Gå til innhold

Prøvetime hos frisør

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, sånn ca hvor lenge før den store dagen? Siste uka litt i seneste laget?

Driver jo avstandsplanlegging av bryllup jeg. Og mye kan jeg få andre til å hjelpe meg med på avstand, mye kan tas over telefon, men jeg kan umulig ha prøvetime hos frisøren uten å VÆRE DER.

Jeg er innforstått med at avstandsplanlegging kan innebære en eller flere uforutsette turer til sunnmøre i løpet av de neste 9 månedene. Og dette er kanskje en slik ting.

NÅR pleier man ha denne prøvetimen? Vil jo gjerne være sikker på at frisøren og jeg er enige om hvordan jeg skal se ut på den store dagen...

Men pr i dag er det "siste uken" eller "påskeferien" (som er ganske lenge før St.Hans, "glemmer" de meg i mellomtiden da?) som er våre planlagte turer...

Endret av Malama
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virkelig INGEN som kan svare på sånn ca hvor lenge før den store dagen det er vanlig med prøvetime?

Jeg er klar over at det andre innlegget mitt ble langt og rotete, så jeg velger å redigere litt på det og slette en del av det nå, ettersom det ikke har noe med saken å gjøre, det er bare sånn hopdet mitt virker, jeg skriver lett ned alt jeg tenker p i den sammenheng...

Skrevet

Jeg hadde prøvetime 14 dager før bryllupet. Jeg hadde også litt reisevei, dog bare 1,5 time så det var ikke så langt.

Min frisør satte ikke opp håret eller sminket meg på prøvetimen. Hun bare kjente på håret mitt og så diskuterte vi hva slags frisyre jeg skulle ha. I tillegg sankket vi litt om sminken og at jg måtte kjøpe min egen leppestift.

Siden jeg sparte på håret frem mot bryllupet for å få litt lengde på det, var det jo greit å vente så lenge som mulig for å se hvor langt det ble. Jeg måtte også bytte frisør (samme salong) etter at jeg hadde bestilt timen, og da hadde det jo vært dumt om feil frisør hadde sett på meg.

Hjalp dette?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hadde venninner til hjelp på begge deler.

Med frisør var hun såpass usikker, siden hun ikke hadde gjort dette på lenge, så vi møttes flere ganger de siste par mnd. før bryllupet, og så fikk hun prøve seg fram litt.

Sminke måtte vi ta før venninna reiste på ferie, så det ble også ca en mnd før bryllupet. (Men hun sa det var vanlig å ta det va 2-3 uker før.)

Ville aldri stolt på en frisør som ikke satte opp håret mitt under prøvetimen. Da hadde jeg ikke vært sikker på om jeg hadde kledd frisyren, eller om det virkelig gikk å få mitt hår til å holde seg sånn en hel dag!

Kan du ikke ringe den/de aktuelle salongen(e) for å høre hva de vanligvis gjør da?

Så kan du jo heller se hva som passer både deg og dem. :)

Skrevet

Jeg hadde prøvtimen mandag før bryllupet. Da stripet hun håret i samme slengen (trengte ikke klipp).

Vi snakket litt om hvordan type frisyre både hun og jeg så for oss (de er jo tross alt trent i å se hvilke frisyrer som passer ansiktsformen, så jeg var glad for hennes synspunkter), og så satte hun det opp i full fart i et par varianter.

Ring salongen og hør hva frisøren synes, dersom du skal klippe deg vil jeg tro at hun anbefaler å gjøre dette en god stund før bryllupet (nyklippet hår blir glattere og vanskeligere å sette opp).

Skrevet

Jeg har ikke planer om å klippe det.

Ikke noe annet enn stussing av tuppene, og det kan jeg gjerne gjøre lenge før. Det er det eneste jeg gjør med håret mitt, stusser det når det er slitt. Skal sørge for å få tatt GODT av det slitte så alt blir borte en tid får bryllupet, slik at jeg ikke har slitt hår på den store dagen. Dessverre får jeg neppe gjort dette hos den samme frisøren, annet enn evt i påskeferien (men det er jo ikke så lett, da påske gjerne består av mye røde dager, usikker på hvor mye fri vi evt får utenom de røde dagene)

Men jeg får vel ta en telefon til de ulike frisørene og høre hva de anbefaler/kan ordne.

Skrevet
Jeg har ikke planer om å klippe det.

Ikke noe annet enn stussing av tuppene, og det kan jeg gjerne gjøre lenge før. Det er det eneste jeg gjør med håret mitt, stusser det når det er slitt. Skal sørge for å få tatt GODT av det slitte så alt blir borte en tid får bryllupet, slik at jeg ikke har slitt hår på den store dagen. Dessverre får jeg neppe gjort dette hos den samme frisøren, annet enn evt i påskeferien (men det er jo ikke så lett, da påske gjerne består av mye røde dager, usikker på hvor mye fri vi evt får utenom de røde dagene)

Men jeg får vel ta en telefon til de ulike frisørene og høre hva de anbefaler/kan ordne.

En frisør har faktisk fortalt meg at man ikke bør klippe håret veldig nært bryllupsdagen. Det er visst mye vanskeligere å få fine krøller på tuppene hvis de er nylig klippet. Så hvis du har anledning til å stusse håret noen uker før bryllupet er det nok det beste.

Skrevet

Vi hadde prøvetime nøyaktig en måned før bryllupet skal stå.

Skrevet
En frisør har faktisk fortalt meg at man ikke bør klippe håret veldig nært bryllupsdagen. Det er visst mye vanskeligere å få fine krøller på tuppene hvis de er nylig klippet. Så hvis du har anledning til å stusse håret noen uker før bryllupet er det nok det beste.

Tenkte å ta det minst noen uker før, ja tenkte et par måneder før jeg for å være sikker. Ikke så lenge sat det blir slitt igjen selvsagt, derfor er nok påske litt tidelig dessverre (derfor blir det neppe samme frisør som skal ordne håret den store dagen) men å få tatt tuppene en gang i mai skal jeg ordne, så er de klare tilden stroe dagen i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...