Gå til innhold

Blir du ofte kritisert av partneren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg lurer på er rett og slett:

Er det ting din partner ikke er fornøyd med ved deg?

Får du ofte høre det?

Hvordan takler du kritikken?

Og så andre veien:

Kritiserer du ofte din partner?

I tilfelle for hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi er så snille med hverandre, atte...

Ja, hender samboeren min akker og uffer seg over rotet mitt, da. Men det er alltid berettiget... :sjenert:

Skrevet (endret)

Det er ikke så mye kritisering, men noen ting synes han at jeg burde gjøre annerledes, og noen av vanene hans synes jeg han kunne vært foruten.

Det kommer på bane, si en gang i uka eller rundt der, og jeg må dessverre innrømme at jeg nok er verre til å kritisere enn det han er... :forvirret:

Både han og jeg vet at det som kritiseres er mindre gode sider ved oss selv, men det er ikke alltid like lett å gjøre noe med, stort sett tar vi kritikken bra begge to. Kommer litt an på humøret, noen ganger kan han bli oppgitt og småsint, mens jeg da blir oppgitt over hans reaksjon. Jeg blir ikke så mye sint, mer såra.

Endret av Frøken Freken
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Han kritiserer meg ikke, og jeg forsøker å ikke kritisere ham. Hvis det er noe jeg på noen måte er misfornøyd med forsøker jeg å si det på en konstruktiv måte.

Eksempelvis hvis kjøkkenet flyter over av oppvask som han skulle tatt, spør jeg om han ikke skal ta oppvasken snart i stedet for å kritisere ham for å "aldri ta oppvasken".

Skrevet

Blir kritisert stadig vekk :tristbla:

Prøver å la være å si noe tilbake, og viss jeg sier noe så er det som oftest spørsmål tilbake til han om hvorfor han gjør det.

Skrevet

Nei, vi kritiserer ikke hverandre mye.

Når man er sliten, trøtt, lei seg og litt oppgitt kan det hende at det kommer ut noe som en ikke helt mener, men det skjer ikke ofte.

Vi snakker sammen, og joda, det er ting jeg kanskje synes han kunne gjort annerledes, og helst sikkert motsatt også, men vi hjelper heller hverandre å få bedre vaner enn å kritisere hverandre.

Konstruktiv kritikk er greit, men sån negativ kritikk hjelper jo uansett ikke.

Skrevet (endret)

Vi kritiserer ikke hverandre, prøver heller å bygge hverandre opp. Selvsagt kan vi diskutere litt, men det handler om ting i hverdagen, aldri på kritikk av personlighetene våre. Jeg hadde blitt veldig lei meg hvis jeg plutselig måtte høre nedsettende kommentarer om meg selv, ref andre tråder her inne. Det hadde jeg ikke funnet meg i.

Jeg går ut fra at mannen min er gift med meg fordi han liker meg som den jeg er og ikke ønsker å forandre meg :)

Endret av Caramba
Skrevet

Han kritiserer ikke meg... jeg er kommer dessverre oftere med (negativ) kritikk rettet mot han; da er det ofte vasking det gjelder.

På en måte skulle jeg ønske han var flinkere til å fortelle meg om sidene mine som irriterer han.

Skrevet

Jeg fikk noe kritikk da jeg var samboer.

Kritikken gikk ut på at jeg var ute med venninner og at alle disse var single. Det betydde jo i hans øyne at vi festet på singles vis :overrasket: Må legge til at vi alle er godt over 30 år.

Nå skal det sies at det var ikke hver uke jeg traff venninnene mine og pga kritikken så valgte jeg enkelte ganger å bare være hjemme. Er fortsatt sint på meg selv fordi jeg sto over en konsert jeg hadde veldig lyst til å gå på. Grunnen til det var at vi var en gjeng jenter som skulle treffes før konserten, nyte litt alkohol og ha en flott kveld. Det ble feil i hans øyne.

Han har selv ingen kamerater og ble da sittende hjemme.

Skrevet

Nei, i grunnen ikke. Jeg har en samboer som er dønn ærlig, han pakker ikke inn ting for å si det slik. Så er det noe får jeg høre det.

Jeg derimot kan pakke inn ting hvis det er noe jeg skal si, og som oftest går det på rotet hans... :sur:

Ellers er det gull og grønne skoger!!! :sjarmor:

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Vanskelig det der, balansen mellom kritikk og det å være åpen og diskutere ting man er misfornøyde med..

Partneren min tåler ikke kritikk og det er slitsomt, jeg må alltid veie ordene min før jeg lufter ting jeg er misfornøyd med, særlig om det gjelde han eller hans personlighet.

Ikke det at det er så mye å kritisere altså :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...