Gå til innhold

Nemi for 7 og 10 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en diskusjon med bestemor, som hadde latt 2 av mine unger få hvert sitt nemi blad, tror ho gjør det kun for å trasse meg! :tristbla:

I de bladene er det bilder av kroppsdeler som er delt opp, og blir spist på.

og hunder som rir på bena til folk!!

(spurte h*n som er 7 om hva hunden gjorde...

Hun svarte at den frøs :ler: )

Jeg synes de er for små.

eller hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemi er da vel ganske uskyldig? Heller det enn diverse superheltblader som har mye slossing etc. Det er vel en del av humoren de ikke forstår, men det gjør vel ikke noe hvis de har lyst til å lese.

Skrevet

Nemi er nok ikke det verste, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvilket utbytte 7 og 10 åringer har av bladet - ikke akkurat barnehumor, for å si det slik...

-niomi- som fortsatt leste Donald i den alderen ;)

Gjest lilletroll
Skrevet

Det er vel ikke "farlige" blad akkurat, men en 7 og 10 åring må jo gå glipp av absolutt alle poengene rett og slett fordi de er for små..!

Skrevet

Nemi har med seg en ny mann hjem hver lørdags kveld. Griseri!

Skrevet
Det er vel ikke "farlige" blad akkurat, men en 7 og 10 åring må jo gå glipp av absolutt alle poengene rett og slett fordi de er for små..!

Enig.. Tror neppe de vil bli faste lesere ;) Så, no harm done.

Skrevet

Ok da er det bare jeg som ikke liker nemi :ler:

Takk for svarene ;)

:klem:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Enig. Tegneserien er harmløs, men jeg kan ikke forstå hvilken glede barna skulle få av den når de ikke vil skjønne poengene.

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg!

Selve Nemi-tegneserien er vel ikke så farlig, men i Nemi-heftene er det mange andre tegneserier også (Iskalde grøss, Lenore osv) dette er absolutt ikke barneserier!

Jeg kjøper Nemi regelmessig selv og min datter på 14 leser disse bladene, men ikke engang hun skjønner alle seriene som er i heftet.

Om ikke barna på 7 og 10 tar noen skade av å lese disse bladene er en sak, men om de egentlig har noe glede av å lese voksen-tegneserier som de egentlig ikke forstår, det er noe annet........

Skrevet

Nemi er neppe interessant for unger på den alderen, enig i det.

Og som Milje liker ikke jeg Nemi heller. Stive tegninger og elendige poenger... Men det er jo en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...