Gå til innhold

Brettspill i bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode forslag til brettspill man kan gi i bryllupsgave? Gjerne med litt strategi i, men ikke for mye.

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... eller den nye Monopol-versjonen.

Skrevet

Carcassonne med alle expansion packs (kjøpes for rimelig penge på brettspill.no), vårt favorittspill!

Skrevet
Carcassonne med alle expansion packs (kjøpes for rimelig penge på brettspill.no), vårt favorittspill!

Kva slags spel er det?

Skrevet
Kva slags spel er det?

Litt vanskelig å forklare, men du kan lese om det her og sikkert søke på nettet hvis du vil ha mer informasjon. Det finnes flere versjoner, men den originale (i blå eske) er den beste. Det er et flott strategispill som alle vi kjenner har blitt hekta på, fra store til små (men de yngste vi kjenner, 10-11 år, har hatt litt problemer med å forstå strategien). Det er lett å lære og tar passelig med tid og blir bare bedre med utvidelsespakker (7 i alt) som gjør spillet mer spennende, og også litt vanskeligere. Man kan velge å spille "snilt" eller virkelig utnytte utvidelsespakkene og ta fra de andre poeng og ødelegge for dem så mye man kan.

Skrevet

Vi fikk Settlers til bryllupet - og det er i flittig bruk. Ellers vil jeg absolutt anbefale spillet Puerto Rico; faktisk et enda bedre spill enn Settlers.

Skrevet

oi oi oi her er det mye å velge i...

jeg anbefaler spillskrinet.no og brettspill.no for å få tips, lese mer om spill og kjøpe. Nettsidene har større utvalg enn noen butikker i Norge.

Personlig anbefaler jeg:

Risk

Wallenstein

Settlers

Puerto Rico

St. Petersburg

Av selskapsspill er Cranium det desidert beste jeg har prøvd.

Skrevet

Passport..?

Utrolig artig, og hva lærer man ikke om bittesmå land laaaaangt hjemmefra...

Var for øvrig i et bryllup nå nettopp hvor brudgommen ønsket sge PlayStation (det sto på ønskelista, så bruden hadde nok godkjent det). Han/de fikk PlayStation, men alle spillene som de fikk med var jentespill. Spilleboks til brudgom, spill til bruden :ler:

Skrevet
Junta.

Lagas det enno?

Ja, det var vanskelig å få tak i lenge, men det kom et nytt opplag i fjor.

Jeg skyter presidenten i banken.

Skrevet
oi oi oi her er det mye å velge i...

jeg anbefaler spillskrinet.no og brettspill.no for å få tips, lese mer om spill og kjøpe. Nettsidene har større utvalg enn noen butikker i Norge.

Personlig anbefaler jeg:

Risk

Wallenstein

Settlers

Puerto Rico

St. Petersburg

Av selskapsspill er Cranium det desidert beste jeg har prøvd.

Enig om Settlers, gjerne med utvidelser. Kjempemorsomt.

De andre har jeg ikke prøvd.

Men hiver meg på anbefaling av Cranium. Kjempemorsomt spill hvor en får prøvd det meste :ler:

Skrevet

Tusen takk for mange tips! Skal sette meg ned og lese om dem for å finne ut hvilke(t) jeg tror passer best. Er flere av disse spillene jeg aldri har hørt om før.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Eg likar faktisk ikkje Settlers. Eit av dei verkeleg få spilla eg ikkje likar.

Skrevet

Jeg ville også anbefalt settlers eller Carcasonne som gode nybegynner-spill (vet ikke om brudeparet spiller mye fra før av). Hvis du går for Carcasone, ville jeg anbefalt å bare kjøpe en eller to expanstion-packs. Det blir alt for mye med fler, mener ihvertfall jeg.

Et annet morsomt spill er Robo Rally. Det er litt mer nerdete enn de to over, men veldig morsomt, og lett å sette seg inn i (du spiller robotter som er gått amokk, og skal prøve å styre dem rundt en 'hinderløype'. Legg til litt alkohol, og det blir helt hysterisk, etterhvert som folk ikke husker forkjell på høyre og venstre og mister tellingen).

Ticket to Ride er også veldig morsomt. Det er et strategispill, men veldig enkelt. Du skal bygge toglinjer på tvers av Europ, USA eller Tyskland (kommende ann på hvilken utgave du kjøper).

Vet du om de spiller noe særlig brettspill fra før av? Hvis du vet hva slags spill det er, kan jeg prøve å komne med flere anbefalninger. Ellers er det bare å spørre i en spillebutikk, f.eks Outlands i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...