Gå til innhold

Ex.fac rettsvitenskapelig variant

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har fått den geniale ideen om å avlegge privatisteksamen i ex.fac. Meldte meg opp forsent til forelesning,så alt må da leses på egenhånd. åpnet boka for første gang i stad og fikk sjokk da jeg oppdaget hvor vanskelig det .

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å stå på eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst, har du planer om å studere juss videre? :overrasket:

Men i alle fall. Hvis du åpnet boken nå nettopp, vil jeg anbefale deg å lese den fra perm til perm. Gjerne to ganger. Gul ut det relevante. Hvis du synes det er vanskelig nå, blir det verre senere. Men det er utrolig hva hjernen kan venne seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer jus selv, og akkurat nå ex fac. Jeg ville også lest pensum minst to ganger samt sett etter oppgaver på internett. Hvis ikke forelesningene er avsluttet enda, så ville jeg gått selv om du ikke er oppmeldt. På store forelesninger er det ingen som sjekker om du er påmeldt eller ikke. Hvis det er mindre grupper du tenker på, så ville jeg tatt kontakt med universitetet og hørt om de kunne hjelpe deg allikevel. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! takk for tips!

planen er å studere jus videre ja :) Syns jus er gøy og har fått toppkarakterer på eksamen så det er ikke der jeg stresser.

skal sette inn ex.fac-støtet, så får vi se hvordan det går! kanskje jeg får lurt meg inn på en forelesning også :) Takk for tips, nok en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...