Megan Skrevet 13. januar 2003 #1 Skrevet 13. januar 2003 I hvilken rekkefølge skal man bruke renseprodukter (ansikt), og hvor ofte bruker dere dem? Hvilke merker bruker dere?
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #2 Skrevet 13. januar 2003 Jeg har kjøpt den nye Dior serien "Iod". Bruker først en gele til å fjerne øyesminken, og deretter resten av ansiktet. Bruker så ansiktsvann for å fjerne restene av rense-geleen. Tar deretter på aniktskrem og øyenkrem (også Christian Dior).
starie Skrevet 13. januar 2003 #3 Skrevet 13. januar 2003 Jeg bruker akkurat nå produkter fra Dermalogica og er kjempefornøyd. Rekkefølge: *øye-/leppesminkefjerner *rense-melk/gele/skum/whatever *ansiktsvann/tonic/lotion *krem (ansikt. hals, øyne og lepper) Om man har litt flere produkter: *øye-/leppesminkefjerner *rensemelk el. lignende *ansiktsvann/lotion/tonic *peeling *rensemelk og ansiktsvann (igjen ja..) *ansiktsmaske *ansiktsvann/tonic/lotion (for å fjerne rester) *krem Huden skal renses to ganger daglig. Peeling brukes to ganger i uken om man har grov og fet hud, og en gang i uken ved sensitiv/normal/tørr hud. Og man skal --ALLTID-- bruke peeling før maske.
Megan Skrevet 13. januar 2003 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2003 Takk for omfattende svar Starie :D
starie Skrevet 13. januar 2003 #6 Skrevet 13. januar 2003 Gjest: Hvordan er produktene til CD? Jeg har aldri prøvd dem selv, men har hørt de skal være gode!
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #7 Skrevet 14. januar 2003 Huden skal renses to ganger daglig. Det kan jeg ikke si meg helt enig i..... Det holder da å ta denne omfattende rensingen om kvelden. Hvis man ikke har en forferdelig skitten pute så skal man ikke trenge å gjøre alt det der om morgenen også :o Hvis man gjorde en skikkelig jobb med å rense kvelden før holder det vel å ta litt vann i ansiktet når man dusjer - men det er mer for å våkne.
Gjest care Skrevet 14. januar 2003 #8 Skrevet 14. januar 2003 Jeg har kjøpt den nye Dior serien "Iod". Bruker først en gele til å fjerne øyesminken, og deretter resten av ansiktet. Bruker så ansiktsvann for å fjerne restene av rense-geleen. Tar deretter på aniktskrem og øyenkrem (også Christian Dior). Jeg har også denne, og er kjempefornøyd. Men har også fra BIotherm og MD Formultaion. Men egentlig er jeg mest fornøyd med bare å brueke en gele, samt peeling 2 -3 ganger i uka + en god fuktighetskrem. :blunke:
Litago Skrevet 14. januar 2003 #9 Skrevet 14. januar 2003 Enog med Care, MD Formulation er kjempebra! Min hud trives best med renseprodukter fra Guinot. Fås i hudpleiesalonger i Norge. Dessuten, Elizabeth Ardens nye peeling som heter Peel & Reveal er bare helmax!
starie Skrevet 14. januar 2003 #10 Skrevet 14. januar 2003 Jo huden SKAL renses om morgenen også, dette har ikke noe med skitten pute å gjøre.. Huden skiller hele tiden ut talg, og dette blir liggende som et lag på huden. I tillegg ligger det alltid et lag døde hudceller der + svette og lignende. Dette laget skal beskytte huden. Står man opp om morgenen og smører på seg kremer, vil ikke disse penetrere skikkelig nettopp på grunn av dette laget. Dessuten sitter make-up bedre på en nyrenset hud.
Ellen26 Skrevet 15. januar 2003 #11 Skrevet 15. januar 2003 Naa foler jeg meg skikkelig teit her, for dette har jeg absolutt ikke greie paa. Starie sier: Huden skiller hele tiden ut talg, og dette blir liggende som et lag på huden. I tillegg ligger det alltid et lag døde hudceller der + svette og lignende. Dette laget skal beskytte huden. Dette talglaget skal altsaa beskytte huden....Men er det da saa lurt aa fjerne det ved all denne rensingen etc? Jeg bruker som regel bare aa vaske ansiktet med vann og litt ansiktssape jeg, bruker aldri andre produkter. Jeg har veldig ok hud, saa jeg orker ikke aa bruke tid eller penger paa dette. Mange sier at jeg kommer til aa angre naar jeg blir eldre.....Vel, jeg vet ikke helt jeg. Min mor er naa i slutten av 50-aara, og har en hud som en 20-aaring. Jeg tror faktisk ikke at hun har brukt en ansiktskrem/renseprodukt/make-up en eneste gang i lopet av sitt liv......Kanskje er det derfor at huden hennes er saa fin? Ikke vet jeg.... Ellen
aline Skrevet 15. januar 2003 #12 Skrevet 15. januar 2003 Jeg er nok ganske lik deg Ellen26, bruker vann og såpe til bruk i ansiktet for å fjerne sminke på kvelden, av og til smører jeg meg før jeg legger meg, av og til ikke. På morgenen går jeg i dusjen, og bruker kun vann i ansiktet. Deretter påfører jeg fuktighetskrem tilpasset min hud, og sminker deretter. Har hud jeg er helt fornøyd med, og tror virkelig ikke sminken min sitter annerledes en andres av den grunn. Jeg har også fått beskjed om at det vel snart er på tide å bruke "ordentlige" ansiktsprodukter, men jeg føler ikke for det rett og slett. Den der renseprossessen som ble beskrevet over her, hadde jeg aldri i mine villeste fantasier orket å bruke hele kvelden på. For meg er peeling og med masker og hårkurer etc en luksus jeg unner meg selv når jeg har god tid, og virkelig kan kooose meg med egenpleie, skulle jeg gjort noe av dette morgen og kveld hadde jeg sluttet å jobbe tror jeg, hadde jo ikke hatt ork til det, måtte jo lagt meg kl. ti og stått opp kl. seks... (vet jeg overdriver litt her nå, men det høres litt sånn ut!) Kanskje jeg får rynker, men det tror jeg liksom jeg hadde gjort uansett, og det plager jo ikke MEG om jeg får rynker! I mine øyne viser rynker ett livlig fjes, smilerynker f.eks viser at du faktisk har smilt så mye i livet ditt at det har satt spor i ansiktet ditt, og om det skulle være negativt så henger jeg ikke med.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #13 Skrevet 15. januar 2003 (vet jeg overdriver litt her nå' date=' men det høres litt sånn ut!)[/quote'] Aline, å rense huden tar ikke mer enn 5 min. Du har en litt barnslig holdning til dette synes jeg. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2003 #14 Skrevet 15. januar 2003 smører meg morgen og kveld. renser om kvelden, om jeg kommer på det. bruker kremer som er hjemmelagde, økologiske og 100% naturlige. er veldig fornøyd med mitt eget utseende. *ravna*
aline Skrevet 15. januar 2003 #15 Skrevet 15. januar 2003 Så fordi jeg ikke ønsker å bruke dine 5 min morgen og kveld på rensing, så er jeg barnslig? Vel, sinnet mitt står vel til huden da, for den er fin nå som da jeg var ungdom den! (om en med ei smilerynke her og der.) Jeg sier da ikke at dere er rare eller noenhverdens ting dere som bruker tiden på dette, det jeg sier er at det høres for voldsomt ut for hva jeg gidder å bruke tiden på to ganger daglig.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #16 Skrevet 15. januar 2003 Jeg sa ikke at du var barnslig, jeg sa at holdningen din var litt barnslig. Det med at man nå stå opp 3 timer tidligere hvis man skal rekke å rense huden etc. jeg vet jo at du bare tuller men den holdningen mange har om at hudrens tar masse tid er noe som jeg og sikkert mange andre ønsker å bli kvitt. Huden i ansiktet skal taes godt vare på for selv om huden din er fin nå er det ikke sikkert den er like fin om noen år- derfor er det viktig og innføre gode vaner for hudstell tidlig for å forebygge. Milde renseprodukter morgen og kveld er kjempegodt for ansiktshuden, myk glatt hud uten kviser og talgklumper er noe som alle ønsker. Dessuten gjør det man trenger mindre make-up og la oss alle innrømme det; kviser er gørrstygt!! Jeg har faktisk blitt stoppet på gaten av folk som har spurt om hva de skal gjøre for å få en hud som min, når jeg er i parfymerier får jeg også div. spørsmål om hva jeg gjør for å holde huden så pen. Jeg har nok bidratt til at Biotherm's renseserie har solgt mer :D innimellom bruker jeg også Dermalogica produkter. Men som sagt, jobben min krever at jeg ser godt ut og jeg prioriterer god hudpleie. Milla
fruenge Skrevet 15. januar 2003 #17 Skrevet 15. januar 2003 Jeg har faktisk blitt stoppet på gaten av folk som har spurt om hva de skal gjøre for å få en hud som min Humrer i mitt imaginære sjegg, tipper det ikke var i Norge! Men som sagt, jobben min krever at jeg ser godt ut Nå gjør du meg nysgjerrig Milla, hviken jobb krever at du ser godt ut? Jeg har en hud som er super i ansikter, ingen kviser, fersken/rose farget hud. Og den er silkemyk. Jeg hopper fra det ene merke til det andre og er ikke trofast noen. Trenger ikke bruke haugevis med tid på det, men Milla minner meg jo på at jeg bare må passe meg. For det kommer... du skaper dårlig samvittighet her Milla! Men nåe r jeg snat 35 så det burde vel ha kommet? VEl, jeg har det jeg trenger, men gidden er det så som så med, så mye styr da. Liker bar å fjerne sminke med vann, pusse tenner, ta på øyekrem og legge meg. Ikek noe fiksfakseri. DET ER SÅ MYE MAS MED ENKELTE JENTER OG JEG HATER MAS!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. januar 2003 #18 Skrevet 15. januar 2003 Humrer i mitt imaginære sjegg' date=' tipper det ikke var i Norge![/quote'] Jo det var i Norge. Milla
aline Skrevet 15. januar 2003 #19 Skrevet 15. januar 2003 Ja, reaksjonen var overdreven, jeg måtte sikkert ikke stått opp en halvtime tidligere en vanlig (som jo da er forskjellen mellom kl. 6 (som jeg nevnte) og kl. 06.30 som jeg da står opp til vanlig. legge seg kl. ti er nok en til to timer før vanlig, og jeg skjønner at jeg ikke må det, jeg overdrev fordi jeg ikke liker å bruke mye tid på verken hud eller sminke. Uten den visstnok så nødvendige (for alle etter hva jeg skjønner..) hudpleien, så har jeg også faktisk fått positive komentarer om huden min. og om øynene og øyevipper og i det hele tatt. Tenk, helt uten å bruke spesiell renseteknikk og produkter, verken for hud eller rundt øynene. Akkurat nå har ikke jeg en jobb som krever at jeg har silkemyk hud, men det er ikke lenger en halvannet år siden jeg representerte firmaet jeg jobbet i, ganske så ofte faktisk, og derfor måtte være representativ. Selv om de ikke satte det som noe krav at man måtte ha plettfri hud eller være vakkert, naturlig sminket, så var det viktig å se ordentlig ut. Men det var faktisk aldri noe problem det heller. Mener du at dersom man ikke renser huden slik eller sånn så er det stor fare for at jeg får mer kviser og uren hud om noen år? For rynker regner jeg ikke med, siden jeg allerede har uttrykt min mening om det. Jeg har aldri slitt veldig med kviser, og trodde ikke jeg kom til å slite med det i større grad når jeg ble "gammel" en når jeg var fjortis, men som jeg skjønner, hva vet vel jeg? (men jeg er jo snart 30, og har fin, kvisefri, arrfri hud uten renseprodukter annet en såpe tilpasset ansiktet, så ødelagt tror jeg ikke jeg blir!)
Ellen26 Skrevet 15. januar 2003 #20 Skrevet 15. januar 2003 Enig med deg Aline og Fruenge! Huden min er ogsaa veldig fin, myk og kvisefri, og jeg bruker aldri andre renseprodukter enn vann. Det hender at jeg tar paa en ansiktskrem, men det er slettes ikke ofte. Jeg forstaar jo at andre onsker aa bruke disse produktene, og det er da helt greit for meg. Jeg er ikke ute etter aa henge ut noen. Men jeg synes slettes ikke renseprodukter og ansiktskrem er et MUST for alle kvinner. Som jeg nevnte tidligere, min mor er i 50-aara, og har aldri brukt ansiktskrem/renseprodukter..og hun har en finere hud enn noen jeg kjenner paa den alderen. Det kommer vel ogsaa ann paa andre aarsaker, som aa unngaa solarium, intensiv soling, royking, daarlig kosthold osv. Det er ok at dere bruker penger og tid paa dette jenter...., men jeg gidder rett og slett ikke da jeg synes det har minimal hensikt. Ellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå