Gjest ice Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Da har jeg fått æren av å være forlover ett år, og føler presset allerede Vet at bruden ikke vil ha et fylle-utrdrikkingslag, men noe gøy og noe hun kan huske lenge. Har ikke vært i slikt lag før, bare hørt fra alle kanter. Har dere noen gode ideer og tips og komme med blir jeg glad, alt tas imot med takk
Pinki Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Spa! Eller vil hun ha lit mer action, hva med fallskjerm, rafting eller noe i den duren? Paint ball.... Mange muligheter, lykke til
Leyla77 Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Anbefaler at du dropper massasje eller aromaterapi hvis dere skal drikke alkohol eller holde på litt utover kvelden- mange blir helt satt ut av sånne behandlinger. Jeg vil ikke at det skal koste masse for de andre å være med på mitt utdrikningslag. Eksempler på billig moro: Sing Star kveld Go Kart Kano-tur med overnatting (hvis det ikke er vinter da) Det fins mange leker som sette bruden i fokus og litt i klemma. Hørte om en brud som kom inn i et rom med mange ballonger. Alle ballongene hadde et guttenavn påskrevet. (fra hennes fortid) Bruden måtte da foran alle forklare hvem personen var og så sprekke ballongen. Som et symbol på at hun var ferdig med vedkommende. Lykke til iallefall, gledergruer meg til mitt eget
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 IKKE paintball - det lager blåmerker - og det er ikke pent til brudekjolen... Er mange gøye leker da - og en hyttetur er jo alltid kos! Båttur me ulike vannleker? I mitt hadde de endel "leker" - ikke utdritning - men også mye alkohol da... Leker: Alle kjøpte gaver med henblikk på en opplevelse / minne en har sammen, en skal gjette hvem det er fra og fortelle historien rundt gaven. Lage brudekjole med dopapir - dele i lag... Quiz - mange spørsmål rundt bruden - fra tidligere og fra nå... Også om forholde til den kommende mannen. Etterpå skal bruden svare på spørsmålene - og en kårer en vinner! Håper d var noen ideer! Kos dere - det blir nok kjempebra! Du trenger heller ike planlegge ulaget alene - du kan spør om hjelp fra andre venner!
mowgli Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Lage brudekjole med dopapir - dele i lag... ← Artig Det blir det nok fine bilder av
mowgli Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Et lite tips er å få en hilsen fra de som ikke har anledning til å komme i utdrikningslaget. Leses høyt og så kan evt. bruden gjette hvem hilsnen er fra.
Gjest ice Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 mange bra tips!! Vi er fra østlandet, og opprinnelig fra gård...og har 30minutter til Oslo. Tenkte litt på paintball, bare passe på så man har noen uker på at eventuelle blåmerker forsvinner innen den store dagen Likte den med å lage brudekjole av dopapir, fikk en ide om at det kan jo brukes gavepapir også... Også har tanken streifet å hente inn noen til å ta et linedancekurs for oss. Og i skrivende stund kom jeg på en stafett. Eggeløp, sekkeløp, løpe rundt flaske ti ganger, løpe og ta en shot og løpe tilbake, og løpe med en kleshenger på tvers mellom knærne!!!! Utfordring og gøy for alle!! Alle må fullføre alle tingene! Så kjenner jeg ei som har hytte med stamp ute, hadde det vært kjekt og dra dit utpå kvelden og fullført festen utover natten der??? Og sørge for skyss hjem dagen etterpå for alle... Det er forøvrig et sommerbryllup ja!
Gjest Gjest_Alterna_* Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Det viktigste er å finne på noe som bruden virkelig vil like, der er ikke nødvendigvis det samme som du eller andre venninner synes er morsomt. Og kanskje det er på tide å utforde utdrikningstradisjonen noe? Finnes det andre ting enn spa, paint ball og gjetteleker? Hva med en tur på museum eller et galleri? Teater med påfølgende middag? Tur til Paris? Invitere en kokk til å lage tidenes måltid? Eller en vinekspert som lar dere smake de deiligste viner? Et ordentlig dekadent champagneparty?
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Det viktigste er å finne på noe som bruden virkelig vil like, der er ikke nødvendigvis det samme som du eller andre venninner synes er morsomt. Og kanskje det er på tide å utforde utdrikningstradisjonen noe? Finnes det andre ting enn spa, paint ball og gjetteleker? Hva med en tur på museum eller et galleri? Teater med påfølgende middag? Tur til Paris? Invitere en kokk til å lage tidenes måltid? Eller en vinekspert som lar dere smake de deiligste viner? Et ordentlig dekadent champagneparty? ← Med disse tipsene hadde det jo garantert vært et uforglemmelig utdrikningslag, men tror de fleste av mine venner måtte backe ut av økonomiske årsaker... Synes det høres ut som du har en del gode ideèr. Vi hadde utdrikningslag for vår vennine med go cart, spa og middag på hennes favoritt resturant. Tok lunch privat for å spare litt penger. Hun var super fornøyd...
MarianneHR Skrevet 7. september 2006 #11 Skrevet 7. september 2006 -Ridning -Husmor-kurs/prøve (toving, strikking, stryking, bake lefser o.l.) -Lasergame (alternativ til paintball) -Skikkelig utdriting: Bruden skal lage en reportasje og prøve å få tatt bilde av seg selv sammen med f.eks en gammel mann, en turist, en utlending, en skikkelig kjekk gutt, småunger, butikkpersonale o.l. -Gå på besøk til tidligere kjærester -Seilfly -Drageflying -Isbading (hvis vinter)
Gjest ice Skrevet 7. september 2006 #12 Skrevet 7. september 2006 --Gå på besøk til tidligere kjærester ← Der tor jeg grensen går Det hadde ikke jeg likt ihvertfall Men husmorprøven kunne jo vært aktuelt på henne det gjelder!!
Gjest Gjest_Alterna_* Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 Med disse tipsene hadde det jo garantert vært et uforglemmelig utdrikningslag, men tror de fleste av mine venner måtte backe ut av økonomiske årsaker... Synes det høres ut som du har en del gode ideèr. Vi hadde utdrikningslag for vår vennine med go cart, spa og middag på hennes favoritt resturant. Tok lunch privat for å spare litt penger. Hun var super fornøyd... ← Jada, noen av disse tingene er nok litt i dyreste laget for de fleste (også for meg, altså!), i hvert fall turen til Paris, men spa, gocart og paint ball er vel ikke gratis det, heller... Teater og middag kommer nok ikke på mer enn det, og jeg tror ikke det er sinnsykt dyrt å invitere en vinekspert hjem til dere (vinene kjøpes på Polet, kanskje ikke akkurat 80-kroners viner, men trenger jo ikke koste skjorta, heller. Vin skal dere kanskje ha uansaett, og vineksperten koster neppe mer enn paint ball for 10 stk.), museum og galleri er så godt som gratis, og en kokk trenger heller ikke være så mye dyrere enn gocart for 10 jenter (råvarene kan bli dyre, men neppe i forhold til et restaurantbesøk, som en veldig ofte skal likevel...). Champagneparty - la de førtse glassene være ekte, resten kan være en ikke veldig dyr musserende vin...
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg var med på et gøyalt utdrikkingslag som hadde høy kulturfaktor. Husker ikke hvor vi var, men vi bodde på en gård med badestamp og badetjern. Poenget var at brura (byjente) skulle gå inn i rollen som gardkjerring og ta fjøsstellet. Etterpå ble hun honninginnsmurt i finsk badstu og med isbad i tjernet! Søk på utdrikkingslag og gardkjerring på Google, så kanskje det dukker opp.
Erya Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Det med gardkjerring hørtes kjempegøy ut!!! Bare dumt det er så langt unna... Skal være forlover til ei venninne som skal giftes neste vår...Hun vil ha spa, sa hun, men jeg ble utkledd som hula danser da jeg hadde utdrikkingslag...så tror ikke hun får spa nei..hehehe
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #16 Skrevet 15. oktober 2006 Viktig å tenke på hva bruden liker/synes er morsomt. Ikke alle er actionfrelste, f eks. Noen er altfor sjenerte til å gjøre ting som innebærer mye oppmerksomhet. Jeg synes det er viktig at dagen blir flott og koselig, ikke at bruden skal drites ut. Jeg tror også mange setter pris på noen aktiviteter hvor alle kan være med, ikke bare bruden, f eks paintball, gocart, picnik, badeland.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #17 Skrevet 15. oktober 2006 Husk å tenke på brudens antrekk. Ikke gøy for henne dersom hun er så tynnkledd at hun blir syk i innspurten med forberedelsene eller enda verre syk i bryllupet. Jeg synes også det er viktig at bruden ikke blir for full, det er jo hennes dag og gøy for henne å huske. Ikke særlig gøy hvis hun slokner kl 20. I et utdrikkinglag jeg var i, ble det tatt masse bilder og så ble det laget en minnebok med bilder, minner og hilsner fra alle som hadde deltatt som ble overrakt i bryllupet.
manzana Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 Vi arrangerte "prinsesse for en dag" utdrikningslag i vinter. Sminket (og egentlig skulle hun få nye negler, men det ble utsatt pga sykdom til tre dager før bryllupet, men det var gave fra lle jentene) og kledd opp i flott "bløtkake" prinsessekjole (leid fra Norsk Filmstudio: http://www.norskfilmstudio.no/bruker/kosty...leie/ideer.htm). Etterpå dro til Frognerparken hvor resten av jentene møtte oss og en fotograf som tok bilder mens bruden krabbet rundt på statuene (og endel turister tok også bilder ja), et av bildene fikk hun forstørret på bryllupsdagen). Så var vi på kafe, og når vi skulle gå blei hele kafeen stille mens alle så på prinsessen. Vi overhørte en mann hviske til dattern sin: "Det er en ekte prinsesse". Så fikk hun massasje (eller var det aromaterapi?) før vi tok kollektivt hjem til meg, hvor det ventet masse deilig mat, litt leker, mye latter og drikke, hilsen fra en venninne som ikke kunne komme etc. Brudgommen hadde også utdrikningslag, og uten at det var planlagt på forhånd endte bruden og brudgommen hos oss på natten (etter alle de andre var gått), noe de syntes var en kjempe flott avsluttning (kjempe romatisk å ligge å snorke rusen ut ved siden av hverandre...). Lykke til som forlover! (jeg brukte mye tid på talen, og det anbefaler jeg deg også å gjøre, det betyr ofte mye for bruden).
Gjest ice Skrevet 15. oktober 2006 #19 Skrevet 15. oktober 2006 Fikk ikke opp linken over, men hvor mye kostet leie av kjole?? Og hvor mye koster en sånn fotograf til sånt??? For jeg har veldig lyst til å ta bilder som hun får! Og talen, kommer til å jobbe "alt for masse" med den, gruer meg som en helt allerede...
manzana Skrevet 17. oktober 2006 #20 Skrevet 17. oktober 2006 Fikk ikke opp linken over, men hvor mye kostet leie av kjole?? Og hvor mye koster en sånn fotograf til sånt??? For jeg har veldig lyst til å ta bilder som hun får! http://www.norskfilmstudio.no/bruker/kostymeutleie/ideer.htm Nå skal den virke. Jeg leide prinsessekjole med litt smykker og sånn til kr 1200. Da hadde jeg den i en uke og leverte den brukt (og delvis møkkete), de renser den selv. De hadde over 75 000 kostymer, så det burde være noe til enhver smak. Vi kjente en fotograf som stilte opp med assistent til og med, så vi betalte lite (en halv kasse øl...), men ta en telefon rundt, eller sjekk med studenter etc, det er mange som gjør det for en billig penge, og bildene blir veldig bra for det. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå