PoolBoy Skrevet 9. september 2006 #21 Del Skrevet 9. september 2006 Nå må du roe ned litt her, for du sier det motsatte av det jeg har sagt før i tråden. Ooops Ok, beklager det. Men hvis han er 173 cm, betyr det at du 173 eller høyere ? Hvis ikke er jeg fortsatt på det tørre. Poenget er høyere, ikke nødvendigvis høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. september 2006 #22 Del Skrevet 9. september 2006 Ooops Ok, beklager det. Men hvis han er 173 cm, betyr det at du 173 eller høyere ? Hvis ikke er jeg fortsatt på det tørre. Poenget er høyere, ikke nødvendigvis høy. ← Ja, du har helt rett i at han høyere enn meg (men jeg skulle vel ha lett lenge for å finne en under 163 da, bortsett fra broren min). Du har sikkert rett i at de fleste jenter vil ha en gutt som er høyere enn seg, men merkelig nok virker det som de lave guttene får seg dame de også. Det virker ihvertfall som om det er viktigere at de er pene enn at de er høye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 9. september 2006 #23 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) I gjennomsnittsmannens hjerne blir derfor dette forholdet tolket som feil/ikke det rette. Ergo er han ikke komfortabel med situasjonen, og unngår den. Akkurat som enkelte menn ikke liker at kvinner tjener mere en dem selv, eller er (alene)forsørger av familien. ← Du kommer med helt legitime hypoteser her, men de er ikke noe annet enn hypoteser. Enkelt og greit kan du si at tiltrekningsmekanismer er overlevelsesmekanismer i den forstand at de sikrer deg større sannsynlighet for å reprodusere deg. Det er ingenting som sier at sjansen får å reprodusere deg eller for å få sunt avkom avtar ved at kvinnen er mer ressurssterk eller høyere. Snarere tvert i mot. Så å hevde at mannens instinkter sier at han skal frykte eller ikke like en kvinne som klarer seg selv, blir feil. Tross alt hopper menn (i dyreverdenen) på alt de kan få. Nei, her er det nok kvinnen som selekterer, og mannen må innfinne seg i det. Så siden kvinner historisk (og biologisk) har hatt en hang for menn som viser en form for styrke (høyde, fysisk styrke, ressurser osv) er det nok sosiale årsaker til at menn ikke tiltrekkes av det motsatte: de kan ofte ikke få dem. Småen på 1.50 hadde ikke sagt nei takk (av biologiske årsaker) til en natt med supermodellen på 1.80 (dette vil jo være bra for hans gener), men han vet sjansene for at det skal inntreffe er små, og dermed tiltrekkes han lettere av noen på hans eget nivå. Så jeg er enig i at en lav/ressurssvak mann kan føle seg utillstrekkelig i forhold til en høy/ressurssterk kvinne, men det er fordi han føler han ikke er god nok for henne, og ikke at hun ikke er god nok for ham. Det vil stride mot sunn evo-bio å ha instinkter som skremmer deg vekk fra bra gener, så dette har lite med mannens instinkter å gjøre. Det har nok mer med mannens (sosiale) tilpasning til kvinnens instinkter/hans inntrykk av hennes instinkter. Edit: kunne sikkert tatt med mange forbehold, men trodde denne tråden var på generaliseringer, så jeg gadd ikke det. Endret 9. september 2006 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #24 Del Skrevet 9. september 2006 Enig med Punktom. Jeg tror mange lave menn har komplekser for høyden sin og at de velger seg lavere kvinner fordi høyere kvinner får dem til å framstå enda mindre og at det gir en ubehagelig opplevelse. For meg dreier det seg om forfengelighet og dårlig selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #25 Del Skrevet 9. september 2006 Min samboer er ca 162 å 50 kg, jeg selv er ca 165 å 65 kg. Vi har vært samme i 8 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #26 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg er mann, veltilpasset, velutdannet, pen i tøyet, velartikulert og uten nevneverdige komplekser. Jeg er 162 cm og har ikke særlig drag på damene. Det har selvfølgelig ingen sammenheng med at jeg ikke er høy. Det er nok snarere fordi jeg er lav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #27 Del Skrevet 9. september 2006 Enig med Punktom. Jeg tror mange lave menn har komplekser for høyden sin og at de velger seg lavere kvinner fordi høyere kvinner får dem til å framstå enda mindre og at det gir en ubehagelig opplevelse. For meg dreier det seg om forfengelighet og dårlig selvtillit. ← Punktom skrev et ( i og for seg interessant) innlegg hvor h*n gjorde greie for at kvinners høyde ikke relevant for menn ved valg av kvinner, nettopp fordi det er kvinner som velger menn. Eller lar seg velge av menn, det er uansett kvinner som foretar selekteringen. Du hevder deg dermed å være enig i et utsagn som du deretter motsier ved å hevde at menn velger kvinner som er lavere enn dem selv. Du er kanhende høy, men du fremstår ikke som særlig smart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. september 2006 #28 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg er 167, og idealmannen er helst ikke over 180. Men om du treffer ei hvis idealmann er høyere enn deg, ombestemmer hun seg nok uansett dersom det er liv laga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2006 #29 Del Skrevet 10. september 2006 Her er jeg ca 7-8 cm høyere enn han, og 10-15 kg tyngre. Tenkte en del over det i starten pga at begge hadde komplekser for høyden (eller mangel på sådan), men etter en stund gikk det seg til på et vis. Men skal jeg være helt ærlig, jeg skulle vel egentlig ha ønsket at det var omvendt, eller at vi i det minste var jevnstore. Vet ikke hvorfor det er slik, men jeg føler det blir et “feil” styrkeforhold mellom oss. Det kan kanskje også ha noe med at jeg er den med mest “krutt” psykisk, så jeg blir den mest dominerende både fysisk og psykisk, noe jeg ikke helt liker. Og for ordens skyld, jeg har aldri påstått jeg er noe særlig moderne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. september 2006 #30 Del Skrevet 10. september 2006 Ooops Ok, beklager det. Men hvis han er 173 cm, betyr det at du 173 eller høyere ? Hvis ikke er jeg fortsatt på det tørre. Poenget er høyere, ikke nødvendigvis høy. ← mannen jeg dater og synes er ufattelig både sexy, sterk og interessant, er 170, mot mine 174. jeg har absolutt ingen problemer med at han er lavere og han synes jeg er råflott som høyere og synes det er artig å gå sammen med meg også når jeg har høye hæler, sikker på at alle vil missunne ham. altså med fokus på stoltheten ved en høyere kvinne fremfor usikkerhet på sin egen lavere høyde. Så jeg er enig i at en lav/ressurssvak mann kan føle seg utillstrekkelig i forhold til en høy/ressurssterk kvinne, men det er fordi han føler han ikke er god nok for henne, og ikke at hun ikke er god nok for ham. Det vil stride mot sunn evo-bio å ha instinkter som skremmer deg vekk fra bra gener, så dette har lite med mannens instinkter å gjøre. Det har nok mer med mannens (sosiale) tilpasning til kvinnens instinkter/hans inntrykk av hennes instinkter. ← nemlig, og der er vi på at det med selvtilliten og tryggheten på seg selv som han er, er vesentlig for om en lav mann takler å være med høyere kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå