Gå til innhold

Klumpar bakerst på tunga

Anbefalte innlegg

Gjest nalle-maja
Skrevet

Den siste veka har eg vore plaga med mjuke klumpar som sit fast heilt bak på tunga. Eg har fått opp ein klump, men det er snart fleire på plass for å plage :tristbla: Dei er av typen som luktar fy når ein luktar på dei... :sjenert:

Er det nokon som har råd om korleis eg kan få dei vekk?? Og kva det er...

Takknemlig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det sånne hvite illeluktende ?

mulig de kommer fra mandlene, noen lommer i de kan fylle seg med puss.

Skrevet

høres ut som d samme jeg plages med innimellom. Det er skikkelig ille lukt ja, gulaktige klumper.

Jeg har også lurt litt på hva det er for noe???

Skrevet

Tror ikke det er farlig :) Hadde sånne du beskriver selv en gang, og legen sa bare at det var mat som hadde satt seg fast på tungen, og at det begynte å gro bakterier rundt det, derav lukten. Hvis du klarer å løsne det med tannbørste er det det beste. Hvis ikke må man bare vente til de faller av. Det høres ut som det er det du har i hvertfall! (jeg er ikke lege altså, men har jo hatt sånne selv, så....) ;)

Skrevet

Jeg får det innimellom jeg også, men jeg kan ikke se de og dermed får jeg ikke skrapet de bort. Kommer noen ganger opp når jeg hoster. Innbiller meg at det har blitt mindre klumper etter at jeg har begynt å pusse tennene minst tre ganger om dagen.

Skrevet

for noko drit... eg håpar at mine er "på topp" no, dei verkar ganske store... :sur: Akkurat som bomullsdottar :tristbla:

Skrevet

Mine forsvant etter et par dager og de kom aldri tilbake hehe :) Kanskje det hjelper med en sterk munnskyll eller en tungeskrape eller noe sånt? Kanskje du kan spørre på apoteket?

Gjest nalle-maja
Skrevet

Hei! No har eg hatt min klump i ei veke, og det er akkurat som om han har stivna... :tristbla: Eg trur at det kan ha noko med mandlane å gjera, sidan den er på den eine sida av halsen, og på sida av ei mandel... :forvirret: Men mandlane er like store, då... :sjenert:

Skrevet

:overrasket: Sånne har jeg aldri hørt om.

Gjør det vondt da? I såfall kan det jo være betennelse i mandlene eller noe.

Gjest nalle-maja
Skrevet

:ler: Ikkje eg heller ;)

Det gjer ikkje så vondt, men eg kjenner det jo godt når eg skal t.d. svelgje. Nokre gonger, som i går då eg åt nudlar, kjende eg den ikkje ein gong :) Men den byrja som laus, og eg hadde håp om å enten svelgje den ned eller få den opp (fekk opp litt!) men nå sit han godt ;) Eg trur ikkje at eg har hatt betennelse i mandlane før, men det kan jo henda... :)

Skrevet

Tror neppe det er noen betennelse...

Er selv plaget med slike klumper...bruker av og til q-tips for å få di ut jeg. Greier ikke å kjenne på at di er der... :forvirret:

Godt å høre at det er flere som plages med det, har aldri hørt om noen andre jeg..

Gjest nalle-maja
Skrevet

min er så langt bak at et brekker meg om eg prøver med q-tips... men no er det meir i halsen det sit :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...