lillesky Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Vi skal bytte kjøkken og vurderer Ikea (pga. prisen). Men vi kommer ikke til å bli boende i huset vårt (fra 1982) "resten av livet", så vi vil velge en klassisk kjøkkeninnredning som alle kan like. Noen tips? Og hvilket Ikea-kjøkken har du?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 IKEA Faktum/nexus Bjørk. Det mest tidløse er vel hvite fronter, men personlig synes jeg det blir litt for kantine/skolekjøkken av det.
lillesky Skrevet 5. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2006 Ja, må være litt pent og koselig også, ellers kan jeg beholde den gamle.
Loevinna Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Vi skal bytte kjøkken og vurderer Ikea (pga. prisen). Men vi kommer ikke til å bli boende i huset vårt (fra 1982) "resten av livet", så vi vil velge en klassisk kjøkkeninnredning som alle kan like. Noen tips? Og hvilket Ikea-kjøkken har du? ← Hvorfor skal du velge en kjøkkeninnredning for de som eventuelt skulle overta huset ditt? Det kan de vel få velge selv... Jeg syns du skal velge det DERE liker best jeg.. For uansett hva dere velger, så er det ingen garanti for at de som kommer der etterpå liker det samme... Jeg og samboeren kjøpte oss leilighet i vår, og her var det da et hvitt helt greit kjøkken. Men vi valgte å bytte det.. Så vi enda opp med Ikea kjøkken - Faktum Liljestad. Noe vi er kjempe fornøgd med! Vi kommer ikke til å bo i denne leiligheten resten av livet, men vi bor her nå, og derfor er kjøkkenet slik nå. Så blir det opp til nestemann når den til kommer, og finne ut hva de vil ha..
Arkana Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Vi har Ikea-kjøkken med hvite fronter, enkelt, rent og klassisk. Har "sølv"-håndtak som piffer opp litt. Lyse, varme fliser på veggene og heltre bøk benkeplate samt bøkelaminat på gulvet, som alle passer godt sammen, gir farge og varme på kjøkkenet og gjør at det ikke blir bare hvitt.
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Når vi pusset opp leiligheten vår i fjor (som vi ikke bor i nå lenger...) valgte vi IKEA Hallarum. Mørke glatte flater, marmor imitert benkeplate, hvite mosaikk fliser, rustfritt stål på ventilator og innebygde hvitevarer. ble knall bra. Hadde stort kjøkken, så lyst og fint med lyse vegger. Savner egentlig kjøkkenet mitt, litt ironisk å flytte til større sted men vesentlig mindre kjøkken...
Spirito Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Ståt hvit er IKEAs mest solgte fronter, hvis det var det du lurte på. Selv synes jeg Ädel hvit er finest.
Gjest Bertine Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 (endret) Hei! Vi har "stått". Syns det er kjempe fint! Vi har lange håndtak i børstet stål til, og bøk benkeplate. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S99837798 Endret 6. september 2006 av Bertine
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Vi har denne typen fra Ikea... holder på å montere den nå faktisk! Har med svarte håndtak (jeg ville ha stål, mannen svart, og vips var svart montert mens jeg var ute...). Har massiv eik benkeplate som skal oljes mørkere, og har mørkt tregulv. Synes det er pent!n http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S09837769
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #10 Skrevet 8. september 2006 Til siste gjest. Vi skal også ha Lidingö, sitter faktisk og venter på at det skal bli levert nå! Får håpe at vi begge blir fornøyd. Håndtakene vi skal ha er i rustfritt stål med hvitt porselen. Ellers kombinert keramisk/induksjonstopp to plater vanlig, og to plater induksjon. Innb. stekovn fra Bosch, hvor vi har tatt med teleskoputtrekk samt at det er popoutbrytere. Kjøleskapet og microen er innebygget, oppvaskmaskinen med Lidingö front. På benken skal det være bøk heltre benkeplate med innfelte granittplater på hver side av komfyren. Nesten hvite fliser over benken med en stripe granittmosaikkfliser. Veggene er malt i magnolia, gulver bli kirsebær Polar parkett. En ting er sikkert: Det er utrolig spennende å se det endelige resultatet irl!
Karamba Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Vi har dette kjøkkenet: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...ngId=16397&wa=1 Er kjempefornøyd med det! Har ikke de samme håndtakene, våre er lengre...
Tjorven Skrevet 8. september 2006 #12 Skrevet 8. september 2006 Vi har Ädel krem og er kjempefornøyd med det, kommer nok ikke til å bli lei det med det første heller. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S29837810
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #13 Skrevet 8. september 2006 Hei! Vi har "stått". Syns det er kjempe fint! Vi har lange håndtak i børstet stål til, og bøk benkeplate. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S99837798 ← Vi også , det hvite , ikek krem for det synes jeg ser gult ut. Også med lange stålhåndtak- veldig fint
Tjorven Skrevet 8. september 2006 #14 Skrevet 8. september 2006 Vi også , det hvite , ikek krem for det synes jeg ser gult ut. Også med lange stålhåndtak- veldig fint ← Jeg tror det kommer helt an på lys og veggfarger. Hjemme hos oss ser det mer off-white enn gult ut.
Gjest -eline- Skrevet 8. september 2006 #15 Skrevet 8. september 2006 Ville valgt kjøkken utifra hva dere selv liker jeg, det er en enkel sak og kjøpe nye fronter til et IKEA-kjøkken dersom de som vil kjøpe leiligheta i framtida ikke liker de dere liker Skal sette inn et Faktum Applåd hvit med benkeplate i bøk i leiligheta vi holder på å pusse opp. Et veldig enkelt og stilrent kjøkken som ikke ser *billig* ut og som de fleste ikke vil synes er stygt, men samtidig er det rimelig. I leiligheta vår kommer vi til å sette inn Faktum Abstrakt hvit med benkeplate i eik. Det er nok et kjøkken man enten liker eller misliker, men siden vi skal bo der så kjøper vi det vi liker
lillesky Skrevet 11. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 11. september 2006 Ser ut til at det blir Lidingö. Artig å høre hva slags benkeplate og gulv dere skal ha! Vi funderte på svarte benkeplate, men tror vi heller vil ha en av tre.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #17 Skrevet 11. september 2006 Ser ut til at det blir Lidingö. Artig å høre hva slags benkeplate og gulv dere skal ha! Vi funderte på svarte benkeplate, men tror vi heller vil ha en av tre. ← Til dette kjøkkenet har vi massiv eik benkeplate som er oljet med Liberon-olje (se gjerne egen tråd om dette!) og også beiset til mellombrunt. Har et gulv som heter "gammel plank" (Klikk-laminat), og som i alle fall passer veldig godt her. Hadde egentlig tenkt svart skifergulv og svart benkeplate, men er nå glad for at vi valgte som vi gjorde!
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #18 Skrevet 11. september 2006 I leiligheta vår kommer vi til å sette inn Faktum Abstrakt hvit med benkeplate i eik. Det er nok et kjøkken man enten liker eller misliker, men siden vi skal bo der så kjøper vi det vi liker ← Vi har dette, og er ekstremt fornøyd. Liker i utgangspunktet ikke hvit kjøkkeninnredning, men høyglansfinnishen gjør det virkelig lekkert. Og selv om mange velger dette akkurat nå, så synes jeg likevel at det er klassisk.
lillesky Skrevet 11. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 11. september 2006 Til dette kjøkkenet har vi massiv eik benkeplate som er oljet med Liberon-olje (se gjerne egen tråd om dette!) og også beiset til mellombrunt. Har et gulv som heter "gammel plank" (Klikk-laminat), og som i alle fall passer veldig godt her. Hadde egentlig tenkt svart skifergulv og svart benkeplate, men er nå glad for at vi valgte som vi gjorde! ← Har lest kjøkkenkatalogen nå, og likte massiv eik veldig godt! Hvor kjøpte dere gulvet? Har du noen link, event. merke. Husker du ca. pris? Kjøpte dere hvitevarer på Ikea forresten? Vi har fått anbud på 45.000 inkl. alt.
Hilde Skrevet 11. september 2006 #20 Skrevet 11. september 2006 Vi har også Abstrakt hvit. Kombinert med granitt benkeplate med stålkanter, sort skifergulv og mosaikkfliser har vi fått et spesielt kjøkken INGEN tror er fra IKEA, men fra en dyr designkjøkken-leverandør. Vi har attpåtil tenkt til å selge om et par år, men vi valgte allikevel å gjøre det slik VI liker det. (Vi har kjørt samme linje i hele leiligheten, og har for eksempel malt de gamle tregulvene i stuen og på soverommet med hvit panellakk i flere lag slik at de er nesten helt hvite, vi har helsparklet tre rom og skjult det elektriske anlegget, slik at det har blitt slik vi har ønsket det, så minimalistisk som mulig.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå