Murmelmy Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hva kan jeg gjøre med det? Er det naturlig? Vi har ikke smurt ham inn med noe som helst og han er badet totalt to ganger i sin levetid... Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Helt normalt. Babyolje etter bad er fint
la Flaca Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Hva kan jeg gjøre med det? Er det naturlig? Vi har ikke smurt ham inn med noe som helst og han er badet totalt to ganger i sin levetid... Takk for svar ← Vi har faktisk ikke badet noen av våre før de har vært minst et par uker. Fettlaget de har i huden når de fødes kommer godt med i den tørre lufta. Hvis babyen flasser (noe som er helt normalt) kan det være lurt å kjøpe en uparfymert krem på apoteket, Decubal for eksempel. Vil også anbefale å bade babyen maks èn gang i uka, de første månedene ihvertfall. Da kan det faktisk være lurt å droppe badeoljen, for den lukker porene og gjør huden enda tørrere. Lykke til og grattis med lillebarnet!
Gjest Dingo Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Du kan evt smøre med Locobase, men bare vent til helsesøster kommer på besøk. Gratulerer så masse med babyen=)
Gjest gjesta Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Tror jeg smurte med litt a-krem og litt pupp alt ettersom.
14062003 Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Oljebad er finfint. Helt normalt å flasse på så små. Spesielt om de har ligget litt for lenge i magen (mener jeg å huske, eller så var det om man har ligget litt for kort). Siste her kom nesten en uke før termin, og flasset ganske heftig. Første kom etter termin men flasset ikke noe videre. Men siste var mye mer moden enn første altså...
Murmelmy Skrevet 5. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2006 Tusen takk for svar Badet en gang på sykehuset sammen med helsesøster. Da brukte hun såpe i håret og olje på kroppen. I dag dusjet han med mannen, men vi brukte ingenting på ham. Spør likevel helsesøster i morgen
*Emma* Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Snuppa mi hadde veldig tørr hud de første ukene...(sprakk litt opp ved håndleddene etc). Vi smurte bittelitt m a-creme. Ellers brukte vi olivenolje i vannet (vanlig sånn du har i maten)....sånn hvis du vil være forisiktig m babyoljer og såper og sånt...(noen vil jo helst ikke bruke det.)
Murmelmy Skrevet 5. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2006 Takker og bukker for alle svar!
tuji Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Dette er ikke vanlig flass, men skurv som må pilles bort. Du kan bruke en kam eller neglene, og ta det litt etter hvert. Hvis det er sånt tykt, fett flass som jeg tenker på går det ikke bort av seg selv, men det gjør heller ikke noe at det er der. Vi fikk ikke bort alt på jenta vår før hun var et år. Når håret vokser viser det ikke så godt.
*Emma* Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 Hvis det er i hodet har Tuji rett...jeg oppdattet at det var på kroppen! Og da ville jeg ikke plukket og pelt på det...
Murmelmy Skrevet 5. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2006 Det er sånn tynt på kroppen
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 Ikke bruk Locobase og liknende kjemiske kremer. Prøv heller ren mandelolje fra helsekost eller apotek. Det er mye sunnere både for barne- og voksenhud og 100% uskadelig.
Gjest Fruktfat Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Hvis det er i hodebunnen, har tuji rett, selv om det nok forsvinner av seg selv etter en stund der også- det er ihvertfall min erfaring. ← mange har det til de er 6-7 år, det er ikke uvanlig tror de har en børste på apoteket man kan bruke for å få det bort, sammen med olje.
Jerle Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 (endret) Det er helt vanlig at babyer flasser. De som har kommet på overtid, flasser gjerne mer enn andre. Mitt råd er å unngå alle mulige kremer og heller bruke en ren fin olje uten parfyme.(bare så det er sagt - styr unna Natusan) Det hjelper litt på. Ellers så går det over etter noen uker. Endret 5. september 2006 av Jerle
Fibonacci Skrevet 5. september 2006 #16 Skrevet 5. september 2006 Dette er fullstendig normalt, og går over etter hvert! Vi smurte bare med litt olje, jeg tror Aloe Vera gele også kan hjelpe.
tuji Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 Man skal visst prøve å unngå å smøre babyer (hvis ikke de har eksem e.l.), men litt olje i badevannet gjør susen.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 Mitt råd er å unngå alle mulige kremer og heller bruke en ren fin olje uten parfyme.(bare så det er sagt - styr unna Natusan) ← I følge Grønn Hverdag er babyoljen til Natusan helt fri for helse- og miljøskadelige stoffer. (Og parfymefri)
*Emma* Skrevet 6. september 2006 #19 Skrevet 6. september 2006 mange har det til de er 6-7 år, det er ikke uvanlig tror de har en børste på apoteket man kan bruke for å få det bort, sammen med olje. ← Det stemmer...sønnen min hadde da han var rundt 6 år. Vi vasket ham m olje og gredde med "luse kam" og den tok all flassen/skurven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå