Gjest Gjest_Lilli_* Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Har funnet en kjempefin kjole som jeg gjerne skulle hatt.. problemet er at jeg ikke vil ha slep og at jeg er så lita at 1000 ting må endres for at den skal passe. Derfor: har noen fått sydd kjole hos en skredder etter designet på en annen kjole? Hva koster dette? Og kan noen anbefale en skredder/systue i Oslo?
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Har funnet en kjempefin kjole som jeg gjerne skulle hatt.. problemet er at jeg ikke vil ha slep og at jeg er så lita at 1000 ting må endres for at den skal passe. Derfor: har noen fått sydd kjole hos en skredder etter designet på en annen kjole? Hva koster dette? Og kan noen anbefale en skredder/systue i Oslo? ← Vet ikke priser og sånn, men sjekk www.goddess.no Jeg har veldig bra erfaring med henne! (Hun tilpasset kjolen min raskt pent og ordentlig, på meget kort varsel! Og prisen var ikke ille den.)
*Emma* Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Kjenner ei som fikk sydd kjole hos skredder/designer men det var en mere type gallakjole enn brudekjole (selvom hun var bruden). Den var ganske enkel men likevel kostet den runst 6.000 tror jeg.
Lille Trille Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Jeg har fått sydd en del kjoler i Thailand, og det er BILLIG!!! Kanskje du kommer over noen Thai-skreddere som skal til Norge? Det skjer stadig her hvor jeg bor... Dessuten er de veldig flinke!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 stoff er veldig dyrt i norge, du kan godt risikere å måtte betale 2000-4000 bare for stoff! (avhenger dog av hva du vil ha og hvor mye). Dersom du hyrer en kunsthåndverker/designer så er disse dyre og kjolen koster fort 12.000-25.000 kr. De dyreste av disse lages da med mye arbeide i fremstilling av stoffer og med avanserte detaljer, som oftest syr de en "prøvekjole" i ett billigere stoff for å finne frem til mønster. En skredder (/sømutdannet person) tar gjerne betraktelig mindre, jeg anntar at du lett kan få sydd kjolen med stoff for mindre enn 10.000. Spør i stoffbutikker om de kjenner til/kan annbefale en god syer, de har gjerne kort liggende! Snakk med flere, og be om å få se bilder så vell som ferdige plagg. Avtal nøye og gjerne skriftlig hva du skal betale og hva hun skal gjøre, gjerne også hvor mange prøvinger dere skal ha. Velg en du har tilitt til, og beregn god tid! lykke til :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå