Hulder Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Lillejenta på 4 år trenger ny vinterdress. Noen som har råd og tips til hva man bør velge/styre unna? Har sett på vintedressen fra Kappahl som ble best i test i siste utgave av Foreldre og barn. Den virket ganske ok, men som relativt nybakt stemor har jeg ikke akkurat doktorgrad i barnebekledning, og tenker kanskje ikke på alt. Men et par ting har jeg tenkt på; - den bør kanskje være så stor at man har mulighet til å regulere varmen ved å kunne ha på litt ekstra klær under? (Satser på å uansett ha mest ullklær/ullundertøy under) - den bør kanskje ikke være så tykk at det blir vanskelig å bevege seg selv med regntøy på utsiden? (Det er VÅTT i midt-norge selv på vinter'n) Hva med fòr til å ta ut? Er det nødvendig når hun har egen sommer/vår/høst dress?
Gjest Primula Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Vi har hatt reima-dress i to år, og vært veldig fornøyd. den har vært stor nok til å ha ullgenser og ullbukse under, men det tar jo ikke så mye plass egentlig. Jeg må si jeg ble litt i tivl da jeg leste testen i Foreldre og barn. Hadde tenkt å kjøpe reimadress i år også, men når den er tre ganger så dyr om en dress som kommer like bra ut, blir jeg litt usikker... Jeg synes ikke det er nædvendig med løst fòr når man har egen høst/ vårdress. Her bruker de aldri regnbukse utenpå dressen. Dersom det er så bløtt at de behøver regnklær er det så mildt at man ikke trenger dress.
14062003 Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Kjøp siste Foreldre & Barn. Der er det vinterdresstest. ReimaTech kom best ut, men er dyr. Troll kom ikke fullt så bra ut, til tross for stiv pris (og kjekt ullfor inni). Resten husker jeg ikke. Jeg sverger til Reima eller Troll. Trolls uttagbare fôr har jeg fallt fullstendig for, men Reimaen fungerer også fint (har hjemmestrikket ulldress inni da).
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Barna mine har hatt Cubus, HM og flere andre, men ingen kan måle seg med Troll. Er kjempefornøyd. Lett og vanntett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå