Gå til innhold

Spise og gå i selkap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal feire 25-årsdagen min nå med noen venner. Sendte ut innbydelse i over 3 uker i forveien, hvor jeg bl.a. skrev at det ble servert mat. Fire av gjestene (2 par) har sendt meg melding om at de kommer til middagen, og så må de gå..Ikke noe spørsmål om det var i orden eller noe.. Dette er to av mine bestevenninner med samboere. Hvordan ville du reagert på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal de spørre om det er i orden eller ikke? Du inviterte dem jo. Det må da være lov å ha andre ting på plakaten, men likevel ønske å dele noe av dagen med deg, eller mener du at de som ikke sitter der til du bestemmer det bare kan holde seg hjemme? Jeg ville selvsagt ikke reagert på noen annen måte enn å synes at det var kjempekoselig at de i det hele tatt kommer.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var leit at de ikke kunne bli lenger (fordi jeg liker å tilbringe tid med dem), men ellers vært glad for at de kunne være der en stund i det minste. Men jeg synes jo det er normalt å forklare hvorfor man ikke kan være lenger, ikke fordi de behøver å stå tilrette for deg med nettopp fordi at verten skal slippe å undre seg slik du gjør nå.

Skrevet

Ja, på en måte synes jeg jo det er hyggelig å se dem. På en annen side er det nok kanskje litt småsårhet som ligger bak fra før..Jeg synes det er det samme nesten med disse to parene så ofte.At de alltid må vente med å gi svar for å se om det dukker opp noe mer interresant=) ) Men hva som har skjedd før, er vel egentlig ikke så viktig...Det var egentlig denne episoden jeg var litt nysgjerrig på.

Som jeg sa synes jeg jo det er hyggelig å se dem, men har før synes det har vært litt vanskelig å få folk til å slå ut håret..Flere av venninnene mine er litt sjenerte sammen med flere folk. Er litt redd for at dette vil legge en ekstra demper på stemningen...

Skrevet

Sett heller pris på at de stiller opp på deler av feiringen, enn å fokuser på at de ikke kan bli feiringen ut.

De kunne også valgt å prioritere å reise på dette andre de skal, men nå velger de å dele det opp, for også å få vært med hos deg.

Skrevet
Ja, på en måte synes jeg jo det er hyggelig å se dem. På en annen side er det nok kanskje litt småsårhet som ligger bak fra før..Jeg synes  det er det samme nesten med disse to parene så ofte.At de alltid må vente med å gi svar for å se om det dukker opp noe mer interresant=) ) Men hva som har skjedd før, er vel egentlig ikke så viktig...Det var egentlig denne episoden jeg var litt nysgjerrig på.

Som jeg sa synes jeg jo det er hyggelig å se dem, men har før synes det har vært litt vanskelig å få folk til å slå ut håret..Flere av venninnene mine er litt sjenerte sammen med flere folk. Er litt redd for at dette vil legge en ekstra demper på stemningen...

Glemte å si det var meg, trådstarter..

Når det gjelder at de deler opp kvelden, forstod jeg det som om de skulle være hos meg ca 1 time og gå altså.

Skrevet

Jeg skjønner TS, men tror det hadde betydd litt hva det var de skulle og om det alltid var slik. Det er jo hyggelig å bli prioritert av vennene sine når man legger seg i selen og arangerer noe for dem, og det legger vel en liten demper på selskapet når fire stykker må hive i seg maten før de haster avgårde til noe annet?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg skjønner også TS veldig godt. Det har selvsagt betydning hva de skal etterpå. Hvis de skal på byen, synes jeg det er dårlig gjort. Skal de på jobb blir det noe annet. Også hvis det er familieselskap de skal i (kanskje mormor har 75 års dag). Kanskje de prioriterer å besøke deg først til tross for noe annet viktig. Da er jo det hyggelig.

Ettersom du skal servere mat er det jo ei forutsetning at den er ferdig når gjestene kommer. Det er jo ikke tilfelle bestandig (i alle fall ikke hos meg ;) ) Synes en time er snaut for å få i seg maten. Håper det ikke blir oppbruddsstemning hvis fire stk plutselig reiser seg fra bordet før alle er ferdig.

Uansett .... lykke til med dagen :bursdag:

Skrevet

Ja, det føles alltid litt sårt å ikke bli prioritert, men jo eldre man blir, dess mer opptatt blir folk, og det blir prioriteringer på alle slags områder. Jeg synes at det nesten alltid blir slik at mange ikke kan eller orker å komme, og at en del går ganske tidlig fra fester og sammenkomster. Dette gjelder både hos meg selv og hos venner og bekjente. Jeg tror ikke du skal ta det personlig, alle er sentrum i sitt eget univers, og når vennene føler de ikke kan komme, har det med dem å gjøre, svært sjelden deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...