monja Skrevet 12. januar 2003 #1 Skrevet 12. januar 2003 Sitter og skal prøve å lage en "fornuftig" skisse over hvor mye alkohol som kommer til å gå iløpet av bryllupsdagen. Hvor mye alkohol beregna/beregner dere pr gjest, og til dere som er gifte, hvor mye satt dere igjen med ut ifra dette regnestykket? Synes dette er vanskelig jeg, og har sett på noen andre tråder, men kom liksom ikke noe lengre.....
meta Skrevet 13. januar 2003 #2 Skrevet 13. januar 2003 Vi har beregnet et glass champagne til velkomst, et glass hvitvin til forretten, en halv flaske vin til middagen og et glass cognac/likør til kaffen.
Tosca Skrevet 13. januar 2003 #3 Skrevet 13. januar 2003 Hvor mye drikke en skal servere til middagen og til kaffen er vel egentilig greit. Det som er vanskelig å vite, er hvor mye vi må beregne til baren utover kvelden. Føler at det er umulig å vite hvor mye som kommer til å gå. Det er vel greiest å ha litt for mye enn litt for lite.....
Fakse Skrevet 13. januar 2003 #4 Skrevet 13. januar 2003 Vi hadde 70 gjester, og beregnet omtrent det samme som meta skriver til middag. I etterkant ser vi at vi skulle hatt mere rødvin, det gikk en del av det utover kvelden, så det ble fritt helt på slutten. Tror det gikk sånn 4-5 kasser øl, og i tillegg en del sprit. Den spriten det gikk mest av var gin og vodka. Selv om vi hadde proff bartender var det ikke så mange som var "eksperimentelle" utover kvelden. Husk derfor nok tonic og lime! Tror det gikk nesten 3 flasker gin og to flasker vodka. Ellers "litt av hvert", men det er ikke nødvendig med mere enn en flaske av noe, det meste går det greit med halvflasker av. Vi hadde trodd at folk kom til å drikke en del konjakk utover natta, siden vi hadde fin og dyr konjakk, men der satt vi igjen med fire hele flasker som ikke ble drukket, så vår erfaring er at det holder med ett glass til hver til kaffen + litt ekstra utover kvelden. Er på universitetet nå, så jeg har ikke de nøyaktige tallene forran meg, men dersom dette føles unøyaktig for deg kan jeg se om jeg finner dem i kveld. Det er likevel viktig å huske på at ingen selskaper er like. Dersom folk får lov til å blande selv går det for eksempel mye mere enn dersom man har en bartender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå