Gå til innhold

Kan noen anbefale en god dagkrem?

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Før noen roper opp om å spørre på parfymeriet; har gjort det. Funket dårlig! Jeg ble anbefalt Dramatically Different fra Clinique, og den var jeg aldeles ikke fornøyd med. Brukte den i noen uker for å se om det ble verre før det ble bedre, men nei. Jeg som aldri har kviser fikk små nupper på haka og i panna, og jeg synes huden ble generelt mer "ujevn", om jeg kan bruke et slikt uttrykk.

Jeg har lenge brukt Vichy serien fra apoteket, og var egentlig fornøyd, men har brukt den så lenge at jeg har lyst til å prøve noe nytt.

En annen ting jeg lurer på er når jeg må tenke på hudkremer for "voksen hud" som det sies så pent... Jeg har ikke merket noe til rynker enda (er 26), men man bør kanskje forebygge?

Nattkrem har jeg brukt nå og da, men har ingen vane for det. Anbefal gjerne en god nattkrem også mens du er i gang. Eller bare et godt merke, så kan jeg jobbe meg ut fra det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.

Jeg bruker clarins gentle day lotion og er KJEMPEFORNØYD med denne.Trekker seg raskt inn i huden og gjør den myk og glatt.

Har prøvd utallige kremer med denne er den eneste jeg kommer til å fortsette med.

Skrevet

Hvilken hudtype har du og hva vil du kremen skal gjøre?

Skrevet

Jeg bruker Decubal. Den får du kjøpt på apoteket, den er uparfymert, trekker fort inn i huden, tilfører fuktighet, men gjør den ikke fet. Jeg har brukt den i årevis og skal ikke bytte!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
En annen ting jeg lurer på er når jeg må tenke på hudkremer for "voksen hud" som det sies så pent... Jeg har ikke merket noe til rynker enda (er 26), men man bør kanskje forebygge?

Jeg synes du skulle forsøke Hydra Zen fra Lancome, den kan brukes som både dag og nattkrem. Øyegeleen i samme serie er knallfin og nå som du er 26 bør også huden rundt øynene få litt ekstra pleie. Forebygge er stikkordet her, du har helt rett.

Milla

Skrevet

Jeg kan heller ikke bruke produkter fra Clinique. Vet ikke hvorfor, men jeg ser fort at huden ikke trives.

Anbefaler deg å stikke innom en hupleiesalong slik at de kan gi deg råd om hvordan huden din best bør i varetas pr. i dag. Vanligvis tar ikke salonger noe for dette så lenge du kjøper produktene der.

Min hud trives veldig godt med produkter fra Guerlain. De har mange forskjellige dagkremer, - cluet er å finne den som er best for deg. Det er slettes ikke dumt å begynne å tenke på andre produkter enn dagkrem, når man runder 25.

Lykke til!

Skrevet

....og en annen ting!

Spar på kvitteringene en stund. Hvis du ikke kan bruke produktet vil de aller fleste butikker gi deg pengene tilbake eller et annet produkt. Forutsetningen er selvsagt at du ikke har brukt opp alt!

:briller:

Skrevet

Hva bruker man øyegele til & er det i området rundt øynene?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hva bruker man øyegele til & er det i området rundt øynene?

Eh ja, er ikke det temmelig innlysende da?

Milla

Skrevet
Eh ja, er ikke det temmelig innlysende da?

Tja, mårpølse inneholder visst ikke mår... :wink:

Nei, men lurer litt på hva som er poenget med det. Gjøre huden fin og myk? Er det noe som skal sitte på for så å skylles bort eller er det som krem eller..?

-nysgjerrige megan

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ach himmel.....

En øyegele eller øyekrem har som mål å holde den tynne fine huden rundt øynene myk og smidig. Den skal ikke skylles av. En øyegele er fin å ha i kjøleskapet slik at den er kald når man tar den på om kvelden. En øyegele roer også huden ned etter sminkefjerning.

Jenter bør begynne med øyegele eller øyekrem fra ca. 20 års alderen for å forebygge rynker.

Milla

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Som du spør Megan- jeg har på følelsen at jeg sitter og snakker med en fjortis jo.

Milla

Skrevet

Trodde du var her for å hjelpe til, Milla... b :cry:

Atter en gang skuffer du...

Skrevet

Hvis du ikke vet hvilken hudtype du har så ville jeg gått til hudpleier og tatt en dyprens e.l. Da får du kyndig veiledning, det er ikke alltid like lett å få i parfymerier! Jeg gikk rundt i årevis og trodde jeg hadde fet el. blandingshud inntil jeg av hudpleier fikk vite at jeg hadde tørr, meget sensitiv hud! Grunnen til kvisene var at jeg brukte for sterke hudplieprodukter..

Så nå bruker jeg produkter fra Dr.Schramek, de er dyre, men for meg har det vært verd det. Produkter fra Clinique passer ikke min hudtype, de blir alt for sterke. Innimellom så kjøper jeg billigere kremer for å spare litt penger, men blir stort sett skuffet hver gang. Unntaket er Simple som de har i dagligvaren, den har fungert fint på min hud.

-valla-

Skrevet

Litt utenfor tråden her men.. siden alle skriver så mye negativt om Clinique får jeg forsvare litt. :D Synes produktete virker kjempebra.

Skrevet

En øyegele er fin å ha i kjøleskapet slik at den er kald når man tar den på om kvelden. En øyegele roer også huden ned etter sminkefjerning.

Er det egentlig så lurt å bruke øyegele? Har hørt at den ikke absorberes ordentlig, men legger seg som poser under huden. Vet ikke om dette stemmer, men det høres iallefall ikke noe særlig ut.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Millas Lov # 756 kap. B-11

Når man begynner ett innlegg med "Har hørt at" så er det som oftest bare tull det man har hørt.

Milla

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Takk for innsiktsfullt svar Milla.

Alltid en glede!

Men for å svare seriøst, en øyegele er supert for den tynne huden, trikset er å ikke ta på for mye og klappe den inn i huden, aldri gni. Ett rimelig alternativ er Elderflower Eye Gel fra Body Shop til ca. 70 kroner. Den har du i kjøleskapet og påfører hver kveld før du legger deg.

Milla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...