Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Kan dere komme med noen innspill til meg? Naboene to etasjer høyere er litt for glade i alkohol. Jeg vet jo ikke hvor mye de drikker, men har møtt dem flere ganger i trappa, veldig påvirket. Det er noe jeg vanligvis ikke ville ha lagt meg bort i, bortsett fra at jeg tilbydde meg å hjelpe en gang da dama snublet i trappa. Jeg oppfører meg mot dem som mot alle andre i huset, smiler og sier hei når jeg ser dem, men det er sjelden det kommer noe svar (kanskje et nikk) tilbake. Det som er problemet er bråk om nettene og aggrisivitet. Når de drikker, blir de veldig høylytte og kranglete. Og det gjerne midt på natta. Jeg har flere ganger våknet om nettene av at de stormer ned trappene. Av og til har jeg til og med hørt dem krangle og skrike til hverandre, selv om det er TO etasjer lenger oppe i en gammel bygård. I går snakket jeg med naboene ved siden av dem (var der pga noe helt annet, men de tok det opp). De har våknet flere ganger om natten av bråk, og en gang ringte dama på døra og snakket om hvor fælt hun har det og at hun har vudert å ta livet av seg. Dette skjedde mens hun var svært full. Dama var periodedranker før hun ble sammen med denne mannen også. Huff, dette ble rotete, men hvordan ville dere taklet denne situasjonen?
Gjest niomi Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Isj... En jeg kjenner hadde problemer med naboene rett over seg. Det var både narkotika og alkohol. Reking inn og ut hele døgnet. Full fest og hurra-meg-rundt. Høy musikk. Krangling. Knusing av vinduer. Naboene "kom på besøk" midt på natta. Etc etc etc... Min venn ble så lei at h*n begynte å sende dem skriftlige klager, med henvisning til borettslagsreglementet, med kopi til Styret. Etter langt og lengre enn langt, ble det vedtatt i Styret sak om tvangssalg av leilighet, på grunnlag av gjentatte (grove) overtramp av borettslagsreglementet. Ta ne prat med Styret, hør litt med de. Så blir de obs på problemet, og kan ta det opp med naboene dine.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Det er ikke noe styre, det er en gård som eies av en privatperson. Eieren er hyggelig og klar over problemet, men kanskje også litt tafatt. Han vet vel heller ikke hva han skal gjøre.
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 I slike situasjoner hadde jeg ringt politiet.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 I slike situasjoner hadde jeg ringt politiet. ← Skal man egentlig ringe nødnummeret eller politistasjonen i slike tilfeller?
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Skal man egentlig ringe nødnummeret eller politistasjonen i slike tilfeller? ← der vil jeg si politistasjonen, med mindre det er noe helt ille som foregår som trenger øyeblikkelig hjelp!
Tiit Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Jepp, ring politiet. Jeg går bare ut fra at de ikke har barn siden du ikke sier noe om det. Men dersom de har det, er det helt klart berettiget med ei bekymringsmelding til barnevernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå