Gjest Starya Skrevet 12. januar 2003 #21 Skrevet 12. januar 2003 Måtte tørke et par tårer selv etter der, ja... :cry: Bruce er jo skjønn..
gla Skrevet 12. januar 2003 #22 Skrevet 12. januar 2003 Det var først da jeg så min kjære vrenge trynet og gråte av en trist film at jeg forstod at det var han jeg ville dele livet mitt med...
Megan Skrevet 12. januar 2003 #23 Skrevet 12. januar 2003 Å hva er så Armageddon :o :-? Hilsen Uvitende........ :oops: Hm...og etter min smak en dårlig film *gjesp*
*Lillian* Skrevet 13. januar 2003 #24 Skrevet 13. januar 2003 Jeg gråter veldig lett - altfor lett! Men det er den eneste type ekte følelse jeg viser for omverdenen, da.... Jeg har prøvd å beherske gråtingen min på mange måter, men jeg klarer DESVERRE ikke. Jeg hater å gråte foran andre mennesker, og svelger temmelig tungt, men enten kommer tårene eller så brister stemmen min. Det er jævlig å ha det sånn. Men det kommer sannsynligvis av at jeg skjuler sinne, tristhet, sorg, osv for andre ellers, så er det tårene som kommer isteden. Folk klarer dermed ikke forstå om jeg er sint, trist eller glad.... Dermed klarer jeg fortsatt å skjule hva jeg egentlig føler! Men, til mannfolka og gråting..... Ingenting rører meg mer enn å se en mann gråte. Først da er han en ekte mann, for da tør han å vise følelser!! Når jeg snakker om folk som gråter her, enten det er meg eller menn... Jeg snakker da selvsagt ikke om krokodilletårer o.l. Jeg snakker om ekte gråt og ekte tårer. Lillian - sippeguri
Kosejente Skrevet 13. januar 2003 #25 Skrevet 13. januar 2003 Når jeg tenker etter så tror jeg faktisk at jeg har sett mannen min gråte oftere enn han har sett meg.... Ikke det at mannen gråter ofte...men det har skjedd en del ganger... Jeg er selv en av de som gråter sjelden...har alltid vært det.....men tårene kan renne av triste filmer ol.......men hvis jeg en sjelden gang virkelig gråter så har jeg "god grunn" for det.... Ser egentlig ikke noen grunn til at menn skulle gråte mindre enn kvinner (at det ikke skulle aksepteres mener jeg) .......men tror nok jevnt over at de gråter sjeldnere....kvinner er ofte mer emosjonelle enn menn...sånn er det bare.... :-? Ser på ingen måte på menn som gråter som "svake".....men at jeg reagerer mer på en mann som gråter enn en kvinne...det skal jeg innrømme...rett og slett fordi man ser det sjeldnere...det er uvant...og jevnt over mindre akseptert.... Men man trenger ikke å være kald og ufølsom fordi om man ikke tyr til tårene i enhver situasjon......gjelder menn så vel som kvinner.... (satt på spissen...)
waco Skrevet 13. januar 2003 #26 Skrevet 13. januar 2003 Dere som liker at menn gråter: Synes dere det er kult at bussjåføren begynner å grine, eller vekteren på meny? Hva hvis Harald gråter istedetfor å smile, og saddam sutrer...? Man griner offentlig av en eneste årsak, man ønsker medlidenhet og omsorg fra andre. Det er den eneste grunnen til at vi kan se gråtende jenter inn på bensinstasjoner smile når dem forlater med gratis bolle og cola. W
Gjest Lea Skrevet 13. januar 2003 #27 Skrevet 13. januar 2003 Kommer an på HVORFOR bussjåføren gråter det eller vekteren gråter. De har da like stor rett til å gråte som alle andre mennesker, har de ikke? Hvis bussjåføren kjører på en eller annen fotgjenger og det ser veldig alvorlig ut, så BØR han begynne å gråte. Jeg har sette vektere gråte flere ganger jeg (men aldri på meny). Får man gratis bolle og cola hvis man gråter på bensinstasjoner? (Nytt for meg)
Malou Skrevet 13. januar 2003 #28 Skrevet 13. januar 2003 Får man gratis bolle og cola hvis man gråter på bensinstasjoner? (Nytt for meg) Denne opplysningen er helt ny for meg også :-? Dette skulle jeg har visst når jeg var tenåring og skrikende blakk etter å ha brukt opp alle pengene på fest Foressten Lea, jeg har lest i dagboka di at frokosten din kan bestå av en røyk og en avis. Kanskje dette er en ide for deg? Jennifer
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. januar 2003 #29 Skrevet 13. januar 2003 Får man gratis bolle og cola hvis man gråter på bensinstasjoner? I waco's verden så gjør man det, men ikke uten først å suge gutten bak disken selvfølgelig Milla
Mathias Skrevet 13. januar 2003 #30 Skrevet 13. januar 2003 Ikke lett å være mann for tiden nei.... Alt blir jo galt for noen... Jeg gråter IKKE av filmer som Armageddon... , men dersom jeg blir trist nok kommer det naturlige tårer ja. Ser ingen grunn til å kjempe mot dem . Har noen problemer med det, slipper en å være sammen med DEM.... Gråter ikke av smerte, men av sorg. Gråt da far var syk og døde, gråt da det gikk mot seperasjon... Så der har du meg...
Linemor Skrevet 13. januar 2003 #31 Skrevet 13. januar 2003 og gråte er bra, både for kvinner og menn, men det er nok lettere for oss kvinner alikevel. men det er like viktig at en mann for kvittet seg meg årsaken til tårene som kvinner. og er det ikke vanskelig og se at partnern din gråter uannsett kjønn, tårer er jo som regel mer forbundet med sorg. jeg skulle ønske sambo hadde klart og gråte når sønnen vår døde, for han er like lei seg som meg, og det er innmari tøft for han også. men vi er vel litt gammeldagse på det punktet. og det er klart at dette blir ikke noe lettere når folk sier at det er ikke greit for meg at du griner.
aline Skrevet 13. januar 2003 #32 Skrevet 13. januar 2003 Jeg er skrekkelig enig med Perser! Tror mye av problemet ligger i foreldre som sier klart ifra til sønnen at "store gutter gråter ikke!" eller " Det der var ikke vondt!" Når man samtidig ser at jentungene kan gråte av masse, og gjerne gråte seg ut av vanskelige situasjoner (som barn kan vi det, men jeg kjenner heller ikke igjen wacos tanke om at vi kan gråte oss til gratis bolle og brus i voksen alder....), så blir den ganske klar den forskjellen mellom gutter og jenter når det gjelder gråt. Tror gjerne at det er fedrene som lærer sine sønner at de ikke skal gråte forresten! Fordi de er redd for å få en sønn som blir sett på som en pyse, eller sippe eller noe slikt. Personlig har jeg ingen problemer med at noen (kvinner eller menn) gråter når det er ekte gråt, da trøster man da! enkelt og greit, dersom personen vil ha trøst. (hvor mye koster det oss? å klappe ett menneske på skuldern, gi en klem og ta en prat?) Men har ikke noe til overs for mennesker som gråter seg til ting, eller som bruker gråten for sympati eller for å få det som en vil. (og klart de finnes!) Blir nok dessverre litt sliten av folk som gråter "hele tiden" også, selv om tårene er ekte. Gråter ikke ofte selv, men har gjerne mye å få ut når demningen først sprekker.... så da kan jeg gråte mange kvelder i strekk! (gråter helst ikke forran folk, dersom jeg kan unngå det.) (men blir gjerne "gjennomskuet"(de ser det gjerne på meg når jeg har det ille, selvom jeg ikke gråter.) av nære venner før demningen brister, noe som ofte er årsaken til at den faktisk setter igang...)
Psst... Skrevet 13. januar 2003 #33 Skrevet 13. januar 2003 Her er jeg for full likestilling. La tårene sprette når det er behov for det. :cry:
Gjest Visitor! Skrevet 13. januar 2003 #34 Skrevet 13. januar 2003 Man griner offentlig av en eneste årsak, man ønsker medlidenhet og omsorg fra andre. BULLSHIT Waco - hold kjeft! Og menn (Waco regnes ikke blant dem) - bare gråt dere når dere føler for det! Helt greit - ikke mindre mann i mine øyne for det! 8)
Gjest Donna Skrevet 13. januar 2003 #35 Skrevet 13. januar 2003 Ikke lett å være mann for tiden nei.... Alt blir jo galt for noen... Jeg gråter IKKE av filmer som Armageddon... , men dersom jeg blir trist nok kommer det naturlige tårer ja. Ser ingen grunn til å kjempe mot dem . Har noen problemer med det, slipper en å være sammen med DEM.... Gråter ikke av smerte, men av sorg. Gråt da far var syk og døde, gråt da det gikk mot seperasjon... Så der har du meg... Fint innlegg Lasse ! .........!!! :D Når det gjelder menn og gråting så ville jeg nok blitt ganske usikker av en mann som gråt. For det er jeg ikke vant med. Menner ser man jo på som tøffe og sterke og trygge .....vet jo at dette er helt dum måte å tenke på...... men likevel ...... :-? kan ikke for det ..... Men klart de må få gråte ! Bare de ikke sipper og tar til tårene for små filleting....... Tror det er sundt å kunne vise følelser jeg !
spying Skrevet 14. januar 2003 #36 Skrevet 14. januar 2003 Vel, jeg er en av de som ikke klarer å gråte. ikke om jeg har lyst engang. eneste gangene je får tårer er av løk, sterk vind, cs-gass og når jeg er skikkelig forbannet. da er det en tåre eller to som kommer settende. men det er nok bare fordi jeg blir bunnsolid forbannet og det hater jeg. skjer sånn ca vært 15 år. Jeg er vokst opp kun med kvinnelig påvirkning, hadde en stefar en stund og han gråt. er noe med denne gråten som jeg ikke helt klarer å skjønne. Så gratulere til de som kan. Må kanskje tilføye det at jeg kan kjenne en klomp i halsen, men det stopper der. Ikke i begravelser kan jeg gråte. Det bikker heller mot latter og det er ikke serlig gøy.
Olivia Skrevet 14. januar 2003 #37 Skrevet 14. januar 2003 jeg synes det er mer mandig med menn som tør å gråte enn de som ikke gjør det. Fordi det er mye tøffere å slippe ut følelsene helt når man har behøv for det, enn å stenge de inn å ikke tørre å la andre se hvordan du føler det. Nå er jeg vel ikke så vant til å se menn som gråter, fordi de fleste menn ikke gjør det spseielt ofte, men jeg vet jeg ikke skulle hatt noen problemer med å takle det. Jeg ville nok heller føle det godt at han torde vise meg følelsene sine
klara Skrevet 14. januar 2003 #38 Skrevet 14. januar 2003 BULLSHIT Waco - hold kjeft! Og menn (Waco regnes ikke blant dem) - bare gråt dere når dere føler for det! Helt greit - ikke mindre mann i mine øyne for det! 8) Hm... her er jeg faktisk enig med waco (ikke at det er en eneste årsak til offentlig grining, flere kan nok finnes). Selvsagt finnes det mennesker som gråter fordi de ønsker seg omsorg og medlidenhet! Vi er vel ikke så helstøpte av integritet at vi aldri kommer i skade for å være en anelse manipulerende i vår selvmedlidenhet? Flott med mennesker som har bevart evnen til å gråte. Men jeg liker ikke sipping, verken av kvinner eller menn. Jeg avskyr selvmedlidenhet, er helt allergisk mot det, og synes igrunn overraskende mange er fanget av den (jeg har vært der så jeg vet hva jeg snakker om ). Jeg synes det er greit at folk, både kvinner og menn, har kontroll over følelsene sine, at de ikke lager for mye styr over små ting. Men jeg blir trist når mennesker, både kvinner og menn, opplever saker hvor det helt klart hadde vært veldig godt å gråte, ikke får det til. Å gråte er en viktig ventil og en god egenskap. Men duverden som det kan misbrukes. Tenk på alle Martyrene rundt omkring, ojoj... Hvis vi begrenset gråten til når vi var genuint triste, så ville det vært greit. Men er det ikke ofte sånn at vi, feks. i parforholdet setter oss ned og griner for at den andre skal skjønne hvor "slem" h*n er? Da må jo den andre trøste, og ergo også ta ansvaret for situasjonen. I 9 av 10 tilfeller tror jeg gråten med fordel kunne vært erstattet med klar tale, kanskje sinne; det er liksom greiere å si med ord "nå er jeg innmari lei meg og du skal pinadø få vite hvorfor" i stedet for å grine slik at den andre må trøste. Eller er jeg helt på villspor her? :o
Kosejente Skrevet 14. januar 2003 #39 Skrevet 14. januar 2003 Nei...synes ikke du er på villspor...er enig med deg i mye av det du sier Annie.... Jeg synes heller ikke noe om at folk "sipper" for den minste ting...det er som du sier andre og mer konstruktive måter å reagere på.....som du sier....klar tale..sinne etc.....
Kosejente Skrevet 14. januar 2003 #40 Skrevet 14. januar 2003 Sorry...mener selvsagt at jeg er enig med Klara.... Er litt "på viddene" i dag...hadde besøk av ei venninne i går til langt på natt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå