Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hei! Jeg og min kjære bor ikke sammen, jeg bor hos mine foreldre, han i hybelleilighet. Det blir til at jeg er mye hos ham,og vi bruker endel penger hippsomhapp.. handler han en dag,handler jeg en annen, uten at det er noe system i det. Men jeg synes at dette er en dårlig løsning, og redd for at dette kan skape suring i det lange løp. Har dere kloke hoder en ide til hvordan vi kan løse dette? Og mener dere at jeg burde betale han noen kroner i "husleie" selv om vi ikke er offisielle samboere?
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Nei, bor du ikke hos han, synes jeg ikke du skal betale husleie! Det kommer evt når dere flytter sammen. Det dere kan gjøre, er å opprette en konto som dere begge setter inn en viss sum hver i mnd og bruker dette kortet når dere er sammen. Da legger dere inn likt, bruker av det, og har dere penger igjen, så står det igjen til neste måned. Så slipper dere styr med at den ene betaler det, og den andre det og rot og surr
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Synes det høres ut som dere har en grei ordning jeg. Hvis det blir forsuring i forholdet på grunn av dette, så er kanskje det beste å flytte sammen, lage klare økonomiske forutsentninger, og se om forholdet er ment å holde. Men inntil det blir et problem, så ville ikke jeg laget noe problem ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Ja, det kan nok være en god løsning. Nå bor jeg hjemme mens jeg venter på at min nye leilighet skal bli ferdig, og da flytter han trolig inn til meg. Det er nesten et år til. Finnes det kontrakter eller noe man kan sette opp hvis han flytter inn? Ikke snakk om å kjøpe sammen. det høres litt slemt ut, men han har endel økonomiske heftelser fra før.
Gjest niomi Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Her vil du finne forslag til Samboerkontrakt, link er under punkt 1, dere leier. Lykke til! :-)
Gjest Golly Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Jeg ville vært ganske klar på det med penger, en har alltid lyst til å være raus når en er forelsket, men etterhvert kan en lett føle seg utnyttet om det er en skjevfordeling. Min venninne hadde en kjæreste i studietiden (da de begge hadde dårlig råd), han kjøpte seg plutselig et par steindyre sko. Han hadde jo spart enorme summer på å være hos henne og spise der istedet for hos seg selv... Joda, en føler kanskje at en er smartere enn min venninne fordi en begge handler inn, men gjør et lite overslag over det, det er temmelig ofte det viser seg at det ikke er likelig fordelt. Det er ikke kjipt å føre litt regnskap, i hvert fall sånn på hundrelappen. Det kan tvert imot avverge en god del misstemning og krangling om penger (et av de vanligste temaene det krangles om i parforhold).
Gjest lilletroll Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Nei, bor du ikke hos han, synes jeg ikke du skal betale husleie! Det kommer evt når dere flytter sammen. Det dere kan gjøre, er å opprette en konto som dere begge setter inn en viss sum hver i mnd og bruker dette kortet når dere er sammen. Da legger dere inn likt, bruker av det, og har dere penger igjen, så står det igjen til neste måned. Så slipper dere styr med at den ene betaler det, og den andre det og rot og surr ← Dette synes jeg hørtes ut som en veldig ryddig og god idè!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå