Cuba Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Tenkte kanskje vi kunne opprette en tråd om fallskjerm!? Har dere hoppet? Hvor? Når? Hvordan? Har dere sertifikatet? Hvilket kurs tok dere? AFF eller line? Hva syns dere om å hoppe? Hva elsker/hater dere med det? Jeg har nettopp hoppet i tandem og har tenkt til å ta kurs til våren. Har alltid drømt om å hoppe og har vel egentlig hatt planer om å ta kurs med en gang.. Men fikk tandemhopp i bursdagsgave så da ble jeg jo veldig glad for det! =) Grua meg en del samme dag før jeg hoppet, men når jeg kom opp i flyet følte jeg meg egentlig ganske trygg og var ikke redd for å kaste meg ut. Veldig deilig følelse, selv om jeg hadde vondt i øra.. Noen som vet om en måte jeg kan unngå det på? Syns nesten det virket som den naturligste ting i verden å fly så langt fra bakken i løse luften og slettes ikke skremmende.. Så jeg har veldig lyst til å ta sertifikatet og kunne hoppe alene. Ser utrolig herlig ut å turne og fly fritt rundt i lufta på denne måten! Har også hoppet i strikk, men foretrekker mye heller fallskjerm. Håper det er noen fler som har hoppet i fallskjerm eller som har planer om det her inne. Morsomt å høre andres opplevelser og syn om dette! =)
TheHairyToothfairy Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Hoppet en del mens jeg var i forsvaret, vilket var veldig naturlig siden jeg var i HJK. Jeg savner det veldig, det er ingenting som er så befriende som akkurat det. Det negative med den hoppingen vi drev med er at det er veldig tungt. Man leaper med fult utstyr på rygg og hofte, og det sier seg selv at landingen blir litt "annerledes" enn ved sportshopping. Det finnes ingen unnskyldning for at jeg ikke har fortsatt på fritidsbasis, det har bare ikke blitt sånn. Burde skjerpe meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå