Eliza Doalot Skrevet 5. september 2006 #1 Del Skrevet 5. september 2006 Hvilken av stedene ville du valgt for to voksne som er glad i god mat, litt shopping og litt severdighets-kikking? Utover det skal vi rett og slett bare nyte oss, og ha det bra! Kom gjerne med en begrunnelse også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #2 Del Skrevet 5. september 2006 Firenze, helt klart. Helt fantastisk arkitektur, rennessansebyen framfor noen. Jeg har også lyst dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 5. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 5. september 2006 Heller mot Firenze jeg og, men tror kanskje jeg er litt forutintatt i forhold til Milano. Har så vidt vært innom der, ogsynes byen var stygg, møkkete og bråkete. Men jeg tilbrakte bare noen timer på en jernbanestasjon, så jeg innser at jeg egentlig ikke veit noen ting om byen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #4 Del Skrevet 5. september 2006 Les litt mer i Wikipedia. JEG ville i hvertfall heller dratt til Toscana, til kulturens vugge, til Medicienes hjemby, og er ikke Ponte Vecchio vakker? Firenze er også Dantes hjemby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 5. september 2006 #5 Del Skrevet 5. september 2006 Hei Jeg har ikke vært i Firenze anda så jeg kan egentlig ikke uttale meg. Men det er helt klart Firenze som har best rykte når det gjelder ting å se og gjøre. Min kone og jeg var i Milano for noen år siden før vi dro videre til Venezia. Jeg har lagt ut et reisebrev med noen bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/italy_milan.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #6 Del Skrevet 5. september 2006 Firenze, uten tvil! Jeg hadde samme inntrykk av Milano som deg, og jeg var utenfor togstasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 5. september 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 5. september 2006 Takk for svar... Går for firenze jeg! Et par oppfølgingsspørsmål; Hvor langt er det fra flyplassen Pisa (flyr med Ryan Air) til Firenze? Og kan vi klare oss med bare to og en halv dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #8 Del Skrevet 5. september 2006 Takk for svar... Går for firenze jeg! Et par oppfølgingsspørsmål; Hvor langt er det fra flyplassen Pisa (flyr med Ryan Air) til Firenze? Og kan vi klare oss med bare to og en halv dag? ← Innbiller meg at det tar en time- halvannen å kjøre fra Pisa, men er usikker. 2 1/2 dag er jo lite, men du rekker en del på den tida for byen er ikke kjempestor. Om dere vil besøke Uffizi-galleriet anbefaler jeg å forhåndsbestille billett, ellers går en halv dag bort bare til køståing! Gratulerer med godt valg, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. september 2006 #9 Del Skrevet 5. september 2006 Flyr du til Piza - må du få med deg Mirakelplassen. Veldig greit å dra dit fra flyplassen (tok ikke lang tid med taxi). Vi kjørte tog mellom Piza og Firenze - tok vel ca 1,5 timer. Togene i Italia er kjempefine - og det var en fin måte å få sett litt av naturen på også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 5. september 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 5. september 2006 Flyr du til Piza - må du få med deg Mirakelplassen. Veldig greit å dra dit fra flyplassen (tok ikke lang tid med taxi). Vi kjørte tog mellom Piza og Firenze - tok vel ca 1,5 timer. Togene i Italia er kjempefine - og det var en fin måte å få sett litt av naturen på også. ← Takk for tips! Satt å lurte på om vi evt skulle tatt siste kvelden i Pisa, siden flyet hjem går gyselig tidlig om morgenen, eller om det er dumt å dele opp den lille tiden vi har der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #11 Del Skrevet 5. september 2006 Det går tog direkte fra Pisa til Firenze. http://orario.trenitalia.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spirit Skrevet 5. september 2006 #12 Del Skrevet 5. september 2006 Det går tog fra flyplassen i Pisa til Firenze. http://orario.trenitalia.com Jeg ville ha brukt den korte tiden i Firenze. I Lonely Planet står det at man bør ha minst 4 døgn for å yte Firenze rettferdighet og det er jeg helt enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 8. september 2006 #13 Del Skrevet 8. september 2006 Absolutt Firenze!! Kom igjen fra Milano i sommer og må si jeg ble skuffet over byen....bra shopping og noen fine ting å se på, men ellers synes jeg den var skitten, bråkete, mangle skumle folk, ting stengte utrolig tidlig. I sentrum var det nesten umulig å finne et sted å kjøpe øl eller noe annet etter kl 23! Og dette var i en helg....jeg ble skuffet!! Firenze har like bra shopping og er en mye vakrere by! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #14 Del Skrevet 9. september 2006 Absolutt Firenze!! Kom igjen fra Milano i sommer og må si jeg ble skuffet over byen....bra shopping og noen fine ting å se på, men ellers synes jeg den var skitten, bråkete, mangle skumle folk, ting stengte utrolig tidlig. I sentrum var det nesten umulig å finne et sted å kjøpe øl eller noe annet etter kl 23! Og dette var i en helg....jeg ble skuffet!! Firenze har like bra shopping og er en mye vakrere by! ← For det første; husk at Milano er en storby med flere millioner mennesker, mens Firenze er en by på størrelse med Bergen.... Du finner skitt, bråk og skumle folk i alle millionbyer. At "ting" stenger utrolig tidlig, er ikke typisk for Milano. Italiensk uteliv er annerledes enn det norske. Det er ikke vanlig i Italia å sitte på utested og drikke alkohol sent på natta. Eneste alternativ er nattklubber (som det er mange av i Milano). "Ting" stenger like tidlig i Firenze.... Jeg prøver ikke å forsvare Milano, men synes mange av innleggene her har en veldig negativ vinkling på byen. Virker som om flere her har reist til Milano uten å vite noe om byen på forhånd. Hvilket inntrykk man får av en så stor by kommer veldig an på hva man forventer seg på forhånd - og på hvilke områder av byen man beveger seg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå