Gå til innhold

Politihøgskolen

sacred

Anbefalte innlegg

Hei hei :) Er det noen der ute som er politistudenter/har vært/skal søke/har søkt? Jeg skal søke i år, er 20 nå men 21 neste år hvor opptaket vil finne sted.. Nå går jeg på årsstudium i juss (samme som det 1. året ellers) og vurderer militæret neste år (hvis jeg ikke kommer inn på PHS da). Trener nå 4 ganger i uka (2 x kondisjon, 2 x styrke) for å klare opptaksprøvene!

Lurer på hva som skjer under intervjuet egentlig, har noen erfaringer? Konkrete spørsmål man har fått?

Er også bekymra for at jeg er litt lav, 165, selvom jeg vet at det ikke er høydekrav lenger. Det er vel litt underforstått at du skal være autoritær noe som vil tilsi litt høyde.. Regner ikke med å komme inn i år, siden jeg er så ung, selvom jeg håper på det! Hehe. Hva bør jeg gjøre i mellomtiden, for å få relevant utdanning/erfaring?

Alle innspill mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn, så tror jeg IKKE det er så lurt å fremstå som autoritær. Det er knapt det som trengs i våre dager, men menneskekunnskap er ikke så veldig dumt. Jeg har ingen erfaringer selv, men har hørt fra venner at intervjuet kanskje er tøffere enn de fysiske prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...