Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg rester av lyse striper nemlig, tok de i mars så de er ganske utvokste. Vil stripene ta farge, eventuelt bli misfargede?

Orker ikke å gå til frisøren, farger det hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, går sikkert fint å farge det hjemme. Bare pass på å ikke ta for mørk farge. I går var jeg hos frisøren for å farge håret, og hadde masse lyse striper i det fra før. Hun brukte nyanse nr 7, som er ganske lyst egentlig. (10 er vel den lyseste). Men resultatet ble mørkebrunt (!), sikkert siden håret mitt var såpass lyst og slitt fra før av. Så håret absorberte all fargen som en svamp. Så planen min om å bli gradvis mer blond gikk i vasken.... :tristbla:

Skrevet
Ja, går sikkert fint å farge det hjemme. Bare pass på å ikke ta for mørk farge. I går var jeg hos frisøren for å farge håret, og hadde masse lyse striper i det fra før. Hun brukte nyanse nr 7, som er ganske lyst egentlig. (10 er vel den lyseste). Men resultatet ble mørkebrunt (!), sikkert siden håret mitt var såpass lyst og slitt fra før av. Så håret absorberte all fargen som en svamp. Så planen min om å bli gradvis mer blond gikk i vasken.... :tristbla:

Det stemmer, slitt hår kan bli et mørkere resultat. Jeg har opplevd det samme, og det var ikke gøy! Selv om du har stripet det trenger ikke det bli det i de delene du har stripene, det er ikke sikkert ditt hår er så slitt selv om du har stripet det. Men en annen ting som kan skje er at du kan få grønnskjær, det skjer mest om du har velger en kald farge (kald farge er en som har lite varme pigmenter, som er rødt). Om du velger en farge som er varm, så skjer det lite sannsynlig. Men om du vil ha kald farge i, burde du egentlig forpigmentere det...! For det er ikke mye pent med grønnskjær...

En annen ting du kan rekne med er litt ujavn farge, altså der du har de restende stripene kan få en litt annen farge enn resten av håret.

Skrevet

Selvsagt vil stripene ta farge også! Kanskje også ta til seg mer farge enn det andre håret. Litt fargeforskjell bør du regne med, men ikke så mye at du bør kvie deg for å farge håret selv. Det går nok så bra, og blir nok så fint ;)

Skrevet

Litt fargeforskjell går bra, bare det ikke blir grønt her og der :ler:

uff.

*flashback*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...