Gå til innhold

venner med venners venner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk nettopp telefon. vi er blitt invitert til et bursdagsselskap på fredag. bursdags"barnet" er en fyr som vi ser i noen av våre venners bursdager. han er altså en venn av en venn av oss.... ikke snakker vi noe med ham og kjæresten hans heller men sitter vi ved siden av ham i en venns bursdagsselskap da veksler vi noen ord med ham. så blir vi invitert i hans bursdag og vi blir da også "tvunget" til å gjengjelde invitasjonen og be ham i vår.... ehm jeg vil ikke ha flere venner! ihvertfall ikke den sorten som du kun ser to ganger i året på en fest... hadde jeg sett dem på gata hadde jeg neppe kjent dem igjen heller. ikke vet jeg etternavnet deres eller alder eller hva de driver med eller noe som helst. han er kun en venn av en venn som (dessverre) prøver å bli venn med oss... jeg er ikke interessert jo! noen flere som har opplevd slike "tvungne vennskap"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke helt se problemet. Det er jo bare å takke nei til invitasjonen, ikke sant? Om dere likevel skulle ha lyst til å gå, så har dere ikke noen "plikt" til å invitere denne personen tilbake.

Skrevet

Ja, jeg har opplevd det, men bare som en positiv ting.

Faktisk er våre beste venner noen som en gang var en kollega eller venn av en venns venn :ler: .

Grunnen til at disse har blitt våre venner er vel at vi har hatt felles interesser. Dessuten er mange av våre gamle venner single og bruker all ledig tid på å fly på byen.

De "nye" vennene våre er gjerne par som har slått seg litt til ro, slik som oss selv. Det blir derfor naturlig at vi finner på ting sammen med disse en gang i blant.

Vi er ikke tvunget til å være sammen med dem. Det er heller ikke ofte vi møtes. De blir invitert i litt større sammenkomster og vi tar en tur på kino eller spiller bowling en gang i blant.

Selv om dere blir invitert i en bursdag, så trenger dere vel ikke å invitere tilbake..? Det er jo forskjell på slike "fester", noen er store andre er små.

Skrevet

hmmm så istedet for å si "nei jeg er ikke interessert i å bli venner med deg. jeg har nemlig nok venner" så sier jeg istedet at jeg er syk, skal ett annet sted den kvelden, neitakk men jeg har alt planer? hvert eneste år. håper de gir seg raskt da! men dessverre så ligger det likssom i luften at en innbydelse skal gjengjeldes....

Skrevet

Du kan bare si: "Nei takk, det passer ikke."

men dessverre så ligger det likssom i luften at en innbydelse skal gjengjeldes....

Definer ditt eget luftrom, og ta kontrollen over det, så skal du se at en del ting i livet blir enklere å forholde seg til.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg vil nå kalle det en luksus jeg, å ha "tilbudet" om flere venner enn du vil ha! Å kunne velge og vrake, akkurat hvor mange venner du ville ha? Og hvem sier forresten at om du skulle bli venner med disse "venners venner" at du bare trengte se dem en gang eller to i året på en fest? Det er jo mye opp til deg selv da, man kan få nye venner og "invitere dem inn i sitt liv", som venner mer enn to ganger å året, om man vil....

Men, om du ikke har interesse av dette, utfra "vil ikke ha flere venner", eller "vil ikke ha disse som venner" så er det helt opp til deg, ditt eget valg, og du skal ikke føle deg forpliktet til noe som helst. Du gjør som du vil. Om du avslår med "det passer ikke" eller en helt annen "nøytral forklaring" og ikke inviterer dem til deres bursdag, så inviterer de sikkert ikke neste gang heller. Så er du kvitt det "problemet".

(Skulle nå gjerne hatt nye venner jeg, man utvikler ofte venneflokken etterhvert som tiden går, og det er jo ikke noe FARLIG det heller da... Men dette er slevsagt helt opp til deg selv, hvilke venner du vil eller ikke vil ha :) )

Skrevet

Vil bare si at jeg kunne ikke sagt det bedre enn Fredagsbarn, enig med deg girl :D ... Kansje vi skulle blitt bedre kjent? hehe

Bare si: Takk, men nei takk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at disse mennenskene ønsker å bli "bestevenner" med deg. Det kan hende at de skal ha en stor bursdag fest og at det da er naturlig å invitere også venners-venner.... Syns du virker litt innbilsk for å være helt ærlig...... Har dessuten ALDRI hørt om noen som blir irritert over å få en invitasjon. Det er da bare å si nei hvis du ikke har lyst!? Og du trenger da slettes ikke invitere de i din bursdag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje de føler at de må invitere deg for alt du vet. Ingen grunn til å være innbilsk, bare vær ærlig du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...