Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #1 Skrevet 12. januar 2003 Er det noen som har litt greie på bil her? Bilen min har nemlig begynt å lage noen merkelige lyder når den er kald og jeg kjører med 4-hjulstrekk. Dette merker jeg særlig om morgenen når det er kaldt og når jeg slipper gassen. Tror ikke lydene kommer når jeg ikke har på 4WD, men jeg er avhengig å ha dem på nesten hele tiden når føret er som det er... Er dette noe som holder på å gå i stykker? :-? Eller er det bare rim, snø eller is som har lagt seg på "dingsene"? Kunne selvsagt levert bilen på service, men har ikke lyst til å bruke penger på det akkurat nå.
Gjest Donna Skrevet 12. januar 2003 #2 Skrevet 12. januar 2003 Jeg har hatt bil med 4WD, og synes å huske at det bråker mer når man kjører med det på enn uten. snakk med noen på et verksted da, det koster ikke noe å bare spørre. Så kan de si hva de tror er i vegen. hihih i disse jente og guttetriks tider ....litt rød lebestift før du spør er muligens lurt
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #3 Skrevet 12. januar 2003 Kanskje det du! Må nok investere i rød leppestift nå jeg.. Vel.. denne lyden er ikke der når man kjører jevnt og fort, men når jeg bremser, slipper gassen og står i kø. Etter en ganske lang stund blir den borte. Og etter at bilden har stått parkert en stund er den tilbake!
Gjest Donna Skrevet 12. januar 2003 #4 Skrevet 12. januar 2003 hm ..rart .....det er nok olje da- for firhjulstrekket ? vel , uansett - prøv med rød lebestift du og blunk med vippene og se fryyyyktelig bekymret ut - hehe - så får du nok hjelp vet du :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #5 Skrevet 12. januar 2003 Det kan ikke ha noe med at bilen og oljen er kald? Har plagdes endel selv med slike ting nå i kulden. Temperaturen har gjort at bilen og motoren har vært "vrien og småsur" om morgenen. Så det man har vært nødt å gjøre er å starte bilen og la den få gå seg litt varm før man begynner å bruke den. Varm olje går jo lettere gjennom maskineriet, og bilen er ikke fullt så "cranky" :D Tror det også er lettere å ødelegge motoren når man gir full gass på en iskald morgen, og oljen er nesten i "deigform"... Ikke vet jeg om dette er svaret på ditt problem - jeg har IKKE peiling på biler. Men jeg vet at dette er noe iallefall JEG har vært nødt å praktisere etterhvert som dagene ble kaldere. Nei få noen som har peiling til å se på bilen din. Det er nok det lureste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå