Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #1 Del Skrevet 12. januar 2003 Er det noen som har litt greie på bil her? Bilen min har nemlig begynt å lage noen merkelige lyder når den er kald og jeg kjører med 4-hjulstrekk. Dette merker jeg særlig om morgenen når det er kaldt og når jeg slipper gassen. Tror ikke lydene kommer når jeg ikke har på 4WD, men jeg er avhengig å ha dem på nesten hele tiden når føret er som det er... Er dette noe som holder på å gå i stykker? :-? Eller er det bare rim, snø eller is som har lagt seg på "dingsene"? Kunne selvsagt levert bilen på service, men har ikke lyst til å bruke penger på det akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. januar 2003 #2 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har hatt bil med 4WD, og synes å huske at det bråker mer når man kjører med det på enn uten. snakk med noen på et verksted da, det koster ikke noe å bare spørre. Så kan de si hva de tror er i vegen. hihih i disse jente og guttetriks tider ....litt rød lebestift før du spør er muligens lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #3 Del Skrevet 12. januar 2003 Kanskje det du! Må nok investere i rød leppestift nå jeg.. Vel.. denne lyden er ikke der når man kjører jevnt og fort, men når jeg bremser, slipper gassen og står i kø. Etter en ganske lang stund blir den borte. Og etter at bilden har stått parkert en stund er den tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. januar 2003 #4 Del Skrevet 12. januar 2003 hm ..rart .....det er nok olje da- for firhjulstrekket ? vel , uansett - prøv med rød lebestift du og blunk med vippene og se fryyyyktelig bekymret ut - hehe - så får du nok hjelp vet du :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #5 Del Skrevet 12. januar 2003 Det kan ikke ha noe med at bilen og oljen er kald? Har plagdes endel selv med slike ting nå i kulden. Temperaturen har gjort at bilen og motoren har vært "vrien og småsur" om morgenen. Så det man har vært nødt å gjøre er å starte bilen og la den få gå seg litt varm før man begynner å bruke den. Varm olje går jo lettere gjennom maskineriet, og bilen er ikke fullt så "cranky" :D Tror det også er lettere å ødelegge motoren når man gir full gass på en iskald morgen, og oljen er nesten i "deigform"... Ikke vet jeg om dette er svaret på ditt problem - jeg har IKKE peiling på biler. Men jeg vet at dette er noe iallefall JEG har vært nødt å praktisere etterhvert som dagene ble kaldere. Nei få noen som har peiling til å se på bilen din. Det er nok det lureste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå