Gå til innhold

Reservering av kirke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:ironi: Hei! Noen som vet når det er normalt å reservere kirken? Hvor lenge før? Vil liksom itte virke kjempe hysterisk. Skal ikke gifte oss før om ca 1 år og 9 mnd, datoen er bestemt. Men vi føler begge at det er litt tidlig å ringe kirkekontoret...Nesten litt flaut :) Noen som veit???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bestilte kyrkje ca 11 månader før, men det er ein populær dato (07.07.07). Eg ringte kyrkjekontoret i fjor haust for å høyre når dei tok i mot bestillingar til bryllup sommaren 2007, då fekk eg beskjed om å ringe tilbake frå august 2006..Kjem vel alt ann på kor populær plassen er, dato osv. Eg ville ringt til kyrkjekontoret og spurt når dei tek i mot bestillingar.Lykke til

Skrevet

Datoen er satt til den 21.06.2008 Er vel ganske populær dato det også. Tusen takk for svar. :)

Skrevet

Ring den aktuelle kirken og spør når de tar i mot bestilling. Jeg var i samme situasjon som deg i fjor. Nyforlovet og dato bestemt, men kirken tok ikke i mot før september i år, så nå har vi endelig fått booket kirken. Vi gifter oss 26. mai som er i pinsen.

Skrevet

ring kirken og spørr når de tar mot ja, det er ikke verre enn det.

Jeg visste ikke at jeg skulle gifte meg 1 år og 9 måneder før vielsen, for vi satte datoen til å være 1 år og 2 dager etter frieriet, men jeg ringte kirken få dager etter vielsen, og ettersom jeg ønsket meg St.Hansaften så var jeg nesten sent ute og dama trodde ikke det var mulig. (det VAR mulig da, vi fikk vielse klokken 15, det var eneste mulighet den dagen) Men jeg kunne ikke ringe før, sa jeg, han fridde jo ikke før! Hun lo, gratulerte meg som nyforlova, og det lot seg ordne, men det var flere vielser som allerede var bokket, altså over et år i forveien, og 07.07.07 var forlengst opptatt, men det regna jeg med, og den ville jeg ikke ha uansett (nettopp fordi så mange andre vil det)

Men vi skal gifte oss i en populær "vigselskirke" da, i mindre opptatte kirker er det ikke noe problem å booke vielsen mye mindre enn et år før.

Skrevet

Tusen takk for råd:) Er ikke så greit når man ikke har gjort detta her før =) Hehe!

Skrevet

Jeg regna med at det ikke var noe problem å reservere kirka, for her i byen er det ikke akkurat kjempestor pågang for å gifte seg (liten by, men mange kirker å velge i), og det var 11 måneder da til vi skal gifte oss. Men jeg ville nå ha alt i orden, og sendte en mail til sogneprestkontoret bare for å spørre om når vi burde tenke på å reservere den datoen vi var interessert i (21/7-06).

Fikk til svar at den dagen hadde de bare ett tidspunkt ledig, og det var 1430, så hvis vi ville ha den datoen måtte vi skynde oss å svare :overrasket: .

Så nå er den saken grei, - jeg skyndta meg jo å svare, selvsagt :ler: .

Kan være greit å forhøre seg litt :)

Snupsipusi

Skrevet
Jeg regna med at det ikke var noe problem å reservere kirka, for her i byen er det ikke akkurat kjempestor pågang for å gifte seg (liten by, men mange kirker å velge i), og det var 11 måneder da til vi skal gifte oss. Men jeg ville nå ha alt i orden, og sendte en mail til sogneprestkontoret bare for å spørre om når vi burde tenke på å reservere den datoen vi var interessert i (21/7-06).

Fikk til svar at den dagen hadde de bare ett tidspunkt ledig, og det var 1430, så hvis vi ville ha den datoen måtte vi skynde oss å svare  :overrasket: .

Så nå er den saken grei, - jeg skyndta meg jo å svare, selvsagt  :ler: .

Kan være greit å forhøre seg litt  :)

Snupsipusi

Sorry, skulle selvfølgelig være 21/7-07!!!

Skrevet

Kjenner man datoen så er det bare å ringe og spørre, ulike kirker har ulike ordninger. Jeg skal også gifte meg .7.7.7, og vi gikk på en smell der, når vi ringte og bestilte i marsj (med da 1 år og 4 mnd igjenn) så var det kun en ledig time igjenn, og dette er en ikke spesiellt populær kirke!

ring og spør, og ta det som det kommer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...