Englepusen Skrevet 12. januar 2003 #1 Skrevet 12. januar 2003 Jeg sitter her og lurer på om jeg skal ta med meg gubben og reise bort i Mai i år. Vi er ikke akkurat millionærer så det må ikke være så fryktelig dyrt å komme seg dit (max 10 000 for begge), og det må være varmt og godt. F.eks. Portugal, Spania, Hellas eller noe helt annet.. Noen som har gode forslag?
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #2 Skrevet 12. januar 2003 Spania er ofte billig på den tiden av året. Særlig på fastlandet, ved kysten. Varmt og godt er det også. Dessuten unngår dere masse turister i mai. Anbefaler deg å gå innom et reisebyrå og forhøre deg litt om priser og sånt. Ville selv valgt Costa Blanca, men det finnes masse fine steder. Hellas har jeg dårlig erfaring med (da jeg var der for flere år siden var det møkkete og fælt), og i Portugal har jeg aldri vært. Spania kan jeg derimot anbefale på det varmeste. Har aldri opplevd å få dårlig mat eller hatt noe å si på hygienen. Dessuten er det et avslappende land med hyggelige fastboende.
Englepusen Skrevet 12. januar 2003 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2003 Takk for tips Sitter her og kikker på web siden til Ving reiser. Hvor i Hellas har du vært siden det var så fælt? Har selv vært på Skiathos for 8 år siden og det var helt topp!
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #4 Skrevet 12. januar 2003 Det kan jo hande at vi hadde uflaks med reisemålet/hotellet eller noe da, men vi var på Rohdos for flere år siden (13 år?). Jeg var med foreldrene mine den gangen og både jeg og de er vant med Spania, så det er jo mulig at det var litt annerledes. Men det endte med at vi var sengeliggende i flere dager etter et restaurantbesøk og opplevde dårlig service og renhold på hotellet. Dette var nok til at vi utelukket Helles etterpå ! Men jeg synes også at spanjoler er mer behagelige enn grekere i væremåte. Det kan jo være smak og behag også da...
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #5 Skrevet 13. januar 2003 Jeg har vært på flere greske øyer og har hatt det riktig så fint. Hellas er et trivelig land. Men pass på at dere velger en øy som passer med det dere har lyst til: Hvis dere vil ha det stille og rolig bør dere ikke reise til et heftig partysted - eller omvendt. Høres ut som om det er sol og varme dere først og fremst er ute etter. Jeg har lyst til å anbefale Malta. En utrolig koselig øy. Man kan reise dit med blant annet Apollo. På Malta er det riktig nok ikke så mye strender, men det er flott å bade fra klippestrendene. I tillegg er det en del å se på. Middelalderbyen Mdina er kjempekoselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå