:-) anna Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Jeg skal til Bergen sammen med to gode venninner i oktober. Vi skal kose oss og ha en skikkelig venninnehelg, men trenger tips til hyggelige steder å gå. Jeg har bodd i Bergen for 15 år siden, så jeg er kjent rent geografisk, men mye har forandret seg siden da. Så altså: Hvor bør man gå på en drømmekosehelg i Bergen. Jeg trenger tips om koselige kafeer, hyggelige butikker, gode restauranter, hyggelige utesteder, fine gallerier o.s.v. Vi er 33, og relativt urbane og litt småkresne. Det vil si at vi ikke er ute etter rølpete puber eller fjortisdiskoteker. Vi skal IKKE på akvariet eller noe sånt. Det sparer vi til en gang vi ikke har barnefri.
Gjest AGF Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Kan gi deg noen av mine favoritter. Det lille kaffekompaniet - en liten og koselig kafe med fantastisk god kaffe. Bocca - også en helt ok cafe. Koselig der og. Har en uteterasse som er oppvarmet. Opera - er både kafe, selger småretter, og i helgene kan man gå ut der. Cafe Capello - veldig god milkshake, pannekaker og sjokoladekake. To glass - en koselig vinbar Tonga bar - utrolig gode coctails (sånne frozen, gigantisk store og så nam nam) Felize - et utested. har ikke vært der men har hørt at det er litt fancy sted å gå ut, og skal være fjortis-fri. Soho - restaurant (deres indrefilet av kalv er noe av det beste jeg har spist) For øvrig har Potetkjelleren veldig god mat, men begge gangene jeg har vært der har jeg støtt på ca.10 menn i dress, business middager, og de er ikke akkurat lite høylytte. Det ødela litt av opplevelsen. Aroma - kafe og restaurant. Selger både litt fancy gode middager og lunchretter til ca. 100-lappen. Har veldig god gulrotkake!
*Emma* Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Jeg syns de har god mat og nyyyyyydelige KAKER (GIGANTISKE STYKKER OGSÅ) på Era. ( I øverste etasjen på Xhibition.)
Gjest Frk. Grønn Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Jeg vil anbefale "Det lille Kaffekompaniet" oppe ved Fløibanen, "Barcelona" som er en en restaurant og tapasbar og ligger i Vaskerelven ved BT-hjørnet, "Potetkjelleren" som er en restaurant i Øvregaten. Café Opera borte ved DNS anbefales også, og det samme med "Godt Brød" i Vaskerelven hvis man vil ha nydelig (økologisk) lunsj. Når det gjelder utesteder vil jeg anbefale både "Naboen" og "Biskopen" hvis dere skal ut og et glass vin/øl, og de ligger begge borte ved kinoen. "Naboen" har også en restaurant. I Lille Øvregaten på vei mot bystasjonen på en måte ligger det et bittelite lysstøperi og han mannen som jobber der lager utrooolig fine lys i alle former og farger! Om du ikke har vært på Lepramuseet burde dere gå dit! Litt sært kanskje, hehe, men absolutt verdt det! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå