Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #141 Del Skrevet 15. september 2006 Mine foreldre behøvde ikke fortelle meg om sløve og elendige formidlere blant lærerne: det oppdaget jeg veldig tidlig selv! Lærere er en passiv A4-gruppe som bedriver misforstått "pedagogikk": de må lese seg til det andre intuitivt forstår...Får de karet til seg ennå høyere lønn og stadig nye kompetanseløft nå er det noe fundamentalt galt med Norske politikere. ← Ja, lærere er en homogen gruppe som uten unntak kan settes i bås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. september 2006 #142 Del Skrevet 15. september 2006 Mine foreldre behøvde ikke fortelle meg om sløve og elendige formidlere blant lærerne: det oppdaget jeg veldig tidlig selv! Lærere er en passiv A4-gruppe som bedriver misforstått "pedagogikk": de må lese seg til det andre intuitivt forstår...Får de karet til seg ennå høyere lønn og stadig nye kompetanseløft nå er det noe fundamentalt galt med Norske politikere. ← Vel, fra de få linjene du skriver her, ser jeg i hvertfall at du ikke har noen intuitiv forståelse av norsk rettskriving... Eller kanskje du ikke fulgte med på skolen, og sakket akterut, og vil deretter "hevne" deg på dem du finner skyldige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. september 2006 #143 Del Skrevet 15. september 2006 Har sett litt på de siste innleggene i denne tråden, og atter en gang er diskusjonen vendt mot hva lærere kan og ikke kan, ferier og avspasering, mye jobb og lite jobb. Det orker jeg ikke lese mer om. Derfor svarer jeg kun på trådstarters spørsmål; Jeg syns ikke at din startlønn er spesielt dårlig. Du har fått til en god avtale. Jeg er allmennlærer med tilleggsutdanning og har etter siste lønnsopprykk, det man får etter fire år, landet på 322000 kroner. Det er helt greit. Det jeg ser på som mer uheldig er at lønnsstigen opphører etter 16 år i jobb. Da får vi ikke noe mer i lønn, utover den naturlige prisstigningskompensasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 16. september 2006 #144 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) I år gikk man gjennom karakterene i matte på førsteårsstudentene på ulike linjer. Lærerne hadde fire i gjennomsnitt. Sivilingeniørene to......... Dessuten sier karakteren i matte fint lite om evnen til å være lærer. Uansett er det off topic, og kanskje egnet for en egen tråd om du vet så lite om pedagogikk og hva det er å være lærer. ← Hvilke mattekarakterer er det du prater om her? Ellers finner jeg det merkelig at kun en gjeng med samfunnsfolk starter på siv.ingstudier. 52 poeng var vel det laveste inntaket (63 høyst) på siv.ing ved ntnu i år, så jeg finner det rart at de har gjort det så dårlig i matte, men tydeligvis bra i andre fag, men likevel velger et realfagsstudium. Men jeg tviler ikke på at nye kull vill slite mer og mer. De kommer ikke akkurat med en god realfagsballast fra videregående. Endret 16. september 2006 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #145 Del Skrevet 16. september 2006 Vel, fra de få linjene du skriver her, ser jeg i hvertfall at du ikke har noen intuitiv forståelse av norsk rettskriving... Eller kanskje du ikke fulgte med på skolen, og sakket akterut, og vil deretter "hevne" deg på dem du finner skyldige? ← Hva var galt med rettskrivingen, sa du? Konkrete eksempler? (Bortsett fra stor N i norsk som var en tastaturfeil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 16. september 2006 #146 Del Skrevet 16. september 2006 Hva var galt med rettskrivingen, sa du? Konkrete eksempler? (Bortsett fra stor N i norsk som var en tastaturfeil) ← Enda kan brukes både som tidsadverb og gradsadverb. Ennå kan ikke. Og så så jeg en kommefeil. Kommafeilen er kanskje ikke så grov, men å bruke ennå som gradsadverb er fyfy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #147 Del Skrevet 16. september 2006 Enda kan brukes både som tidsadverb og gradsadverb. Ennå kan ikke. Og så så jeg en kommefeil. Kommafeilen er kanskje ikke så grov, men å bruke ennå som gradsadverb er fyfy. ← Du referer til feil gjesteinnlegg her nå? Jeg spurte om hun som kritiserte mitt innlegg kunne vise til hva hun mente var galt der. Ordet "ennå/enda" er ikke i mitt innlegg. Det er heller ikke kommafeil der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 16. september 2006 #148 Del Skrevet 16. september 2006 Norsk skrives ikke med stor N midt i en setning. Så ingen skrivefeil, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 16. september 2006 #149 Del Skrevet 16. september 2006 Hvilke mattekarakterer er det du prater om her? Ellers finner jeg det merkelig at kun en gjeng med samfunnsfolk starter på siv.ingstudier. 52 poeng var vel det laveste inntaket (63 høyst) på siv.ing ved ntnu i år, så jeg finner det rart at de har gjort det så dårlig i matte, men tydeligvis bra i andre fag, men likevel velger et realfagsstudium. Men jeg tviler ikke på at nye kull vill slite mer og mer. De kommer ikke akkurat med en god realfagsballast fra videregående. ← Som du ser av linken, så sliter de merkelig mye mens de er på studiet. Det var også skummelt mange som hadde utrolig dårlig score da de kom inn på studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 16. september 2006 #150 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Mine foreldre behøvde ikke fortelle meg om sløve og elendige formidlere blant lærerne: det oppdaget jeg veldig tidlig selv! Lærere er en passiv A4-gruppe som bedriver misforstått "pedagogikk": de må lese seg til det andre intuitivt forstår...Får de karet til seg ennå høyere lønn og stadig nye kompetanseløft nå er det noe fundamentalt galt med Norske politikere. ← Jeg går ut fra at du har en referanseramme stor nok til å kunne uttale deg om alle lærere? Når det gjelder kunsten å lære bort, er det også en kjent sak at vi mennesker lærer forskjellig. Det gir en større utfordring å skulle lære noe bort til flere elever, når alle har en egen måte å lære på. Videre er en lærers jobb å formidle og tilrettelegge budskapet, deretter er det elevens jobb og tillære seg dette. Med andre ord, når en lærer har lagt frem stoffet, og gitt ut en pensumliste, er det elevens jobb å sette seg inn i dette. Læreren har da gjort jobben sin, og resten er opp til eleven. Dere er klar over at alle over 18 år i dette landet er ansvarlige for å velge politikere ved valg, og dermed har vi også sagt i fra hvilken skole det er vi ønsker å ha i dette landet? (forresten, de som har kommentert grammatikkfeil i innlegget ditt har rett) Endret 16. september 2006 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #151 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg går ut fra at du har en referanseramme stor nok til å kunne uttale deg om alle lærere? Når det gjelder kunsten å lære bort, er det også en kjent sak at vi mennesker lærer forskjellig. Det gir en større utfordring å skulle lære noe bort til flere elever, når alle har en egen måte å lære på. Videre er en lærers jobb å formidle og tilrettelegge budskapet, deretter er det elevens jobb og tillære seg dette. Med andre ord, når en lærer har lagt frem stoffet, og gitt ut en pensumliste, er det elevens jobb å sette seg inn i dette. Læreren har da gjort jobben sin, og resten er opp til eleven. Dere er klar over at alle over 18 år i dette landet er ansvarlige for å velge politikere ved valg, og dermed har vi også sagt i fra hvilken skole det er vi ønsker å ha i dette landet? (forresten, de som har kommentert grammatikkfeil i innlegget ditt har rett) ← Jøss, så flinke dere er. Påpeker gramatikkfeil uten å konkret sakse ut hva som er feil (bortsett fra stor N som er tastaturfeil). Det er ganske galant å si at det er feil, uten å vise til hva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. september 2006 #152 Del Skrevet 17. september 2006 Igjen: * Jeg er ingen storforlangende syter. * Jeg er ingen skoletaper. * Jeg er ikke et passivt A4-menneske. * Jeg er ikke skitt. * Jeg er ikke sløv. * Jeg har ikke fått mer ferie eller avspasering. * Jeg jobber ikke lite. * Jeg mener ikke at jeg ikke har noe ansvar. Jeg blir forbannet over all den dritten dere slenger ut - det sårer meg utrolig selv om jeg ikke jobber som lærer lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #153 Del Skrevet 17. september 2006 Ikke for å ødelegge eller å gjøre det ennå mer sårende, men har et spørsmål: Når det viser seg at mange har et anstrengt forhold til gruppen lærere, må ikke dette ha rot et sted? Mange av de som ikke liker lærere har selv ikke hatt problem med lærere i oppveksten, men at de har sett så mange tilfeller av dårlige lærere. Er det ikke i det minste et tankekors? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. september 2006 #154 Del Skrevet 17. september 2006 Ikke for å ødelegge eller å gjøre det ennå mer sårende, men har et spørsmål: Når det viser seg at mange har et anstrengt forhold til gruppen lærere, må ikke dette ha rot et sted? Mange av de som ikke liker lærere har selv ikke hatt problem med lærere i oppveksten, men at de har sett så mange tilfeller av dårlige lærere. Er det ikke i det minste et tankekors? ← Jo, det er klart. Det finnes dårlige lærere, ingen har sagt noe annet. Da bør man forsøke å gjøre noe med det, og ikke angripe tusenvis av mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2006 #155 Del Skrevet 17. september 2006 Er det ikke alltid sånn da, at når man har hørt en negativ ting om noe, så er det plutselig en sannhet? Så hvis det fex har vært et oppslag i media om to tre elendige lærere så er plutselig alle elendige...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #156 Del Skrevet 17. september 2006 Ikke for å ødelegge eller å gjøre det ennå mer sårende, men har et spørsmål: Når det viser seg at mange har et anstrengt forhold til gruppen lærere, må ikke dette ha rot et sted? Mange av de som ikke liker lærere har selv ikke hatt problem med lærere i oppveksten, men at de har sett så mange tilfeller av dårlige lærere. Er det ikke i det minste et tankekors? ← Lærere er en gruppe mennesker som alle har hatt et forhold til, og som har påvirket mye. Dersom en har hatt en dårlig lærer vil en huske denne læreren fremfor de gode, og la den opplevelsen farge ens syn på lærere. Det betyr ikke at alle lærere er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #157 Del Skrevet 17. september 2006 Lærere er en gruppe mennesker som alle har hatt et forhold til, og som har påvirket mye. Dersom en har hatt en dårlig lærer vil en huske denne læreren fremfor de gode, og la den opplevelsen farge ens syn på lærere. Det betyr ikke at alle lærere er sånn. ← På meg er det motsatt: jeg husker den ene gode læreren jeg har hatt, mens alle de dårlige er "slettet", dem var det nemlig flest av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #158 Del Skrevet 17. september 2006 På meg er det motsatt: jeg husker den ene gode læreren jeg har hatt, mens alle de dårlige er "slettet", dem var det nemlig flest av. ← Det er positivt å høre, og da har du vel et godt inntrykk av lærere? Stort sett husker man negative ting fremfor positive, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 17. september 2006 #159 Del Skrevet 17. september 2006 Du referer til feil gjesteinnlegg her nå? Jeg spurte om hun som kritiserte mitt innlegg kunne vise til hva hun mente var galt der. Ordet "ennå/enda" er ikke i mitt innlegg. Det er heller ikke kommafeil der. ← Jeg vil forslå for deg å lese gjennom en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 18. september 2006 #160 Del Skrevet 18. september 2006 Jøss, så flinke dere er. Påpeker gramatikkfeil uten å konkret sakse ut hva som er feil (bortsett fra stor N som er tastaturfeil). Det er ganske galant å si at det er feil, uten å vise til hva ← Var det alt du fikk ut av innlegget mitt? Det er andre før meg som har kommet med kronkrete eksempler. Jeg trenger ikke gjenta disse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå