Gå til innhold

Tjener for lite som lærer i kommunen

Gjest Martha

Anbefalte innlegg

Jeg blir så forbannet...her har vi lærere slitt oss gjennom 4 år på Lærerhøgskolen og hva blir vi møtt med for å overleve på?

Jo da, ei lønn på skarve 337.000,- er det kommunen kan tilby... :tristbla:

Skulle ønske vi lærere ble verdsatt mer, og tjente mye mer! Man kan jo knapt klare seg på en slik lønn.

Hva med dere andre, fornøyd med lønna? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det var så dårlig. Har selv treårig høyskoleutdannelse, er fagkonsulent i en bolig for personer med dobbeltdiagnose (rus og psykiatri)

6 års relevant erfaring

Lønn: 300 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyere utadnning enn deg, ti års arbeidserfaring, men tjener mindre enn deg. Likevel, jeg er helt enig med deg i at lønnen din er alt for lav! Min er så lav at jeg er flau over den :sjenert:

Jeg er helt uenig med de som insunierer at bare det finnes noen som har det verre, skal en være fornøyd, eller i hvert fall ikke klage. Vi hadde virkelig ikke kommet noen vei med lønnskrav om det skulle være gyldig argument at andre har det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo alvorlig her nå...er innom forumet som gjest av og til. Tenkte at nå er det min tur til å skrive et innlegg.

Vi fikk lønnsplasseringene våre i møte med rektor i dag ved vår skole. Jeg ble skuffet over at lønna ikke er høyere. Bor alene og vet vanskelig hvordan dette skal gå, har nemlig både studielån og bil. Bil må en ha der jeg bor, finnes ikke offentlig transport. Trpdde Utdanningsforbundet hadde fått opp lønna men det ser ikke sånn ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyere utadnning enn deg, ti års arbeidserfaring, men tjener mindre enn deg. Likevel, jeg er helt enig med deg i at lønnen din er alt for lav! Min er så lav at jeg er flau over den  :sjenert:

Jeg er helt uenig med de som insunierer at bare det finnes noen som har det verre, skal en være fornøyd, eller i hvert fall ikke klage. Vi hadde virkelig ikke kommet noen vei med lønnskrav om det skulle være gyldig argument at andre har det verre.

Utdannig. Insinuerer. Beklager, går litt fort her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dumt av meg å spørre om hvilken kommune du arbeider i og om du har jobbet tidligere, eller kommer du rett fra skolen Martha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også som lærer i kommunen (grunnskolen) og tjener mindre enn deg. Her ligger satsen på 295000 årlig, uten kontaktlærertillegg og div. Dette er da med null ansennitet.

Hvor mange års ansennitet har du?

Jeg skjønner ikke hva du klager over. Var du ute etter å bli rik har du virkelig valgt feil yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo alvorlig her nå...er innom forumet som gjest av og til. Tenkte at nå er det min tur til å skrive et innlegg.

Vi fikk lønnsplasseringene våre i møte med rektor i dag ved vår skole. Jeg ble skuffet over at lønna ikke er høyere. Bor alene og vet vanskelig hvordan dette skal gå, har nemlig både studielån og bil. Bil må en ha der jeg bor, finnes ikke offentlig transport. Trpdde Utdanningsforbundet hadde fått opp lønna men det ser ikke sånn ut!

Du kan prise deg lykkelig over at du valgte lærerstudiet, og ikke førskolerlærer. Da hadde du ligget 30 000 lavere, og hadde heller ikke hatt håp om å hoppe opp på lønnsstigen etter 16 års ansiennitet. Der har lærerne et ganske bra hopp. Førsk.lærere har bare 10 års stige. Det er pinlig latterlig. Det samme gjelder barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og andre som må påregne sin lønn i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Per idag tjener jeg 255 000 i året, og har tre årig høyskoleutdanning + 6 års annsinitet...Så ja. Skal bli noe bedre når vi får nye kontrakter i oktober, men alikevel!

og ja, jeg er førskolelærer...*sukk* hva tror de at vi lever av?? kyss og luft og hundre klemmer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også som lærer i kommunen (grunnskolen) og tjener mindre enn deg. Her ligger satsen på 295000 årlig, uten kontaktlærertillegg og div. Dette er da med null ansennitet. 

Hvor mange års ansennitet har du?

Jeg skjønner ikke hva du klager over. Var du ute etter å bli rik har du virkelig valgt feil yrke.

Kan ikke TS få lov å klage selv om du tjener mindre enn henne?? 337000 er virkelig ikke noen høy lønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forbannet...her har vi lærere slitt oss gjennom 4 år på Lærerhøgskolen og hva blir vi møtt med for å overleve på?

Jo da, ei lønn på skarve 337.000,- er det kommunen kan tilby... :tristbla:

Skulle ønske vi lærere ble verdsatt mer, og tjente mye mer! Man kan jo knapt klare seg på en slik lønn.

Hva med dere andre, fornøyd med lønna?  :grine:

Du tok vel ikke den utdanningen pga ønnen? Du var vel vitende at lønnen er lav!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du tok vel ikke den utdanningen pga ønnen? Du var vel vitende at lønnen er lav!!!!

Sannsynligvis tok TS utdanningen fordi hun hadde lyst til å bli lærer. Hun var sikkert klar over at yrket ikke er høytlønnet, men det betyr absolutt ikke at hun ikke kan få lov å mene at lønnen er for lav likevel.

Hva er dette for populistisk argumentasjon. De som har valgt eller havnet i et lavtlønnet yrke kan "bare ha det så godt"? Er tingenes tilstand virkelig bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke lønnen din på 337.000,- er så ille jeg.

Men hvis du ville ha høyere lønn så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte læreryrket, for alle vet hvordan lærerene klager over lønna.

Synes det er ganske dumt å ta ei utdanning der man vet lønna er lav for så å klage etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke lønnen din på 337.000,- er så ille jeg.

Men hvis du ville ha høyere lønn så skjønner jeg ikke hvorfor du valgte læreryrket, for alle vet hvordan lærerene klager over lønna.

Synes det er ganske dumt å ta ei utdanning der man vet lønna er lav for så å klage etterpå.

Er ikke læreryrket et meget interessant og viktig yrke, da? Skal en bare finne seg i tingenes tilstand? Hvordan mener mamsen at verden skal gå fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke læreryrket et meget interessant og viktig yrke, da? Skal en bare finne seg i tingenes tilstand? Hvordan mener mamsen at verden skal gå fremover?

Klart jeg mener at læreryrket er interessant og viktig, men det jeg mener er at hvis man vil ha et yrke med høy lønn bør man velge det og ikke et yrke man vet er lavtlønnet.

Hva man skal gjøre med tingenes tilstand så verden skal gå fremover?? Tja, hva gjør lærene da?? Streiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...