Gjest Gjest_nadia_* Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Leste nettopp boken : ikke uten min datter..guri for en sterk bok. Logget meg på nettet i håp om å finne noen opplysninger om hvordan det har gått med de nå..etter så mange år. Det eneste jeg fant var en bok som snart kommer der Moody (han fæle) selv skal fortelle sin histore. Blir spennendes å lese den og se hva han har å fortelle..noen som vet når den kommer ? http://www.andrewlownie.co.uk/books/mahmoo...yed/sayed.shtml
brumma* Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Har sett filmen flere ganger, og det er alltid like spennende om de klarer å komme seg i sikkerhet! (Vet jo de klarer det, men allikevel... ) Aner ikke når boka til Moody kommer, men den skal jeg lese! Håper noen andre vet.
Lenemor Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Leste boka jeg og for endel år tilbake! En veeldiig rørende bok! Verdt å lese om igjen. Blir nok en tur innom muttern for å låne den igjen nå ja.
blå Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Ble det ikke skrevet en bok etter at de hadde kommet seg tilbake til Amerika? Jeg er nesten sikker på at jeg har sett det. Men det er veldig lenge siden jeg leste denne boka og var oppdatert der, så det kan hende jeg blander.
Snasen Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Historien er ikke så sann da. Hun dama som måtte rømme fra Iran er visstnok litt tilbakestående eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Hvem var Moody igjen? Slemme ektemannen?
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Hvem var Moody igjen? Slemme ektemannen? ← Ja.
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Historien er ikke så sann da. Hun dama som måtte rømme fra Iran er visstnok litt tilbakestående eller noe. ← ???
Gjest Lille Solstråle Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Sexy C har rett... Husker jeg leste boken som 12åring og slukte alt som sto der, og gikk til mamma og sa at Iran var så fælt. Hun fortalte dengang at det var masse oppspinn i boka. Det er klart, det er egentlig litt drøyt å ta en bok som så til de grader er skrevet av én side av saken for så god fisk. Boken ble velsignet av amerikanere, og fikk dels rolle som et ledd i en slags anti-iransk kampanje, da hatet mot Ayatollah Khomeini var sterkt i USA. Boken beskriver jo scener for iranere skriker ut sine eder mot amerikansk-irakisk samarbeid osv. Jeg leste boken igjen for et par år siden, og jeg syntes stadig det skinte gjennom at det var en enormt naiv og barnslig amerikansk kvinne som reiste til Iran uten tilsynelatende å vite noe som helst om iransk kultur, samfunn, familieoppbygging osv. Når det er sagt kan det jo godt hende at ektemannen ble voldelig og at en del av hendelsene boken beskriver stemmer. Men det er for dumt å tro at dette er en sann historie og at den beskriver iransk samfunn på en reell måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå