Gjest frustrert frue Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Hei! Jeg var ute for å kjøpe nye trendy jeans i helgen, og fikk meg litt av et sjokk. Har aldri vært tynn, men ikke tykk heller. Er vel 180 høy og 68 kg. I mine gamle jeans (lee) har jeg 29-35 (w-l) nå opplevde jeg at ingen butikker har større enn 29tommer i de fine merkene, og disse satt som pølseskinn rundt lårene mine. så prøvde jeg jc og bik bok sine egne og der var large for trange i lårene. Er det bare meg som har dette problemet, eller har virkelig klærne blitt så mye mindre???? Hvis noen vet om noen fine jeans som både er lange i bena og litt vide i lårene uten å være store i livet er jeg glad for tips!
Gjest Catwoman Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 (endret) Har da sett mange jeans i større størrekser enn 29 i livet? 29 er jo en slank størrekse. Men endel på bikbok er smått, sykt smått, jeg har et par genserjakker i størrelse xl. Riktignok passet large og, men xl føltes litt mer behagelig på. Og for å illustrere det så er jeg 168 og veier ca 55 kg. Og da skjønner jeg egentlig ingenting. Endret 4. september 2006 av Catwoman
Gjest Kanelia Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Klær fra Bik Bok er veldig små i størrelsene. Jeg bruker S til vanlig, men har L i et par topper fra Bik Bok... Og 29" er ikke stort! Prøv andre butikker, så finner du nok noe som passer
miow Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Bikbok er knekk for selvtilliten, satanbukser!
Ciara Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Størrelser varierer, det er umulig å stole på at de stemmer. Vanligvis har jeg hatt 29 i livet og 34 i bena. Da jeg kjøpte jeans i vinter måtte jeg ha 30-34, og mine siste jeans er 32-32! Jeg har ikke lagt på meg siden jeg kjøpte de forrige, så det er helt merkelig.
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Kanskje du i tillegg har prøvd jeans med en annen, trangere passform enn det du er vant med? Nå er jo nesten alle jeansene i butikkene smale hele veien, og derfor vil de nok oppleves som trangere enn andre jeans.
Gjest Turi Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Jeg har omtrent samme str. som deg - litt høyere og noen kilo tyngre. Bruker 30/31 tommer i livet, fordi de er så lave på hoftene. Endte med Replay herrebukser etter å ha prøvd alt av damebukser (jeg vil ikke ha rumpesprekken ute - er litt sær og ganske gammel sikkert :-) ). Anbefaler å prøve replay sine, de er skikkelig fine selv om de er sydd for gutta. Sitter som støpt. Og du er slank ;-), men for høy for BikBok som er for smårips på 170 i onesize (les 34/36)
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 hallo..jeg bruker vanligvis 26, men i h&m str. må jeg visst ha 28......
Gjest frustrert frue Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Jeg har omtrent samme str. som deg - litt høyere og noen kilo tyngre. Bruker 30/31 tommer i livet, fordi de er så lave på hoftene. Endte med Replay herrebukser etter å ha prøvd alt av damebukser (jeg vil ikke ha rumpesprekken ute - er litt sær og ganske gammel sikkert :-) ). Anbefaler å prøve replay sine, de er skikkelig fine selv om de er sydd for gutta. Sitter som støpt. Og du er slank ;-), men for høy for BikBok som er for smårips på 170 i onesize (les 34/36) ← Takk for tipset om herrebukser!!! Har lekt litt m tanken tidligere, men tenkt at det går jo ikke an å kjøpe det... kan jo prøve likevel da. Er det noen som vet hvordan levis buksene er i strl? liker så godt utseende på de sorte 572, men har kun sett de i katalog.
Gjest Gjesta Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Levi's-buksene er helt normale i størrelsen, synes jeg. Hverken små eller store. Men hvis buksa er i stretch, ville jeg kjøpt en størrelse mindre. Jeg har 571 Slim, i mørkeblå, og den har utvidet seg litt, så jeg kunne tenkt meg en størrelse mindre.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 ja... jeg har alltid handlet på butikker som cubus og lindex og kappahl og på "voksendameavdelingen" på hennes & mauritz. så oppdaget jeg ungdomsavdelingen på hennes og jeg forstod ikke størrelsene der. så på noen flotte topper men de var i størrelse 32 og 34 (det var alle som var igjen). jeg måtte spørre noen hva størrelsene betydde. fikk meg et sjokk at det var samme størrelsesystem som hos lindex. der kjøper jeg alltid størrelse 40 som tilsvarer M. så har vi 38=S og 36=xs. men på hennes divided handler de som er enda mindre enn xs... xxs og xxxs.... så jeg fikk meg et sjokk ja. og ingen jeans er større enn 31 i midjen (dvs hoftene). selv er jeg ikke så veldig stor men jeg er ca 36 rundt hoftene... jaja det skal ikke være lett. jeg får holde meg til kjerringbutikkene som kappahl og lindex...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå