Gå til innhold

Dyne i vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukar ein dyne i barnevogna, eller brukar ein berre slik voksipose?!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du helt selv.

Hilsen single uten barn :)

Skrevet

Vi hadde pose, men brukte tepper når det ble varmere.

Skrevet

Det velger du selv ja. Ingen facit svar på sånt. Se de ann du, hvor varmt det er når du skal ut og trille tur ;)

Skrevet

Takk for svar!

Eg har jo ikkje peiling, kjenner eg!! :ler:

Men har trudd det var vanlegast med pose, før svigermor begynte å prate om at vi måtte hugse å kjøpe to dyner, for å ha ei til vogna og.

Men DET trur eg vi skal vente litt med då...

Skrevet

Når har du termin, da?

Jeg som føder snart ( :legrine: ) har et lite lammeskinn + dyna i vogna. Tenker det blir nok den første tida.

Så går vi over til ullpose når minusgradene kommer utover vinteren...

Gjest Tweetypie
Skrevet

Hadde ullpose til vinteren og på våren brukte vi en dyne da så det ikke skulle bli for varmt :)

Skrevet

Fødte 29. mars i år, i våres brukte jeg dyne og noen ganger sånn Røros babyullpledd, nå har jeg kjøpt meg Brio vogn pose, jeg liker ikke voksiposene jeg! Tar mye plass og er rotete synes jeg, men hver sin smak!

Skrevet

Hei! Jeg brukte dyne første vinteren. Har brukt voksipose senere, men i bagen syntest jeg det ble for klumpete. Da vokser babyen fra bagen altfor fort. Da er det lettere å regulere temperaturen også hvis du går inn på en butikk e.l. Jeg brukte vogntrekket også, på de kaldeste dagene. På brio-vogna vår er det ganske tykt.

Skrevet

Har brukt saueskinnspose og vært kjempefornøyd med det. Brukte dyne en liten periode på vårparten når det bare trengtes litt luning oppå. Voksipose var aldri aktuelt for oss, bla fordi den tar større plass i vognen enn saueskinnspose - så ble oss fortalt i hvert fall. Dessuten synes jeg en riktig saueskinnspose med cord-trekk er koseligere.

Skrevet

I begynnelsen brukte vi lammeskinn i bunnen av vogna og dyne oppå og det var mer enn nok (født 9. september). Da det ble kaldere veksla vi en periode mellom saueskinnspose og thermopose. På våren brukte vi igjen skinnet og dyna.

Så jeg ville hatt to dyner - en til senga og en til vogna - men sånt bestemmer du helt selv. Ser du har termin på våren, så da trenger du nok ikke mer enn dyne til å begynne med tror jeg.

Skrevet

Brukte dyne fra sent på våren til sent på høsten, og byttet så til voksi.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

jeg har termin 3 januar, kommer til å bruke voksiposen eller skinposen. Men har kjøpt to dyner. en til seng og en til kurven i stua. Men kommer til å bruke dyne i vogna når vinteren er over. Kommer jo ann på temperaturen ute osv. Men skal ha lammeskinn i vogna. Men en dyne i vogna på vår/høst og sommer en nok kjekt å ha (sriover sommer også fordi sommerene her er kaaalde, hehe)

Gjest Gjest_Månestråle_*
Skrevet

Jeg har rett og slett brukt babysoveposer til mine barn jeg. Liker heller ikke voksiposen, på sommeren når det har vært varmt har jeg brukt pledd eller en tynn dyne.

Skrevet

Jentungen min ble født 17. mars, og jeg brukte vognpose fra Simo og helseteppe over på de første trilleturene. Men våren kom, og posen ble fort alt for varm, så da bytta jeg ut den med ei tynnere dyne, og brukte det helt til sommeren kom. Da brukte jeg bare helseteppe over henne. SÅ ble det vinter igjen - og vognposen kom godt med, helt til hun syntes hun var for stor til å sitte i pose, og protesterte vilt.. Det skjedde rett etter jul en gang.. Posen ble med andre ord ikke mye brukt her i gården!! Så med vårbarn kan det godt tenkes du klarer deg med dyner og helsetepper.. Men det kommer jo an på hvor i landet du bor også da, vi bor i Østfold..

Skrevet

Brukte et saueskinn under og dyne over i begynnelsen av tiden med minstemann. Pose var litt for dyrt akkurat da han ble født. Kjøpte seinere Voksi og den kommer til å bli brukt fra starten denne gangen. Kanskje med et saueskinn under. Det er under kulden er verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...