Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #1 Skrevet 12. januar 2003 I et forum er det greit å starte en tråd om noe en har lest i VG og flere henger seg på og er så enig så enig. Jeg har også både langt inn tråder og svart på mange av disse trådene, så jeg frikjenner ikke meg selv her. Men hva med tråder som blir tatt opp hvor innsender har tengt over ting i livet og ønsker meninger både for og imot dette. Dette skaper som regel et bedre utgangspunkt for å diskutere saker. Alle har sine egne meninger og ikke alle er enige i hva andre sier. KG-forumet er forstått manges fristed til å si akkurat hva man mener om ting som man f.eks ikke snakker om til sine venner og familie. Er det noen meninger om dette?
*Lillian* Skrevet 12. januar 2003 #2 Skrevet 12. januar 2003 Ehm...Jeg vet ikke riktig om jeg forstår hva du mener nå, men jeg kan jo spørre deg om jeg har forstått det riktig...... :oops: La meg ta et eksempel på slk jeg forsto innlegget ditt... A lager en tråd om noe som har stått i VG. A skriver også hva h*n mener om saken. B er helt enig, og vil gjerne "backe opp" om denne saken. C er uenig, og skriver det h*n mener. Mener du at B ikke skal skrive noe da, fordi det ikke blir diskusjon? Mener du at de som er enig med første innlegg ikke skal svare på tråden? Eller er jeg helt på jordet nå? :oops: Jeg vil gjerne forstå hva du egentlig mente, men jeg synes det høres rart ut sånn jeg forsto det du mente..... Kanskje du kan forklare meg litt bedre? Lillian - litt treg i dag
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #3 Skrevet 12. januar 2003 Mener du at de som er enig med første innlegg ikke skal svare på tråden? Kanskje du kan forklare meg litt bedre? He he jeg forstår deg Lillian Meningen med tråden var ikke for å oppfordre folk til å ikke svare. Jeg ville bare lyse frem mine egne tanker om dette. Som sagt stiller jeg på lik linje med alle her inne. Selvsagt skal de som ønsker det svare på de innleggene som de ønsker, jeg prøvde bare å definere forskjellen på de forskjellige trådene. F.eks hvis noe tragisk har skjedd, så blir det startet en tråd om dette og alle er enige i at det er tragisk. Mens en tråd blir startet fordi en person føler/ønsker/mener om noe som engasjerer dem personlig og ønsker for og motargumenter for dette. Tråden min var egentlig bare noe jeg la inn fordi det er noe som jeg har tenkt litt på det siste. Og for å si det en gang til så svarer jeg og legger inn både faktatråder og egne-meniger-tråder. :D :D :D Ble litt rart dette her, men det var nå mine tanker da.... Hilsen tullehue
Kid-a Skrevet 12. januar 2003 #4 Skrevet 12. januar 2003 Det som er så synd, er at de debattene som er diskusjoner og ikke jatte-jatte, blir stengt fordi de ikke holder seg til tema, eller fordi enkelte ikke klarer å forholde seg seriøse. Enig med deg, Merete, om hva som er en god og en dårlig diskusjon... Kid-a
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #5 Skrevet 12. januar 2003 Jeg synes at alle skal få diskutere det de vil jeg! Det som er en god eller interessant diskusjon for EN person er ikke nødvendigvis en god og interessant diskusjon for en annen. Vi har forsjellige interesser, meninger, livsstil osv. alle sammen og godt er det! Ingen har kan avgjøre om en tråd fortjener en plass eller ikke. Det eneste som begrenser dette er reglene (persondebatt, hets, rasisme osv). Å kaste mest mulig dritt er jo ikke en god diskusjon?? At noen starter en tråd om noe "tragisk" eller morsomt, med en link til en avis e.l., så kan det ofte være interessant for mange. Har blitt oppmerksom på flere saker på denne måten jeg... Ellers er det vel alltid noen som klarer å se ting fra en annen vinkel og som dermed utløser en debatt. Selv har jeg glede av tråder som inneholder både "jatte-jatte" og heftig diskusjon. Dette plager meg svært lite. Det er jo fortsatt lov til å ignorere tråder man ikke liker eller er interessert i.
*Lillian* Skrevet 12. januar 2003 #6 Skrevet 12. januar 2003 :oops: NÅ skjønte jeg, vettu..... hehe Jeg er enig i at "jatte-jatte" skaper ikke så mye diskusjon som der hvor folk er uenig. Men selv om folk er enig i en hovedsak, så kan jo folk ha forskjellige tanker/meninger om sakene. Og da får vi likevel luftet tema, liksom. Ellers er jeg veldig enig med Lea, synes folk skal få diskutere hva de vil og hvor de vil hele tiden, jeg... Det er klart, en diskusjon med bare krangling og sånn blir ikke en god diskusjon. Men du verden så morsomt det er en sjelden gang... :blunke: (Så lenge det ikke går over i personhets!!) Lillian
Kid-a Skrevet 12. januar 2003 #7 Skrevet 12. januar 2003 Det er klart, en diskusjon med bare krangling og sånn blir ikke en god diskusjon. Men du verden så morsomt det er en sjelden gang... (Så lenge det ikke går over i personhets!!) Joda, den kan bli god. Og joda, lilliansen, den blir morsommere jo mer man diskuterer person. Husk bare at den som er med på leken må tåle streken! Kid-a Hvorfor er det ikke et eget forum for personhets og rasisme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå