Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hva det nå enn heter... :sjenert:

Først en liten inrømmelse: Jeg er en amøbe når det gjelder sminke... :rosasmil:

Bruker til daglig øyenskygge(men bare avogtil), mascara og eyeliner + dekkstift..

Har begynt i ny jobb og føler jeg blir litt... "ufresh" i forhold til kollegene mine... :sjenert:

Har litt uren hud og har dårlig erfaring med at slikt bare blomstrer opp når jeg prøver meg på noe som dekker hele huden...

Har hørt om såkalt mineralsminke (i.d. eller noe sånt?) og lurer på om det er verdt å prøve...?

Har en fra Helena Rubenstein som jeg bruker av og til nå, sammen med solpudder (heter det det tro? :P) fra Dior, men den gjør ikke huden min noe fin :sur:

Vil ikke få masse sånne småkviser etter bare en dag med sminke jo :frustrert:

Og ja, jeg renser huden hver kveld... Bruker en rense greie fra L'oreal pluss at jeg peeler huden annen/tredjehver dag og bruker en sånn peel-off maske av og til..

Noen tips? =) Tar imot ALT av råd med åpne armer :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er huden din? Siden du ahr uren hud er den vel kanskje fet eller blandet? Uansett, synst jeg du skal finne noe bedre hudpleie enn L'oreal. Du bør få deg en fuktighetskrem som passer huden din også. Gjerne ta en tur til hudpleier for å finne ut hvilken hudtype du har.

Så til sminken. Nå vet ikke jeg hva slags hudtype du har, men vil virkelig anbefale purelux(mineral foundation) sin pudderfoundation. Den er kjempegod. Bestill prøver fra purelux.com så kan du teste den ut. Ellers kan jeg anbefale Helena rubinstein magic concealer til under øynene og ellers andre plasser du vil dekke over litt ekstra. Blush vil jeg anbefale fra purelux også.

Hvilke farger har du i ansiktet og på håret ditt?

Skrevet
Hvordan er huden din? Siden du ahr uren hud er den vel kanskje fet eller blandet? Uansett, synst jeg du skal finne noe bedre hudpleie enn L'oreal. Du bør få deg en fuktighetskrem som passer huden din også. Gjerne ta en tur til hudpleier for å finne ut hvilken hudtype du har.

Så til sminken. Nå vet ikke jeg hva slags hudtype du har, men vil virkelig anbefale purelux(mineral foundation) sin pudderfoundation. Den er kjempegod. Bestill prøver fra purelux.com så kan du teste den ut. Ellers kan jeg anbefale Helena rubinstein magic concealer til under øynene og ellers andre plasser du vil dekke over litt ekstra. Blush vil jeg anbefale fra purelux også.

Hvilke farger har du i ansiktet og på håret ditt?

Hei.

Takk for svar =)

Jeg har vel det som så fint kalles blandet hud.. Den er fet på nesen og kinnene, men med tørre flekker, om du skjønner...

Har vært og kikket på purelux, og skal bestille meg noe derfra, så får jeg iallefall testet det =) Takk for tips.

Når det gjelde farger er jeg lys i huden, med fiiine blå ringer under øynene :sjenert: Forsåvidt blå (med litt grått i) øyne også..Er vel mørkblond/brun i håret litt avhengig av øyet som ser tror jeg... Ligger et bilde under albumene på loren, også prøvde jeg å legge til et bilde er, kanskje det funker? :ler:

post-10530-1157399689.jpg

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi er ganske lik i hudfargen, du og jeg :)

Jeg liker veldig godt mineralfoundation fra GloMinerals. Har aldri prøvd noen andre, men jeg regner med at det er stort sett samme greia. Den concealeren jeg liker aller best er Magic Concealer fra Helena Rubinstein.

Ellers så er jeg enig i at du kanskje burde satse på andre hudpleieprodukter enn Loreal. Om du ikke har så god råd (i likhet med meg), så kan det være en ide å bare starte med et reisesett fra f.eks Dermalogica, og heller kjøpe ett og ett produkt etterhvert som du har litt penger å avse.

For meg fungerer det slik at "less is more", og huden min trives best når den får være mest mulig ifred. Det vil si at jeg sjelden eller aldri bruker masker, og ingen skrubb. Jeg syns en vask med vaskeklut innimellom gjør samme nytten :)

Skrevet

Nå er jeg nyfrelst Dr. Hauschka-fan, og jeg vil anbefale dette merket. I tillegg til at produktene er bra, er de forholdsvis billige og lette å få tak i (helsekost). Det syntes jeg var en stor fordel. Jeg er i hvert fall sånn at når jeg skal begynne å teste ut nye produkter, da vil jeg helst ikke begynne å lete i mylderet av produkter på nettet. Kanskje Ling har tid til å tipse deg om produkter du kan bruke, hun har peiling på Dr. Hauschka.

Ellers synes jeg personlig at de viktigste produktene man kan ha er foundation, eyeliner og mascara. Jeg har også bestilt foundation fra Pure Luxe som jeg venter på. Hvis du går på www.pureluxecosmetics.com kan du bestille prøver på foundations, skygger, alt mulig til litt over 1 dollar per stykk. Det er jo en billig måte å få testet ut hva som passer for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...