Gjest anonym nå Skrevet 12. januar 2003 #1 Del Skrevet 12. januar 2003 Min svigermor er kalt inn til celleprøve og noe med å stikke i brystet(? på tirsdag. (jeg kan ingenting om dette)En lege har fortalt min svigerfar at det 50-50 på at det er kreft. HUn har hatt vondt i ribbeinet i 2-3 mnd og litt problemer med hoste. Hun har ingen kuler Jeg vet ingen kan fortelle meg om det er kreft, men er det noen som kjenner til bryst eventuellt lungekreft? På hvilket grunnlag kaller de inn til slike undersøkelser..? Dette blir kanskje litt rotete..men fortell emg alt dere vet om dette.. jeg vet liksom ikke hva jeg skal si..når jeg er på besøk der..svigermor gruer seg veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 12. januar 2003 #2 Del Skrevet 12. januar 2003 Hva med å vente til dere får svar? ..kommer ikke noe godt ut av spekulere. Min svigermor døde av lungekreft for 1 år siden så jeg vet litt om det... Bare spør hvis du vil vite mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 13. januar 2003 #3 Del Skrevet 13. januar 2003 http://www.kreft.no/ Håper denne linken kan være til hjelp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 13. januar 2003 #4 Del Skrevet 13. januar 2003 regner med at din svigermor er i den alderen som blir jevnlig innkalt til mammografi som en ren rutineundersøkelse, såkalt screening. da tar en noen standard bilder av alle innkalte, en slags grunnundersøkelse, og så innkaller en til ytterligere undersøkelser der hvor en lurer på om det kan være noe. ytterligere undersøkelser vil vanligvis være supplerende bilder, ultralyd av brystene og eventuelt biopsi; altså at en tar en celleprøve av det området en lurer på ved å stikke en nål inn i brystet. hvorvidt det er kreft eller ikke i det de har oppdaget på bildene, får en altså ikke svar på før celleprøven er undersøkt. så jeg er redd dere må vente på svaret... lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #5 Del Skrevet 13. januar 2003 Man kan spekulere seg grønn Og det er ikke godt å bare gå og vente Men prøv å tenk positivt, og vær positiv ovenfor henne Og prøv å snakk om andre ting enn dette. Det som også er viktig er å være optimistisk selv om man får en kreft diagnose. Man kan faktsk bli frisk. Og veldig mange blir det. Mens det for det meste blir fokusert på de som ikke overlever. Men dere vet jo uansett ikke noe om hva dette er før hun har vært der og bilder og prøver er gått gjennom. Og det er jo vanlig at folk som har vært på x. mamografi blir innkalt igjen hvis de ikke er fornøyde med bildene, men det dreier seg jo ofte om bare en skygge/ arr etc. Uansett, nå blir det undersøkt, også får dere ta det etter det. Lykke til!!Jeg føler med deg, og bekymringen din/ deres Mamma har lungekreft, og hun skal på cellegift i morgen Hun har levd med dette i 2 år. Det er ingen menneske jeg beundrer så mye som mamman min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vil være anomym Skrevet 13. januar 2003 #6 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei Det er ikke så lett tema dette. På den ene siden synes jeg du skal snakke med henne om det. Hun har mest sannsynlig behov for å prate med noen. Synes overhodet ikke det er noen god idè og late som om det ikke er noe galt ved å tie det ihjel. Men vær positiv og prøv å oppmuntre henne som best du kan Du finner utrolig mye informasjon på internett. Da min mor fikk kreft fant jeg og leste veldig mye på internett. Av og til kunne det bli litt for mye fakta i og med at det er en alvorlig type mamma'n min har. Jeg ble litt redd. Nå forholder jeg meg bare til det mamma og legene forteller meg. På internett kan det bli veldig generellt. Det svigermoren din trenger nå er at du er der for henne - hjeper til med praktiske ting. Dersom du har anledning så bli med henne på sykehus og bare grav og spør sykehuspersonalet. Husk også på at dette kan bli en vanskelig tid for svigerfaren din. Jeg krysser fingrene for dere og håper det går bra. De aller aller fleste går det jo bra med. Lykke til. Mamma'n min er også på cellegift nå og jeg er enig med deg bel@ni at mammaene våre er bare helt enestående Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå