PoolBoy Skrevet 5. september 2006 #21 Skrevet 5. september 2006 (endret) Har ikke selv spillt The Sims 2, men utallige andre spill. Er egentlig for gammel til slik leking, men det får så være. Vi har alle våre laster :D Som hardbarket (?) gamer, er jeg litt forvirret over "faguttrykkene" her... Oppdatering/oppdateregjør man vanligvis vha av en Oppdatering (patch)nedlastet fra nett. I andre tilfeller kan oppdateringen ligge på ekstrapakker til et spill. Feks kan oppdateringen til "The Sims 2" ligge på "The Sims 2 - uteliv". En annen mulighet er at spillet prøver å oppdatere seg automatisk når det er innstallert. Det kobler seg da til internett og henter ned siste oppdatering. Oppdateringen er bare på noen få MB (ergo tar liten diskplass) og kan ikke erstatte den vanlige innstalleringen! Det er bare en liten reperasjonsfil. Innstallereer den prosessen som skjer når man overfører data fra spill cd/dvd til harddisk. Altså innstallerer spillet. Når du sier den vil ikke inn er dette litt forvirrende. Er det cd'en (dvd'en) som ikke vil inn i cd/dvd-stasjonen, eller er det selve innstallasjonen du snakker om ? Det kommer stadig nye oppdateringer til spill, ettersom folk finner stadig nye feil. Mener jeg linket til de nyeste, men for sikkerhets skyld linker jeg direkte til spillets hjemmeside, så kan du selv laste ned garantert siste oppdatering. http://thesims2.ea.com/update/?pid=Help_patches Håper inderlig du får spillene til å virke. Skikkelig irriterende sånt noe Følg mine (og andres) råd slavisk, så burde det gå seg til. *krysser fingrene* Endret 5. september 2006 av PoolBoy
Kykkelikokos Skrevet 5. september 2006 #22 Skrevet 5. september 2006 Må jeg virkelig dra å kjøpe en helt ny sims2.. Fordi jeg da mangler 2 cder til? ← Hvis ekstrapakken er på DVD og spillet på CD, så kan det være derfor du ikke får det til. Er det lenge siden du kjøpte ekstrapakken? Hvis ikke kan du jo stikke i butikken og prøve å få byttet den i en versjon som kommer på CD og ikke DVD.
Arwen Skrevet 5. september 2006 #23 Skrevet 5. september 2006 Sims 2 ser etter oppdateringer selv på nett (hvis ikke jeg husker helt feil...)
PoolBoy Skrevet 6. september 2006 #24 Skrevet 6. september 2006 Hvis ekstrapakken er på DVD og spillet på CD, så kan det være derfor du ikke får det til. Greit poeng, men dette skal ikke ha noe å si.
Kykkelikokos Skrevet 6. september 2006 #25 Skrevet 6. september 2006 Greit poeng, men dette skal ikke ha noe å si. ← Det har jo noe å si når ekstrapakken spør etter en DVD for å installere ferdig.
PoolBoy Skrevet 6. september 2006 #26 Skrevet 6. september 2006 (endret) For meg virker det helt ulogisk at feilen skal ligge der Tror heller det er trådstarter som roter (sorry Dragona...) Husk at spillene har fungert før, men ikke i det siste. Hvis problemet vedvarer, last heller ned Demo'en til dette spillet : http://gamer.no/nyhet/pc/secret_files_tunguska/30827 Ser veldig bra ut. En helt annen sjanger en The Sims 2, men adventure spill har ganske mange kvinnelige fans Laster ned selv, og gleder meg stort til å prøve det! Endret 6. september 2006 av PoolBoy
Gobi Skrevet 6. september 2006 #27 Skrevet 6. september 2006 Er det bare meg, eller forstod jeg det riktig? Du har både cd og dvd plate. Når maskinen spør etter dvd platen, så setter du inn cd plate nr 1? *klør seg i hodet* Hvorfor ikke prøve dvd platen? .
Kykkelikokos Skrevet 7. september 2006 #28 Skrevet 7. september 2006 For meg virker det helt ulogisk at feilen skal ligge der Tror heller det er trådstarter som roter (sorry Dragona...) Husk at spillene har fungert før, men ikke i det siste. Hvis problemet vedvarer, last heller ned Demo'en til dette spillet : http://gamer.no/nyhet/pc/secret_files_tunguska/30827 Ser veldig bra ut. En helt annen sjanger en The Sims 2, men adventure spill har ganske mange kvinnelige fans Laster ned selv, og gleder meg stort til å prøve det! ← Slik jeg forstod det så har The Sims2 fungert før, men ikke expansionpack'en.
Dragona Skrevet 8. september 2006 Forfatter #29 Skrevet 8. september 2006 OK, her er svaret.--- Jeg har satt inn uteliv, går helt fint helt til den sier "sett inn sims2 DVD". Jeg gjør det, og den søker seg opp. Så får jeg beskjed om "Det oppstod en feil under innstalleringen." Oppdateringen er misslykket. Installeringen avbrytes". Så langt kommer jeg. Jeg kjøpte spillet i sommer (uteliv) Sims2 kjøpte jeg i vinter en gang, jo.. jeg kjøpte den av bursdagspengene jeg fikk av mor mi. Og jeg kjøpte den på spaceworld. Kjøpte også UTELIV på spaceworld. Tok ei støn føre jeg hadde tenkt å installere det, glemte totalt at jeg hadde kjøpt den.. hehe.. meg vettu.. 2-3 dager tok det vel.. Da jeg installerte den, gikk det kjempe fint.. fikk ikke en gang prøvd å spillet, fordi det begynte å tulle allerede i starten av spillet. Fikk denne beskjeden "SPILLET HAR KRÆSJA" satt der som et spørsmålstegn.. et helt nytt spill... Javel tenkte jeg, og avinstallerte hele greia. Etter det, så har det bare vært tull. Forstod noen dette da??????? Jeg må på jobb, så jeg får stikke... PoolBoy.. skal høre med spaceworld om dette seinere i dag, om det er 4 cd eller ikke... jeg fikk bare to stykker. Klemzi !!
Festus Skrevet 8. september 2006 #30 Skrevet 8. september 2006 Sims2 har som PoolBoy sier, 4 cder... men jeg lurer på en ting.. ettersom spillet kræsja.. hva slags maskin har du?? Har du egentlig nok minne mv til å kjøre spillet?? Og så lurer jeg på hvordan du kunne spilt Sims2 tidligere dersom du ikke har alle cdene.. jeg måtte pent bruke alle 4 cdene for å installere spillet... og man får da ikke spille spillet før det er skikkelig installert... ?? *forvirra*
Gobi Skrevet 8. september 2006 #31 Skrevet 8. september 2006 Sims2 kommer i to forskjellige versjoner. 4 CD'ers versjonen for de som ikke har dvd spiller og en 1cd og 1dvd plate versjon for de som har dvd spiller i maskinen. .
PoolBoy Skrevet 8. september 2006 #32 Skrevet 8. september 2006 (endret) Sims2 har som PoolBoy sier, 4 cder Har jeg sagt det ? Har ikke peiling jeg. Har aldri spillt The Sims spillene, og uttaler meg bare om spillproblemer generellt, men takk for krediten Så får jeg beskjed om "Det oppstod en feil under innstalleringen." Oppdateringen er misslykket. Installeringen avbrytes". Det kan jo tyde på at det selve oppdateringen av spillet som er problemet. Kanskje dumt spørsmål, men har du internett på den maskinen du innstallerer spillene ?? Spillene kobler seg tydeligvis til nett for å oppdateres. MEN, hvis det skulle være slik at spillene ikke klarer å knytte seg til internett eller bli oppdatert, skal dette normalt ikke være noe problem. Spillene blir vanligvis likevel innstallert, men da uten siste oppdatering. MEGET rart detta :klø: EDIT : Hvis da ikke spillene sjekker passordet ditt på nett... Da må du ha internett! Dette gjøres for å sjekke at du ikke bruker en kopiert utgave. Vet ikke om The Sims 2 har en slik kopibeskyttelse. Jeg ville tatt med begge spillene til SpaceWorld. Be dem kontrollere at du har alle de cd/dvd'er du skal ha. Nevn feilmeldinga "Det oppstod en feil under innstalleringen." Oppdateringen er misslykket. Installeringen avbrytes"for dem. Har du litt flaks kan de sikkert hjelpe. The Sims 2 er et populært spill, og hvis ditt problem er et vanlig problem, har de sikkert hørt om det ørten ganger fra sure kunder, og har løsningen klar :smile: Endret 8. september 2006 av PoolBoy
Dragona Skrevet 9. september 2006 Forfatter #33 Skrevet 9. september 2006 Sims2 kommer i to forskjellige versjoner. 4 CD'ers versjonen for de som ikke har dvd spiller og en 1cd og 1dvd plate versjon for de som har dvd spiller i maskinen. . ← Det er 1 cd og 1 DVD plate jeg har. Jeg har ikke kopiert spilla mine i det heletatt. Fikk penger av min mor i bursdagsgave for å kjøpe thesims2 som jeg hadde ønsket meg i all evighet.. Så kjøpte jeg meg uteliv i sommer, som jeg syntes jeg hadde fortjent.. Men jeg tar med meg de to spilla, så får jeg se hva de sier
PoolBoy Skrevet 9. september 2006 #34 Skrevet 9. september 2006 Jeg har ikke kopiert spilla mine i det heletatt.Sier ikke at du har gjordt det heller Sier bare at det kan være spillet sjekker koden/passordet du skriver inn ved innstallasjon (hvis du da trenger det med The Sims 2 ?). For å sjekke at denne koden er DIN, og ikke allerede i bruk hos annen bruker, kobler programmet (spillet) seg til internett og sjekker at koden ikke er i bruk, og stemmer overens med dine cd/dvd'er. Da må du ha internettilknyttning! Hvis du ikke har dette, vil heller ikke spillet installere seg. Lykke til
Kykkelikokos Skrevet 9. september 2006 #35 Skrevet 9. september 2006 Det høres passe søkt ut at man må ha internett for å spille spillet. Tviler på at det er tilfelle.
PoolBoy Skrevet 9. september 2006 #36 Skrevet 9. september 2006 Det høres passe søkt ut at man må ha internett for å spille spillet. Tviler på at det er tilfelle. Sier ikke at The Sims 2 trenger det Forøvrig er jeg enig. Men nå er det engang slik at enkelte nye spill bruker denne metoden. Grunnen er enkel den. Moralen er på nedtur, og det blir stadig mere vanlig å laste ned og bruke ulovelige kopier. For å bøte på dette har spillbransjen utvikklet forskjellige kopibeskyttelser. Alt fra koder påtrykt manual som skal skrives inn FØR innstallering til innebygd kopibeskyttelse i cd/dvd'er. Det siste er å sjekke mot internett at innskrevne kode ikke allerede er i bruk. (slik Windows XP gjør) Det er nemlig slik at om man kopierer spillet til naboen, har man fremdeles bare EN kode tilgjengelig. Hvis begge prøver å innstallere spillet med samme kode, vil dette bli oppdaget over nettet, og innstallasjonen stoppet. Sånn er det. Om The Sim 2 har denne kopibeskyttelsen aner jeg for n'te gang ikke. Prater generellt og prøver å eliminere hva som kan være feil, ikke noe annet.
Kykkelikokos Skrevet 9. september 2006 #37 Skrevet 9. september 2006 Microsoft har bare gjort at man ikke får oppdatert windows'en dersom man ikke har en genuin versjon. Adobe har begynt å bruke aktiveringskode for å aktivere noen av produktene sine, men man får i det minste brukt produktet noen dager før man må aktivere det over Internett eller telefon. Jeg er så og si 100% at man ikke må ha internett for å installere The Sims2. Dersom problemet var at man ikke får aktivert det over Internett ville man fått spørsmål om man ønsket å aktivere det over telefon.
PoolBoy Skrevet 9. september 2006 #38 Skrevet 9. september 2006 (endret) Du kan jo prøve å innstallere spillet Half-Life 2 uten internettilknyttning Noen telefon hjelper lite... I fremtiden er det trolig denne løsningen som blir standard. Endret 9. september 2006 av PoolBoy
Kykkelikokos Skrevet 9. september 2006 #39 Skrevet 9. september 2006 Half Life er et litt annerledes spill enn The Sims2 da. The Sims2 kan ikke spilles online på samme måte. Det er naturlig å gå ut i fra at de som faktisk kjøper seg Half Life kommer til å bruke det på Internett.
PoolBoy Skrevet 9. september 2006 #40 Skrevet 9. september 2006 Det er naturlig å gå ut i fra at de som faktisk kjøper seg Half Life kommer til å bruke det på Internett Javel ?? Ok, så innrømmer jeg at jeg kverulerer litt med deg, men det gjør jaggu med du også Har selv spillt Half-Life 2, TO ganger. Begge gangene var En-spiller delen. Har aldri spillt Fler-spiller delen. Har det noe ? At Half-Life 2 blir levert med Counterstrike, som er et rent Fler-spiller spill, betyr ikke at Half-Life 2 i seg selv legger opp til eller er et Fler-spiller spill. Faktisk er En-spiller delen dets styrke. Nesten alle spill nå til dags blir levert med både En-og Fler-spiller muligheter. Dette forlenger spilltiden, gjør spillet mere attraktivt, oo ikke minst forlenger spillets levetid lenge nok til at utvikklerne kan tjene penger på ekstrapakken som kommer noen måneder senere. Så det så! La oss nå endelig håpe at Dragona kan få løst dette problemet innen vi går i strupen på hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå