Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hva med gass, gjerne i kombinasjon med vanlige eller keramiske plater ? Tenk også på hva slags arbeidsflater du trenger rundt komfyren - noen har med snt også.

I den forrige boligen vår hadde vi gass i kombinasjon med keramiske plater + grill. Grillen ble brukt en gang på det året vi bodde der, de keramiske platene ble kun brukt når gassbeholderen var tom. Jeg ville aldri gått for denne kombinasjonen hvis jeg skulle innrede et nytt kjøkken.

Nå har vi induksjon + et wokbluss på gass, perfekt kombinasjon.

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,kjøpte induksjonsovn på Ikea og etter 2 dager brukt fikk vi flere skraper på plate. Gjelder garantien det?

Skrevet

Vi kjøpte med keramisk topp, og har ikke angret. Nå har vi riktignok ikke prøvd en komfyr med induksjonstopp, men likevel. Vi lager gjennomsnittlig mye mat vil jeg si. Før komfyren vi har nå hadde vi en gammeldags komfyr fra midten av 90-tallet, og jeg må si at det har skjedd en stor utvikling på komfyrfronten uansett hva slags topp man velger ;) Jeg synes det går veldig fort å få varme plater og at de blir fort kalde igjen. Så jeg er fornøyd med keramisk :)

Skrevet

Vi har hatt induksjonsovn nå i 2 år og er stråååålende fornøyd med den! Syns den er helt topp.

Ikke brenner barna seg på den, vannet koker på null komma niks.. det er helt topp.

Kommer ikke til å bytte den ut i noe annet.

Skrevet
Stekeovnen vår var vel delvis så dyr fordi vi valgte en med pyrolyse, og det er helt genialt :)

Hva er pyrolyse?

Skrevet (endret)
Hva er pyrolyse?

Googlet det jeg! :)

Innsaa naa at det hadde jeg paa kjoekkenet i USA, bortsett fra at da visste jeg ikke at det het Pyrolyse....

Pyrolyse

Den enkleste og mest effektive måten å gjøre ren

stekeovn, stekebrett og resten av tilbehøret på, er

ved hjelp av pyrolyse. Beha A 602 PYR er utstyrt

med denne funksjonen. All smuss forbrennes

gjennom et pyrolyseprogram som virker ved

500°C.Det vil kun bli litt støv igjen i bunnen av steke-

ovnen som enkelt kan børstes bort når ovnen er

nedkjølt. Stekeovnen blir så god som ny, uten bruk

av kjemikalier av noe slag. Pyrolyseavbrenningen

kan foregå enten som Pyrolyse eller Pyrolyse ØKO

programmet, avhengig av hvor mye du har brukt

stekeovnen

Endret av Darkannie
  • 6 måneder senere...
Skrevet

*dyter denne opp igjen*

Er kommet dit at jeg skal kjøpe nu ovn :)

Lurer som trådstarter på om jeg skal velge induksjon eller ikke.

Siden tråden ikke er helt ny håper jeg at flere har litt lengre erfaringer å dele :)

Skrevet

Har min andre komfyrtopp med induksjon nå. Har aldri angret på at jeg har valgt de.

1. Alt koker superfort opp

2. Toppen blir fort kald igjen

3. Ingen fare for at platen blir glemt påslått etter at du har fjernet kasserollen - slår seg automatisk av når det ikke står noe på

4. Ingenting brenner seg fast i toppen, den blir jo ikke kokvarm

5. Når du lager mat får du redusert temperaturen veldig fort

Ser bare fordeler med induksjon.

Skrevet

I hvitevareverden er det omtrent slutt på keramiske topper nå. Induksjon har som Octavia sier, bare fordeler.

Skrevet

Vi har også valgt induksjon nå, og kan ikke si jeg angrer på det kjøpet.

Eneste ulempen er at vi måtte gi bort en del kjeler som vi ikke lenger kunne bruke. Men det er et engangsproblem.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt induksjon, men jeg skjønner ikke hvordan dere ikke klarer å koke over maten?

Alt koker over hos meg..... Hva skjer?

Skrevet

Kjøpte induksjon for noen få uker siden, og vil aldri tilbake til keramisk igjen :D Superfornøyd!

Skrevet
Jeg har nettopp kjøpt induksjon, men jeg skjønner ikke hvordan dere ikke klarer å koke over maten?

Alt koker over hos meg..... Hva skjer?

Hehe, ved induksjon går det mye raskere å koke opp det du lager, så du må passe på at du ikke setter deg foran tv'n og venter på at maten skal koke opp ;)

Skrevet
Hehe, ved induksjon går det mye raskere å koke opp det du lager, så du må passe på at du ikke setter deg foran tv'n og venter på at maten skal koke opp ;)

He he.... Det har jeg merket. Mange ganger. Men en lenger opp her skriver at nå koker aldri melken over lenger. Det har jeg hørt andre si også.....

Og i går igjen, så kokte spagettigryta over.... Når den sto på 4 og 5 (9 er max).

Skrevet

Hm, lurer på hvordan de får det til! Selvfølgelig kan man koke over ting... Fordelen er jo at det ikke brenner seg fast på plata for evig og alltid :ler:

Skrevet

Vi har hatt induksjon i 6 år nå. Veldig fornøyd!

Jeg har lagt merke til en ting: De som svarer at de helst velger keramisk har stort sett ikke prøvd induksjon. Det blir litt sånn: Jeg har ikke prøvd Porsche men jeg mener helt klart at Lada er best. :)

Skrevet

Det har du helt rett i. Det har gått innmari dårlig alle de gangene jeg har prøvd. :sjenert:

...........

Jeg har aldri prøvd keramisk topp, men har induksjon og er veldig fornøyd med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...