~Belle~ Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Mannen min skal i løpet av denne uken få testet svømmerne sine. Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med dette, med tanke på hvor lang tid det tar før en får svar. Får vi svar fra gynekologen som er henvisende lege, eller får vi svar fra sædlabratoriet? Kan vi ringe til labratoriet å få svar? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? Jeg håper virkelig at det er noen her som kan svare meg, jeg trenger bare å vite hva jeg kan forvente meg. Jeg er jo begynt å bli veldig utolmodig, så helst skulle alt ha skjedd i går . Legen min vil ha alt undersøkt før en eventuelt medisinering. Jeg har jo PCOS så jeg venter vel egentlig bare på å få en resept. Jeg er jo nok også litt utolmodig fordi jeg mener å ha lest at Pergo skal taes i løpet av menstruasjonen en gang, og med mine syklusser kan det jo bli både vinter og vår før neste gang, så det hadde jo vært kjekt om jeg kunne startet allerede neste gang, som nok ikke er om så lenge .
Leo Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Nå kjenner jeg selvfølgelig ikke praksisen hos alle sædlaboratorier, men vi har i hvert fall fått resultatet i posten etter ca. 14 dager. Jeg har ellers både PCOS og en partner med litt dårlig sædkvalitet, så jeg forstår godt hvordan du har det!
~Belle~ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2006 Takk for svar Leo 14 dager var jo kjempelenge , prøven må jo bli analysert med en gang eller har jeg misforstått helt? Den skal avleveres senest en time etter at den er tatt, så den må være fersk. Jeg forstår at jeg må smøre meg med tolmodighet, jeg skal gjøre så godt som jeg kan
Leo Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Jeg sitter faktisk med resultatet av en sædprøve foran meg og jeg ser av datoene at den er tatt 5. april og analysen er sluttført 18. april, altså 13 dager. Jeg mener å ha fått forklart at det tar så lang tid fordi det er mange forskjellige ting som skal testes og dyrkes med tanke på å oppdage bl.a. sykdommer og betennelsesceller. Det for øvrig riktig at prøven bør være så fersk som mulig når den leveres, men riktig behandlet av fagpersonell i laboratorium kan sædceller holdes levende i lang tid uten at kvaliteten forringes.
~Belle~ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2006 Tusen takk for svar Leo Det er sånne ting jeg har bruk for å få vite, så kan jeg forholde meg til at det tar den tiden. Sånne ting har vi ikke fått noen informasjon om, ennå i allefall. Det kan jo hende at mannen ville fått denne informasjonen når han leverer prøven. Så nå kan jeg rolig vente i ca 14 dager ++, uten å bli stresset eller irritert på systemet som er så tregt
Leo Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Jeg/vi ligger litt foran deg i løypa siden vi nettopp er ferdige med fire runder med Pergo og har fått time på Rikshospitalet for utredning, så du må bare spørre! Nå håper jeg selvfølgelig at det lykkes for dere før dere kommer så langt da! Tror ellers det meste kommer greit frem i dagboken min, men ulempen er selvfølgelig at du må lese deg gjennom utrolig mye dill som ikke har noe særlig med prøvingen å gjøre før du kommer til poengene...
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Prøven må ikke være eldre enn en time nei. Avhengig av hvilken gynekolog du går til, så kan det gå fra to til fire uker til svaret kommer. Noen leger er bare utrolig trege og vanskelige å få kontakt med! Hvis du har sjeldne blødninger så kan du få provera, den setter i gang mensen. Det er vanlig å bruke ved PCOS når man skal begynne på hormoner og har sjelden mens. Lykke til!
~Belle~ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2006 Takk for svar jenter Jeg håper også at det lykkes om ikke så lenge, og håper også selvfølgelig det samme for deg Leo Dere her på KG er noen engler altså, man får som regel en god klem og en klapp på skulderen om at alt nok kommer til å gå bra. Er glad for at jeg har dere her jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå