Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Jeg lurer på hvor mange dager komper er holdbare? Datomerkingen er utydelig, så jeg får ikke sett når siste forbruksdag er. Jeg kjøpte dem på torsdag. Da er det kanskje tvilsomt at jeg kan steke dem i dag og spise dem?
Solskinn Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Regner med det er vakumpakkede komper du snakker om? Sånne i blå kartong eller hva det nå er? Dersom du kjøpte dem på torsdag og de har ligget innepakket siden da antar jeg at det ikke er et problem. Dersom du har kjøpt dem som ferskvare og de ikke har vert lufttett innepakket ville jeg ikke ha spist dem. Jeg holder meg til regelen om at mat ikke bør ligge i mer en 24 timer dersom den har vært fersk og man skal varme den igjen. Dette er mattilsynet sitt råd, og kanskje noe hysterisk men jeg tenker det er en grei regel, holder meg til max 2 dager i alle fall. Er det mat som skal stå lenger enn dette fryser jeg den heller. Du kan jo åpne dem og kjenne på lukta, det pleier som regel å være en god indikator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå