Gå til innhold

Akryl overalt!.... *grem*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en butikk der de har stilige/komfortable, tykke, gode høstgensere UTEN akryl for unge kvinner i begynnelsen av 20-åra som er opptatt av å ikke ha en FOR voksen stil?

:ler:

Ser mange fine gensere, men samtlige er i akryl, og jeg liker ikke akryl. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benetton har mange gensere i ordentlig ull. De har de vanlige klassikerne i litt snål fasong, men de har nå begynt å få inn andre gensere og jakker i mer moderne stil. Kjøpte en jakke i lammeull og angora der i dag. :) De har både tykke og tynne gensere.

Ellers kan jo den gode gamle Nato-genseren være snasen, hvis du får tak i den i blått. :)

Skrevet

Takk for tips, Catzy!

Hvilket prisnivå ligger de på, genserne fra Benetton?

Skrevet

Du kan strikke selv, hvis ikke du har noe annet å gjøre (som å føde, f.eks.)

Skrevet

Hehe, jeg driver ikke med sånt. ;) (Minnes noen særdeles mislykkede forsøk på å lage grytelapper på ungdomsskolen...)

Vil gjerne ha gensere som koster under 500 kr stk. :sjenert:

Skrevet

Jakken jeg kjøpte kostet 749. De hadde noen andre typer som var litt rimeligere (600). Standard-utvalget deres tror jeg ligger på 400-500, kanskje? Generelt dyrere enn H&M, men bedre tekstiler.

Skrevet

Kvaliteten er mye bedre enn HM, og du har plaggene lenge. Jeg har en del ullcardigans fra Benetton, og de er superdeilige om høsten/vinteren.

Skrevet (endret)

Ok, 4-500 går an. Får kjøpe èn genser annenhver måned hele vinteren, så har jeg et par-tre stykker til neste år. ;)

Var innom H&M i dag, og makan til søpleutvalg der for tiden. Grelle "farger", ekle materialer/stoffer og rare ikke-fasonger.

Endret av Mireya
Skrevet

Hvordan er str. på Benetton?

(Bruker ONLY og BIKBOK-str. Medium, H&M-str. 36/38, kommer an på plagget)

Skrevet

Ganske normale, tror jeg. Jeg har aldri måttet justere størrelsen der.

Skrevet

Det "rareste" med Benetton er at tall-størrelsene deres er italienske. Så en norsk 38 = en italiensk 42. Greit å vite når man lurer på hvorfor de normale størrelsene sitter pinetrangt. ;)

Når det er bokstav-størrelser, så stemmer de ganske greit. Min jakke er medium, og jeg føler meg medium. :) Du får bare prøve litt, siden det er en del forskjellige fasonger, som sikkert påvirker passformen.

Skrevet

Mener ikke å ødelegge tråden din, men har ett spm jeg også ;)

Noen som vet hvor jeg kan finne tykke gensere, som gjerne går litt langt ned, og som har belte(av ull o.l) i livet?

Skrevet

Benneton har klassiske lammeull cardigan til 400,- i ALLE farger. Men en tøff bukse og en stilig topp under blir ikke dette kjærring syns jeg.

Har mage selv, og elsker de, bruker de år etter år.

Bruker vanligvis M til L på klær. Men på disse bruker jeg M. Husk at de kan krympe litt i vask.

Prøv de, de er supre.

Skrevet (endret)

Basic-klærne (gensere og cardigans) fra Benetton er helt grusomme i fasongen. Kort og vid er ikke min oppfatning av hva som er fint, i hvertfall.... :tristbla:

Endret av Elphaba
Skrevet
Basic-klærne (gensere og cardigans) fra Benetton er helt grusomme i fasongen. Kort og vid er ikke min oppfatning av hva som er fint, i hvertfall.... :tristbla:

Ikke enig. Mine er ikke vide i det hele tatt. De er vanlig lengde på de (ikke spesielt lange eller korte) Og de er heller ikke vide, de jeg har er innsvinget og sitter inntil min kropp i allefall.

Skrevet

Cardiganene finnes både i innsvinget og rett modell. De rette er skikkelig trasige i fasongen, men de innsvingede er fine.

Gjest Gjest_emma_*
Skrevet

Om gensere fra Benneton ikke er korte i utgangspunktet, så blir de i hvert fall det etter vask. Og jeg vasker alltid ull på ull-program

Skrevet (endret)

Nå må selfølgelig folk vaske akkurat sånn som de vil, men tenk på en ting.

Ull krymper om det blir utsatt for temraturforskjeller. Vasker du ull for hånd må man alltid huske å ha vaskevann og skyllevann i samme tempratur (30 C).

Ullprogram i maskinen har skjelden dette. Vaskevannet er 30 C, mens skyllevannet er kaldt, dette vil føre til at ull krymper noe.

Dette må man jo ta det i betraktning med alle plagg i ull, ikke bare Bennetons jakker. Ethvert ullplagg som blir vasket i maskinen med tempraturforskjeller vil krympe noe.

Endret av blå
Skrevet (endret)

sorry, dobbeltpostet

Endret av blå
Gjest Gjest_emma_*
Skrevet

Men ullgensere fra Benneton ER merket med 30 grader ull-program......... Det blir for teit om klær ikke skal tåle anvist temperatur og program. De fleste klær er jo faktisk undermerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...