Gå til innhold

Svømming!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et trenings-spørsmål..

Hvordan blir kroppen av svømmetrening? Er det slankende, bygges muskler..?? Skjønner?

Vurderer å ta en dag med svømming i uka, i tillegg til litt annen trening jeg driver med..

På forhånd takk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er hva jeg fant ut på www.trim.no...

Svømming er en aktivitet som kan brukes til å øke kondisjonen, og trener også opp utholdenhet og styrke i muskulaturen; overkroppen utfører- og blir utsatt for det tyngste arbeidet i forhold til muskelstørrelse; det er spesielt skuldrene som blir belastet, men også brystet og ryggen belastes. Nakken og korsryggen utsettes for statisk belastning, og hoftebøyere og setemuskulatur brukes også en hel del. Det er spesielt underarmene, biceps og leggene som får mindre belastning enn resten av kroppen ved svømming.

Kombinerer man løping og svømming får man trenet så godt som hele kroppen, men en bør supplementere med styrkeøvelser for biceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som trener for konkurranser blir oftest bredskuldrete og med smale hofter og relativt muskulöse ben.

men for oss vanlige folk strammer det vel litt opp over alt - det har jo også en del å si hvilken svömmeart du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så bra med svømming er at hele kroppen trenes, man trener kondisjonstrening, og det uten å belaste kroppen feil på noen måte!!

Svømming er derfor spesilet bra for de som er plaget med noe som hindrer dem i å trene andre ting. F.eks. de med ryggplager, kneplager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Får vel ikke akkurat kroppen til en konkurranse-svømmer, men det er fint å vite! :D

Blir vanlig brystsvømming på meg.. Burde vel vurdere å ta et kurs og lære meg crawl og slikt også...

Takk for svarene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har også lyst til å begynne svømme. Først kunne jeg ikke fordi jeg ikke hadde badedrakt.. Omsider fikk jeg kjøpt meg det. Så har det blitt utsatt bare fordi jeg aldri har vært i denne hallen før.. :roll: Aner ikke hvordan det ser ut, er det mulig å legge fra seg brillene i hallen, eller i garderoben, og hvis jeg legger dem i garderoben, kommer jeg til å surre rundt som en halvblind muldvarp før jeg kommer meg i vannet, og... Unnskyldninger, unnskyldninger... :roll:

Også er det jo stor-mage-komplekset da.. :-? Noen som vet når på døgnet det pleier å være færrest folk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...