Gå til innhold

"Jeg liker ikke Stairway to Heaven fordi den er så

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Dette utsagnet hørte jeg på lørdagen.

Hvorfor? Hvorfor gidder folk dette her? Jeg synes dette var dritkult da jeg var yngre å være imot sanger fordi de hadde nådd svisj eller VG eller lignende. Men hva i alle dager.

Dette er en nydelig sang, en orgasme som varer i 8 min og 3 sekunder. Så unngår folk å høre på den fordi "så mange gjør det"??

Er du en slik kanskje?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

Det har med unikhetskomplekset å gjøre.

90% av oss karakteriserer oss selv som bedre enn gjennomsnittet i en eller flere kategorier (kjøreegenskaper, intelligens, utseende, evner osv...).

Så å ikke like "kommer's" sanger er en måte å signalisere at han/hun er bedre/skiller seg fra "alle andre".

Unikhetskomplekset.

Jeg pleier å svare "ouuuh så deilig det må være å være såååå unik :roll: " på sånne selvhøytidelig utsagn ;)

Skrevet

Ja, det må virkelig være fett å sitte i et hjørne og bite tenner av abstinenser for å høre en njudelig sang, fordi du må være så spesiell :ler:

Jeg spurte henne hvor gammel hun var (for at jeg kunne si "da jeg var på din alder, jenta mi..") og hun svarte 18, hvor gammel er jeg? 20 sier jeg. "Åh unnskyld meg, men du ser ut som du er 17 altså. Tror ikke du kan musikk altsååå"

Hva hø? :hoho:

Gjest Ninakanin
Skrevet

:ler:

javelja, hun her hørtes jo artig ut! hvor i alle dager dro du fram dete krapylet ifra?"

Skrevet

En eller annen fest jeg veltet inn på. Hun hadde ADHD-øyne og brølte og spyttet og styrte! :ler:

Vi føyk bort til en fest som skulle være på hia, men jeg ble forbanna for det regnte så, og gikk hjem. NEste dag leser jeg i avisa at det hadde vært stor fjortisslåsskamp og bråk der! :overrasket: Nisser! Like greit!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

:ler:

Du opplever jammen mye rart.

Når det gjelder den ovennevnte sangen, tror jeg at "liker du den sangen, den er jo såååå kommers"-komplekset henger sammen som Ninakanin sier med unikhetstrangen.

Men samtidig er det jo totalt misforstått. Jeg mener helt klart at Stairway to Heaven er en storartet sang med en fabelaktig gitarsolo, men samtidig er den litt oppbrukt, og Led Zeppelin har jo mange andre sanger som er bedre. Det er liksom den sangen som blir spilt enten det er på fest eller et utested hvis man først spiller Led Zeppelin.

Skrevet

Har aldri hørt StH ute på byen eller fest jeg :tungefjes:

Her går det i Black Dog! :D

Men de argumenterer aldri med at den er oppbrukt, disse som sier sånt. De sier det er for mange som liker den.

Kvalmt!

Gjest beekeeper
Skrevet

Unikhetskomplekset.

aaargh eksen min var sånn.. :frustrert:

Blir forbanna bare jeg tenker på det..

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Men de argumenterer aldri med at den er oppbrukt, disse som sier sånt. De sier det er for mange som liker den.

Kvalmt!

Og det er jeg enig i er en virkelig kvalm innstilling!

Jeg heller mer mot sanger som Dazed and Confused og Since I've been loving you. Men Black Dog ruler også ;)

Og Lemon Song rocker som pokker!

Skrevet

Han vil det skal renne lemonjuice nedover låra når du squeezer lemonen hans jo :Hehe:

Selv elsker jeg Battle of Evermore, D'yer Mak'er (egentlig alle fra houses of holy), the rover, babe i'm gonna leave you, misty mountain hop, for you life blablabla ALLE nesten :D

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Han vil det skal renne lemonjuice nedover låra når du squeezer lemonen hans jo :Hehe:

Jepps, det vil han :cool:

Selv elsker jeg Battle of Evermore, D'yer Mak'er (egentlig alle fra houses of holy), the rover, babe i'm gonna leave you, misty mountain hop, for you life blablabla ALLE nesten :D

Hehe, egentlig helt enig med deg. Hvertfall så lenge det kommer til de 5 første platene. Ikke for det Physical Graffiti og Presence er gode plater de også, selv om de har færre iørefallende sanger (dessuten kunne godt Physical Graffiti blitt utgitt som et enkeltalbum der kun de virkelig classy låtene var med).

In Through the Out Door kan jeg derimot styre min begeistring for.

Apropos avataren din - så Wolfmother på Roskilde og det rocket hardt og hellig 70-tallsrock! Hadde aldri hørt dem før, så jeg var solgt :D

Skrevet

Pføy! Jeg har da Cedric Bixler som avatar, min favorittvokalist :) (The Mars Volta og At the Drive-in)

Men wolfmother er bra de og! Litt forutsigbare og enkle, men de er jo helt nye! De har potensiale, for dette har vi diskutert :ler:

Skrevet
Har aldri hørt StH ute på byen eller fest jeg :tungefjes:

Her går det i Black Dog! :D

Kvalmt!

Enig i at det er forskjell på å synes den er oppbrukt og å bruke argumentet om at for mange liker den. Selv er jeg, som nesten tredveåring og såvidt overlevd åttitallets higen etter ballaaaader, ganske lei av Stairway to Heaven. Jeg synes likevel ikke låta virker overdrevent kommers (da tenker jeg mere glatt overprodusert pop, jeg, eller sviskesmiskemusikk generelt...), og jeg liker da også musikk "mange andre" liker (the Cure feks, de er jommen ikke så eksklusive). Synes det er et større tegn på integritet at man kan stå for den musikken man liker enten den er mye eller lite spilt, enn at man ikke tåler å høre låter noen har sagt er kommerse...

Skrevet

Jeg er bare tyveåring og hørte om zeppelin for bare noen år siden. Så jeg er vel heldig sånn sett :-)

The Cure er jo kjempebra de også! A forest er :hjerte:

Men igjen, jeg måtte jo gjennom en mellomfase for å ha disse meningene jeg har nå og tørre å stå for dem. Britney Spears var plutselig dritkult, fordi jeg var ohmygod så tolerant! Det er feil igjen, for da liker en (jeg) noe bare fordi det er tabu. Det der er ikke musikk, det er masseprodusert rytme og stønning. Hva med å bare like det en liker uten å kikke seg over skulderen dagen lang for å se om de vennene dine du fortalte noe helt annet til ikke hører.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Pføy! Jeg har da Cedric Bixler som avatar, min favorittvokalist :) (The Mars Volta og At the Drive-in)

Men wolfmother er bra de og! Litt forutsigbare og enkle, men de er jo helt nye! De har potensiale, for dette har vi diskutert :ler:

Ah... dobbeltgjengere! Har nok ikke noe intimt forhold til hverken Mars Volta eller At the drive-in, så jeg legger meg langflat ;)

Enig i at det er forskjell på å synes den er oppbrukt og å bruke argumentet om at for mange liker den. Selv er jeg, som nesten tredveåring og såvidt overlevd åttitallets higen etter ballaaaader, ganske lei av Stairway to Heaven. Jeg synes likevel ikke låta virker overdrevent kommers (da tenker jeg mere glatt overprodusert pop, jeg, eller sviskesmiskemusikk generelt...), og jeg liker da også musikk "mange andre" liker (the Cure feks, de er jommen ikke så eksklusive). Synes det er et større tegn på integritet at man kan stå for den musikken man liker enten den er mye eller lite spilt, enn at man ikke tåler å høre låter noen har sagt er kommerse...

Enig i begge deler.

For unge wanna-be individualister er det jo det at man har hørt en sang før i mange forskjellige sammenhenger et tegn på at den er "kommers". Men StH er jo alt annet enn kommers, selv om den både har et veldig sviskete hovedparti. Ikke minst er det den sangen alle som kan spille *litt* gitar trekker frem på nachspiel.. (noe som forsåvidt egentlig bare er pinlig :ler: )

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Hehe! Ikke såååå stor forskjell, da :-)

http://entimg.msn.com/i/mu/w/wolfmother/wo...her_150x200.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y223/londylondy/cedric.jpg

Sukk. Eneste personen som faktisk er pen med påser under øynene :Hehe: Også he han så fine kotteletta sjø :D

Samme 70-tallslooken på begge, med stor afro og greier! Begge to hadde vært menn for min smak sånn for en 12-15 år siden ;)

Skrevet

Jeg kunne smakt på han cedric hver dag, hadde det ikkevært for at han heter det samme som katta :hakeslepp: hoho!

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg kan si - og det er egenltig nestne litt flaut - staiway to heaven er en fryktelig kjent sangittel, selv for meg, men jeg aner faktisk ikke hvordan sangen er... :sjenert: Men det kan godt være jeg har hørt den likevel.

Skrevet (endret)

Har hørt mange si lignende ting flere ganger, det blir rett og slett for dumt. De som sier slike ting har sjelden mye mellom øra for å si det slik.

Endret av Naria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...