bubbel Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Da var høsten her å igjen den uvissheten om NÅR skal strømpebuksa på....? Er jo kaldt om morran , så blir det varmer utover dagen. Er like rådvill nå jeg etter 6 år med barn. samme om våren ,, når skal man slutte. I dag var nesten strømpebuksa framme , men nå er det jo nesten sommer ute... Blir ikke klok av dette. Noen flere ?????
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 vi bor sør i landet, her har jeg ikke engang tenkt på strømpebuksa ennå---
Gjest Mireya Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Bor på Østlandet. Her er det kaldt om morgenen, og veldig varmt utover dagen de dagene det er fint vær... Gutten min på 3 år går med langbukse og t-skjorte med collegejakke eller hettegenser i bomulll over når han skal i barnehagen, så tar han av collegejakka/hettegenseren når sola varmer godt utover dagen... I dag ville han ha på fleecejakke istedet for collegejakke i bomull. Greit for meg, for vet at han tar den av når han blir varm. Han er ganske varm av seg, og kunne vel egentlig løpt rundt i shorts/piratbukse de varmeste timene av dagen... Men synes det er litt drøyt. Relativt nyinnkjøpte strømpebukser ligger bakerst i skapet enda... Ull får han på seg når det blir minusgrader. Ikke før.
Elodi Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Gradestokken her viser ca 14 grader om morningen, så strømpebukse har jeg heldigvis ikke begynt å tenke på ennå Men mener å huske at de kommer fram her i huset når tempen ute viser sånn ca 7 grader.
tuji Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Bor på vestlandet. Sto med strømpebuksa i den ene hånden og sokkene i den andre i dag tidlig, og endte opp med sokker. Tar på jenta mi dongeribukse, ikke tynne bomullsbukser når det er slikt vær, og når de er ute har de jo på seg regnbukse. Blir lett klamt med strømpebukser under det igjen. Med barnehagebarn kan man jo ha strømpebukse liggende i barnehagen, så kler personalet på dem hvis det trengs.
anneliane Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Her har jenta skjørt og strømpebukse, sokker i sekken som hun kan ta på når det blir varmere på dagen. Bor østlandet
Tusenfryd Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Ja, det er kjølig om morgenen, men vår baby bruker ikke sokker enda en gang hele dagen - så strømpebukse...? Selv bruker jeg t-skjorte og har ikke vurdert jakke en gang, så jeg ville jo ikke kledd på barnet mitt vintetøy akkurat - og for meg er strømpebukse vintertøy. DOG kan jeg se at det kan være riktig og praktisk når det er kjølig, men kle i hvert fall slik at det kan luftes betydelig utover dagen!
Gjest *Just-Me* Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Bor i nord, og om nettene har det vært ganske kaldt, og nå når det blåser og regner ute er det også ganske surt om morgene hvertfall.... men strømpebukse, nei det har ike streifet tankene mine ennda en gang....... Vel hun som snart blie 13 får vi nok ikke på noe strømpebukse før det blir så kaldt at hun selv tar den på seg. Men venter nok litt til før strømpebuksa kommer på. Når det er 10-14 grader ute og barna springer og er i aktivitet osv, fryser de jo ikke uten strømpebukse.....
monja Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Bor i Midt Norge og det er kaldt på morgenen. Har enda ikke tatt på strømpebukse, men vi vurderer det oftere og oftere nå, så det blir vel ikke så lenge til den kommer på.
14062003 Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Jeg bruker heller et lag ekstra uttapå enn inni. Lettere å ta av da. Ute altså, inne er det jo altfor varmt å ha både strømpis og ekstralag med klær. Siste her har gjerne kjole og strømpis inne og tynn ullbukse ute i tillegg (sitter og krabber i sandkassa). Eldste har litt varierende tykkelse på buksa og genser (kortermet body) pluss varierende ytterjakker. Husk at det på ettermiddagen kan bli gode sommertemperaturer - og at barn ofte er veldig aktive (snakker om de som er så gamle at de er i barnehagealder)...
*Emma* Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 Værmeldingen pleier å stemme ganske bra da. Jeg sjekker www.met.no om været blir bedre utover dagen. Om morgen når det er kaldt er de uansett mest inne i barnehagen....
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 Vi har heller ikke begynt å tenke på strømpebuksen enda. Treåringen går med t-skjorte og hettejakke utenpå, så han kan ta av seg utover dagen i bhg. Minsten har tynn genser utenpå kortermet body. Han leker ikke så mye ute enda i bhg, og når han sover så ligger han jo godt nedi vogna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå