Gå til innhold

jævl... irriterende postordrefirma

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk i postkassa her å oppdaget at jeg hadde fått en pakke fra et av disse jævl.... postordrefirmaene som selger slankepiller å gud vet hva. alt er jo stortsett juks å jeg har ikke tro på slike produkter i alle fall.

uansett. så hadde jeg fått en slik pakke. tilsynelatende gratis, kun porto. også er du automatisk abbonnements kunde. men det står med liten skrift så du kanskje ikke oppdager det.

ble så forbannet fordi de har klart å oppdrive adressa mi som jeg ikke en gang har nådd å registrere hos folkeregisteret.

i tillegg så er jeg gravid så jeg hadde ikke kunnet bruke produktet uansett om jeg hadde trodd på det eller ikke.

irriterer meg at disse firmaene er så forbanna kyniske å driver å utnytter folk på denne måten. for hvis jeg nå skal returnere dette produktet så må jeg betale portoen selv å da kunne jeg jo like godt bare ha betalt den jævl.. regninga på 40 kr.

det er prinsippet det er snakk om her. synes ikke de skal slippe unna så lett så jeg skrev en meget vel artikulert :frustrert: mail til firmaet det gjelder å deretter en formell klage til forbrukerombudet.

:kjempesinna::sinna::frustrert::twisted:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de sendt pakke til deg uoppfordret, uten at du har takket ja via telefon, internett e.l.?

Skrevet

jepp. har aldri hørt om dette firmaet før. hverken på nett tlf eller lignende. var å sjekket ut sida dems bare for å være sikker på at jeg ikke har hatt noe med dem å gjøre noen gang. jeg er ikke så lettlurt at jeg går på disse salgstriksene deres.

synes det er toppen av frekkhet. jeg er jo garantert ikke alene om å få post fra dem i dag. så kan man jo lure på hvor mange har faktisk betilt noe. å hvor mange av dem som ikke har bestilt noe betaler fakturaen bare for å få fred å for enkelhets skyld. det er jo dette dissa folkene tjener på.

for øvrig heter firmaet naturamed-pharma hvis noen skulle være intresert

Skrevet

Har opplevd dette selv, da med undertøy... Ringte og kjeftet på firmaet og damen sa at jeg bare skulle beholde det og ikke tenke på regning.. Men så utrolig frekt :frustrert:

Skrevet

godt å høre at jeg ikke er alene om å bli forbanna over dette.

tror sambo fikk seg et lite sjokk her når han sto opp for da var jeg allerede i full eksplosjon :sjenert: hehe

men jeg sendte faktisk formell klage til forbrukerombudet fordi jeg synes det er helt vanvittig at de skal få lov å holde på på denne måten.

skal bli morsomt å se om jeg får svar på mailen fra firmaet

Skrevet

Du er nok bare en av mange som opplever det der, men jeg er enig, det er JÆVLIG irriterende.

Min mann fikk en pakke slankepiller i posten for ca 3 mnd siden. Og det er det ihvertfall sikkert at han ikke har bestilt, for han veier 15 kilo FOR LITE......

Men jeg vil vel egentlig tro at det er ulovlig måte å markedsføre det hele på, men at det er så mange som ikke orker å gå den veien du har gjort, nemlig å klage....

Skrevet

Dette burde ikke vært lov. Jeg hadde skrevet retur på pakken og sendt den sporenstreks tilbake.

Etterfulgt av en mail der jeg hadde fortalt de hva jeg synes om slik salgsteknikk.

Åhhhh! Jeg blir så sinna over slikt.

Skrevet
Dette burde ikke vært lov. Jeg hadde skrevet retur på pakken og sendt den sporenstreks tilbake.

Etterfulgt av en mail der jeg hadde fortalt de hva jeg synes om slik salgsteknikk.

Åhhhh! Jeg blir så sinna over slikt.

det er faktisk ikke lov. men når begynnte slike firmaer å få respekt fra loven.

når det gjelder å klage var det faktisk overraskende enkelt å levere en formell klage. forbrukerombudet hadde en egen siden til dette hvor du fylte ut et skjema på nett å trykte ok når du var fornøyd. å det var det.

jeg håper at alle som opplever dette går den veien for det tar faktisk ikke mere enn et par minutter. når det er sagt så leste jeg også på forbrukerombudets side at det var flere firmaer som selger slike produkter som faktisk ikke har lov til å selge leger pga av at de ikke klarer å følge forbrukerkjøpsloven. så det nytter jo å klage.

Gjest Gjest_LILLEmeg_*
Skrevet

Er dette fra NaturaMed????????

Har fått konvolutt i posten med noe pillegreier, men tør ikke åpne i tilfelle jeg da må betale :frustrert:

Trodde virkelig ikke det var lov å sende ut slikt jeg......

Gjest Madam Felle
Skrevet
gikk i postkassa her å oppdaget at jeg hadde fått en pakke fra et av disse jævl.... postordrefirmaene som selger slankepiller å gud vet hva. alt er jo stortsett juks å jeg har ikke tro på slike produkter i alle fall.

uansett. så hadde jeg fått en slik pakke. tilsynelatende gratis, kun porto. også er du automatisk abbonnements kunde. men det står med liten skrift så du kanskje ikke oppdager det.

ble så forbannet fordi de har klart å oppdrive adressa mi som jeg ikke en  gang har nådd å registrere hos folkeregisteret.

i tillegg så er jeg gravid så jeg hadde ikke kunnet bruke produktet uansett om jeg hadde trodd på det eller ikke.

irriterer meg at disse firmaene er så forbanna kyniske å driver å utnytter folk på denne måten. for hvis jeg nå skal returnere dette produktet så må jeg betale portoen selv å da kunne jeg jo like godt bare ha betalt den jævl.. regninga på 40 kr.

det er prinsippet det er snakk om her. synes ikke de skal slippe unna så lett så jeg skrev en meget vel artikulert :frustrert:  mail til firmaet det gjelder å deretter en formell klage til forbrukerombudet.

:kjempesinna:  :sinna:  :frustrert:  :twisted:

Min mann fikk en slik en gang, og har ikke betalt for porte ei heller sendt det tilbake. Han sier så fint at det blir opp til de, å sørge for å legge frem bevis for at han har bestilt dette. Han var klar for å gå linen ut, men har ikek hørt et pip fra de igjen.

Du har jo ikke bestilt noe, og da er det heller ikke din jobb å sørge for å levere den tilbake. Tar de kontakt med deg, kan du be de komme og hente den. Eller be de betale for portoen, for du er ikke interessert i å betale noe for dette.

Skrevet

En god løsning her å finne en stor kartong eller annet egnet materiale og fylle den med tunge tin og så sende i retur til avsender med beskjed om at slike salgsargumenter ikke er særlig overbevisende. (uten eget navn selvfølgelig ;) )

Skrevet

Ikke betal pakka. Send den evt i retur uten porto og avsenderadresse. Da må de betale portoen.

Skrevet

Moren min har også fått pakker fra dette firmaet. Hun har prøvd å ringe, men telefonnummeret er feil, det er til et helt annet firma i Sverige. Hun har skrevet brev, men ikke fått svar. Hun fikk to pakker derfra, og betalte ingen av de, sendte ikke pakkene tilbake heller. Men hun fortsetter å få regninger derfra, med varsel om at nå blir de sendt til inkasso, hun har vel fått 10-15 slike varsler. De har vel ikke sendt det over til noe inkassobyrå siden de vet de ikke har noe å fare med.

Og kommer det til inkasso kommer hun selvfølgelig til å bestride kravet.

Så du er ikke den eneste som har blitt utsatt for dette.

Skrevet (endret)

(...)

Ikke betal pakka. Send den evt i retur uten porto og avsenderadresse. Da må de betale portoen.

Jeg er enig i at en ikke skal betale for returporto av pakken, og ikke betale for innholdet i pakken.

Når det er sagt, husk at det ikke er Postens ansvar å dekke returporto. Posten vil kreve dette fra avsender eller mottaker, og datamaskinene som gjør dette klarer å lese det meste (fant jeg ut for en stund siden). Sender Posten krav til postordrefirmaet med tilleggsavgift, kan dette kreves tilbakebetalt fra avssender (den som sendte pakken i retur) da kravene for angreretten ikke er oppfylt.

Mottaker av pakken må gjøre postordrefirmaet oppmerksomme på at personen ikke ønsker deres forsendelse, og kreve utlegg for returporto i form av en returservice tjeneste. Dette er en pakkelapp med påskriften R3, eller "porto betalt av avsender". Ikke godta å få lest opp et avtalenummer som dere skal skrive på pakken. Det er bare tull siden firmaer har returserviceavtale med Posten.

Ellers kan angrerettskjema fylles ut, returporto betales av avsender (den som sender pakken i retur) og deretter kreve returporto tilbakebetalt av firmaet når de mottar pakken. Etter min erfaring er dette vanskeligere, så mitt råd er å kreve returservice.

Ta kontakt med forbrukerrådet, de trenger klagene deres for å vite hvilke firmaer som oppfører seg på denne måten.

Endret av Bobeline
  • 1 måned senere...
Gjest big bang
Skrevet

Helt enig med du som er forbanna på disse postordrefimaene. Slik har jeg begynt å gjøre det: River av alt som har mitt navn på, setter på firmaets navn, dem som har sendt meg dritten, så putter jeg det i den røde poskassen, skriver utenpå: Mottager betaler, returporto. Jeg har ikke hørt noe fra de tilalls firmaene jeg har returnert til, dette gjelder også all av reklame, meget, meget fin hobby, spesielt når jeg er forbanna! På postordrefirmaene! Begynn du også!

mvh

big bang

Skrevet (endret)

Du kan levere den på postkontoret med beskjed om at du nekter å motta den.

Da blir den merket "nektes mottatt" og returnert.

Evt kan du putte den i skuffen og så lage et lite h**** når regningene kommer. Om du ikke har bestilt noe, kan de jo heller ikke bevise at du har mottatt noe.

Endret av :-) anna
Gjest beekeeper
Skrevet

Har jeg ikke sett et forbruker-program om dette firmaet? Jeg synes ivertfall det så kjent ut! Uansett så var det noe av det samme ivertfall, og du trenger ikke å sende det tilbake. De jaktet på et sånt firma (om det ikke var dette,) og de fikk ikke tak i noen. Jeg ville bare ha sendt en klage til forbrukerrådet og kastet pakken jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...