Gjest Naria Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Jeg skal ordne meg nytt pass i dag. Og i den forbindelse lurer jeg på en del ting. - Hvor mye koster det? Og betaler jeg med en gang, eller da jeg får passet? - Lønner det seg å skaffe elektronisk pass. Er det forskjell i pris? - Trenger jeg å ha med meg mer enn det gamle passet mitt ned på politistasjonen?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg skal ordne meg nytt pass i dag. Og i den forbindelse lurer jeg på en del ting. - Hvor mye koster det? Og betaler jeg med en gang, eller da jeg får passet? - Lønner det seg å skaffe elektronisk pass. Er det forskjell i pris? - Trenger jeg å ha med meg mer enn det gamle passet mitt ned på politistasjonen? ← Mener det koster 990 kr som du betaler med en gang. tror ikke det stedes ut elektronisk pass men maskinlesbare pass De ser lik ut som de gamle bare at alt er skrevet digitalt og ikke håndskrift. Mener du må ha det gamel passet med deg ( som de lager hull i) men tror ikke det strengt tatt er nødvendig heller.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 I tillegg til kostnaden for passet må du ha med passbilder (finnes ofte en automat i nærheten), det er en del nye regler for hvordan disse skal se ut. Det utstedes kun maskinlesbare pass ja. Innen du får utlevert det nye passet må du levere inn det gamle, men du trenger kun "vanlig" legitimasjon for å søke om pass. - M.
Gjest Naria Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Forresten, hvordan skal bildene se ut? Jeg har fått med meg at man ikke skal smile, men utover det?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Forresten, hvordan skal bildene se ut? Jeg har fått med meg at man ikke skal smile, men utover det? ← Tror øynene ikke skal være dekket av lugg eller store briller..Hodeplagg er heller ikke tillatt. Er også noe krav om hvordan bakgrunnsfargen skal være visstnok.
La Luna Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 http://www.lofavor.no/lof/id/2642#4 Reglene for passbilder
Gjest Naria Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Jøss, ja. Får vel bare prøve da. Kan ikke si jeg likte det at nesens profil og et øre skal synes.. Men men. Takk nok en gang!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Det er en gammel regel, nå skal bildene tas rett forfra: http://www.norsk.dk/Passport/passfoto.htm -M
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Den offisielle hjemmesiden er her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå