Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. september 2006 #1 Del Skrevet 4. september 2006 Pleier faddere å holde tale under dåpsfesten/middagen? Hva skal man eventuelt si? Det er jo begrenset hvor mye personlig man kan fortelle om en baby, så da blir det kanskje å si hvordan man selv oppfatter det å være fadder og å fortelle hva slags fadder man ønsker å være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 4. september 2006 #2 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg holdt ingen tale under dåpsfesten, og det var heller ikke forventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #3 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har vært i rimelig mange barnedåper etterhvert, og det har ikke vært taler i noen av dem, bortsett fra at foreldrene kanskje har reist seg og takket for gaver og oppmøte. Men ellers har ingen sagt noe. Som du sier, er litt begrenset for hva man kan si om en så liten baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 4. september 2006 #4 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg har heller ikke vært borti taler i en barnedåpen. Det kommer først til konfirmasjonen. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 4. september 2006 #5 Del Skrevet 4. september 2006 Man har jo gjerne 4-6 faddere, så da blir det mange taler.... Har heller aldri vært borti det i dåp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiesta Skrevet 4. september 2006 #6 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg holdt ikke tale i noen av de 2 dåpene da jeg var fadder. Første gang var jeg bare 15 år. Andre gangen var det egentlig ikke naturlig. Da var det ingen som holdt tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 11. september 2006 #7 Del Skrevet 11. september 2006 Takk for svar, dere. Jeg konkluderer da med at det ikke er forventet av meg å holde tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #8 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg vil si at det ikke er forventet, men veldig hyggelig. I de dåpene jeg har vært i hvor faddere har holdt tale har de sagt litt om det at de er faddere - at det er hyggelig å bli valgt, hvordan de ser for seg at "livet som fadder blir", så har de sagt litt om hvilket forhold de har til barnet - hvilke følelser barnet vekker i dem, hvilket forhold de ønsker å ha til barnet etter hvert som det vokser til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #9 Del Skrevet 11. september 2006 vi har hatt 2 dåp og der har de frivillig reist seg opp og holdt en kort tale. har også vært i dåp der det ikkehar vært noe tale..... veldig forskjellig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. september 2006 #10 Del Skrevet 11. september 2006 I vaar familie, som er ganske formell saann generelt, saa har vi ikke taler i daap. Men pappa sa noen velkomstord og noen ord om daapsbarnet (hans barnebarn) og flettet inn noe fra prestens tale i en slags velkommen til bords-tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 11. september 2006 #11 Del Skrevet 11. september 2006 Tror ikke det er vanlig med taler fra fadder, men i en barndåp laget vi faddere en sang som vi fremførte. En av fadderne var dirigent i et kor så vi hadde litt profesjonell hjelp. Den sangen ble også sunget i konfirmasjonen 15 år etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #12 Del Skrevet 12. september 2006 jeg har holdt tale i mitt fadderbarns barnedåp! jeg hadde egentlig ingen planer om å gjøre det men så bestemte jeg meg under maten for å si noen ord. det var helt på sparket, og ble veldig godt mottatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krista83 Skrevet 12. september 2006 #13 Del Skrevet 12. september 2006 på min side er det ikke vanlig med taler, men på sambos side er det helt vanlig å holde taler og da spesielt faddere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2006 #14 Del Skrevet 12. september 2006 har aldri hørt noen holde tale i dåp, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. september 2006 #15 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har heller aldri opplevd taler i dåp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå