Gå til innhold

sund mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjæresten min og jeg begynner begge å legge på oss en god del.. han har en GOD del ekstra kg, ikke så ille med meg derimot men jeg trenger også å spise sundere. har gått mye på mc donalds å annen fast food den siste mnd ettersom vi har flytta inn i nytt hus, men dette skal ta slutt IDAG. han er ikke glad i salat og grønt eller andre sunde ting egentlig.. men har faktisk fått lurt han til å gå med på en god kylling salat idag.. han elsker kylling og kjøtt, så hvis det er noe sånn i så går det vel å få snudd det rundt..men vi kan ikke spise dette hver dag.. jeg passe litt på karbohydrater, så jeg vil helst ha så lite som mulig av det i tillegg til at det skal være sundt...men det nytter nok ikke å sette han på noe sånn med en gang.. så trenger tips til annen mat vi kan ha! er visse ting han ikke liker: tomat og sopp HATER han.. det vil si han er så rar for kan faktisk ha tomat i sånn tomat og løk salat med balsamico eddik o.l ... men han vil aldri ha det ellers eller i andre former;) forslag forslag!!! ???

på forhånd takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutte å innta maten deres på McDonalds er et godt steg i riktig retning. :)

Jeg er ikke så veldig flink til å spise sunt, men jobber med saken.

Vi har bl.a kjøpt inn fullkornspasta (som forøvrig er like godt som "vanlig" pasta), lager wok med kylling og grønnsaker (og litt nudler da...), fisk er godt og sunt og kan lages i uendelige variasjoner... Kylling og svinekjøtt er magert, og prøv å lure i han litt salat og grønnsaker! Hvis dere spiser mye ris, kan det lønne seg å kjøpe naturris istedenfor.

Ellers er det viktig å ikke spise seg stappmett til hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...