Gå til innhold

Hvilket servise samler dere på/ ønsker dere dere til bryllup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk Amadeus middagsservise til bryllupet, til 12 personer. Vi fikk også noen frokosttallerkner i samme serie, som vi har byttet til Antarktis, som jeg dessverre ikke oppdaget før etter bryllupet. men er kjempefornøyd med Amadeus altså!

Skrevet

Jeg har Adeline fra Villeroy fra før, så nå har vi begynt å samle på Gray Pearl, også dette fra Villeroy.

Antarktis er kjempesøtt!

Skrevet

Vi har bestemt oss for Oxford fra Eschenbach. Det ligger bilde på Glassmagasinet sin side, men du får absolutt ikke det rette inntrykket av det ut fra bildet...

Skrevet

Vi er ikke spesielt glad i mye mønster, og lette leeeeenge for å finne noe vi kunne ønske oss. Valget falt på "Sterling" fra Wedgwood - enkelt, elegant og tidløst.

Skrevet

Vi har ganske mange deler til middagsserviset vårt fra før. Det heter Poseidon og kommer fra Mitterteich

http://www.glassthomsen.no/index.php?SCREE...set=0&cur_page=

Som kaffeservice har vi tenkt til å samle på Moda Couture fra Til bords.

Frokostservice/hverdagsservice har vi endel av allerede. Vi samler på blå keramikk fra Höganäs.

Skrevet

Vi har nesten komplett servise av Duka Carl, og ønsker å komplementere dette samt velge ut en glass serie og en bestikk serie.

Skrevet

Vi har også en del Adeline, men det har visst gått ut, så vi vurderer å ønske oss et nytt servise.

Har fått litt sansen for stengods, men vi har ikke bestemt noe ennå.

Antarktis er også veldig flott...

Nitha

Skrevet

Gøy å se hvilke servise andre samler på. Selv ønsker vi oss ikke servise og glass :rodme:

Skrevet

Vi har bestemt oss for å samle på Gallery fra Til bords. Det er et veldig enkelt service. jeg synes det er veldig stilig.

Skrevet

Vi samler på "Citadel" fra TilBords.

Synes selvfølgelig det er flott :wink:

K.

• 5 år senere...
Skrevet

Vi har ikke bestemt noe spesielt enda, men vi ønsker nok først og fremst å satse på et finservise til kaffe. Jeg liker veldig godt Madeleine fra Porsgrund eller Edme fra Wedgwood. Til middag tror jeg bare vi kommer til å fortsette å spare på det meste fra Rosendahl Grand Cru serien. Av glass (bare for å nevne det) blir det enten Rosendahl Grand Cru, Sentimento eller Odyssè fra Hadeland Glassverk.

Skrevet (endret)

Vi ønsket oss noe tidløst og enkelt og har lett lenge etter det rette servicet for oss. Vera Wang har kommet med forskjellige service serier nylig og vi falt for Blanc sur Blanc. Veldig lekkert og enkelt. Desverre litt vanskelig å se mønsteret på bildene. Tilbords selger dette servicet.

Blanc sur Blanc by Vera Wang

Endret av Carina85
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet
Vi ønsket oss noe tidløst og enkelt og har lett lenge etter det rette servicet for oss. Vera Wang har kommet med forskjellige service serier nylig og vi falt for Blanc sur Blanc. Veldig lekkert og enkelt. Desverre litt vanskelig å se mønsteret på bildene. Tilbords selger dette servicet.

Blanc sur Blanc by Vera Wang

Vi samler på Nathalie fra Porsgrund. Veldig enkelt og pent og ikke noe man går fort lei av.

http://www.glassoginterior.no/default.pl?showPage=75

Skrevet
Gøy å se hvilke servise andre samler på. Selv ønsker vi oss ikke servise og glass :rodme:

Det gjorde ikke vi heller egentlig, men ble nærmest "tvunget" til å velge ett overfor svigermor - var visst unormalt å ikke ønske seg et servise. Så da falt valget på "New wave" fra V&B. Er veldig fornøyd, men litt upraktisk form på tallerkene.

Skrevet

Jeg samler ikke på noe enda, men planlegger iherdig :) Jeg har aller mest lyst på Bogstad strå fra Porsgrund, og kommer nok til å begynne å samle på det etterhvert, og ønske meg til bryllupet når den tid kommer. Foreløpig har jeg ønsket meg Ministrå til jul, siden det koster noe sånt som 1/6 av hva det gamle stråmønsteret koster. Ellers synes jeg at Gray Pearl fra Villeroy og Boch er fint.

Skrevet (endret)

Fins det ikke noe billigere servise som går an å samle på? Ser for meg at vi får 3 middagsfat og 5 skåler, og så får vi aldri råd til å kjøpe resten selv :/

Edit: Nå falt jeg pladask for Porsgrunn sin Partitur-serie!!

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...