Gå til innhold

Å bruke samme emner i flere bachelorgrader

lil

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med en bachelor, og tar litt småemner her og der. Sikter mot en annen bachelor også, men jeg er litt forvirret hva angår reglene for bruk av de samme emnene.

Ringte til universitetet idag, og ble ikke særlig mye klokere..

Jeg har 60 stp som er obligatoriske i begge gradene. (pluss exphil og exfac)

I tillegg må jeg ha 30 stp fordypning, og jeg har tilsammen 40.

Vet noen om jeg egentlig kan ta begge gradene når det er så mye likt obligatorisk? Hun jeg snakket med lurte på om det kanskje var slik at det var umulig å få begge disse bachelorene, at jeg måtte velge. Men det hørtes litt rart ut.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilSweetie

For å få to bachelorgrader må du i tillegg til de obligatoriske poengene ha et visst antall nye emner. Jeg tror det var 60 eller 80, men husker ikke nøyaktig.... I tillegg må du ha forskjellige faglige fordypninger. Hvis du f.eks både vil ha bachelorgraden i utviklinsstudier og internasjonale studier kan du ikke bruke sosialantropolgi som fordypning i begge bachelorprogrammene. Du kan f.eks fordype deg i sosant i den ene, og statsvitenskap i den andre.

Dette er reglene til UiO, vet ikke om de er like over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant visst ut at man ikke kunne ha mer enn 90 stp overlapping, man må altså ha 90 stp som kun blir brukt i den ene graden for å få det godkjent som en bachelorgrad.

:)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...